اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اشاره تلویحی «بنی گانتز» به معوق شدن اجرای «معامله قرن»

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اظهاراتی مطرح کرده که به تعویق اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» تعبیر شده است.

اشاره تلویحی «بنی گانتز» به معوق شدن اجرای «معامله قرن»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بنی گانتز»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و شریک نخست‌وزیر این رژیم در کابینه ائتلافی طی اظهاراتی به احتمال معوق شدن اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» اشاره کرده است.

روزنامه «جروزالم‌پست» با گزارش این خبر نوشت بنی گانتز گفته هر طرحی که مربوط به شکست ویروس کرونا نباشد به یک روز بعد از شکست این بیماری موکول خواهد شد.

گانتز گفت: «ما با کمک هم ویروس کرونا را شکست خواهیم داد و با تبعات اقتصادی و پزشکی آن مقابله خواهیم کرد. هر چیزی که ارتباطی با این ویروس ندارد معوق می‌شود.»

گانتز همچنین گفته است: «ما در میانه اتفاقی قرار داریم که هنوز در جریان است و تنها نهادی که می‌تواند در کنار کابینه و وزارت بهداشت با آن مقابله کند، وزارت دفاع است.»

روزنامه جروزالم‌پست به اینکه این اظهارات گانتز در واکنش به چه مسئله‌ای مطرح شده اشاره‌ای نکرده، اما آن را اشاره تلویحی گانتز به معوق شدن اجرای طرح معامله قرن گرفته است.

در همین ارتباط، پیشتر گزارش شده «آوی برکوویتز»، نماینده جدید دولت آمریکا در مذاکرات بین‌المللی امروز دوشنبه در فلسطین اشغالی با بنی گانتز دیدار کرده است.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرده بود گانتز در این دیدار درباره طرح موسوم به «معامله قرن» با مقام آمریکایی رایزنی کرده است.

این دیدار در شرایطی صورت گرفت که در روزهای گذشته رایزنی‌هایی فشرده میان تل‌آویو و واشنگتن برای اجرای طرح توسعه اشغالگری صهیونیست‌ها در کرانه باختری جریان داشته است.

برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی و آمریکایی خبر دادند، دولت ترامپ درصدد است  بعد از اطمینان از اتفاق نظر کابینه ائتلافی نتانیاهو و گانتز درباره طرح اشغال کرانه باختری، حمایت خود را از این طرح اعلام کند.

روزنامه «جروزالم پست» ساعاتی قبل‌تر گزارش داده بود گانتز در دیدار با برکوویتز و هیات آمریکایی اعلام کرده بود که از نظر او مقابله با کرونا و کاهش نرخ بیکاری مهم‌تر از اجرای طرح اشغال کرانه باختری است.

وزیر جنگ کنونی و نخست‌وزیر چرخشی رژیم صهیونیستی با رد تاریخ اعلام شده نتانیاهو برای اجرای طرح اشغال ۳۰ درصد از کرانه باختری تاکید کرد که او اول جولای (۱۱ تیر) را «یک تاریخ مقدس» نمی‌داند و مقابله با کرونا و کاهش نرخ بیکاری در فلسطین اشغالی از اولویت‌ بالاتری برخوردار هستند.

اظهارنظر گانتز در رد تاریخ اول جولای در شرایطی صورت گرفته که پیش از این نتانیاهو از این روز به عنوان روز اجرای طرح اشغال کرانه باختری خبر داده بود.

رژیم صهیونیستی بعد از شناسایی قدس به عنوان پایتخت این رژیم توسط آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس، با حمایت‌های دولت ترامپ قصد دارد ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند.

مقامات و گروه های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند. تشکیلات خودگردان چندی پیش اعلام کرد که همکاری امنیتی و اطلاعاتی با تل‌آویو و واشنگتن را به حالت تعلیق درآورده است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول