اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

هیچ شک و شبهه‌ای در موفقیت‌های اخیر دانشگاه یاسوج نیست/فصل سیاسی کاری گذشت

رئیس بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیچ شک و شبهه‌ای در موفقیت‌های اخیر دانشگاه یاسوج نیست.

هیچ شک و شبهه‌ای در موفقیت‌های اخیر دانشگاه یاسوج نیست/فصل سیاسی کاری گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ چندی پیش بود که دانشگاه یاسوج دو مقام آسیایی و جهانی در حوزه دانشگاه‌های زیر 50 سال و دانشگاه‌های جوان جهان کسب کرد و بعد  از این موفقیت‌ها بود که بسیاری لب به تحسین گشودند و برخی به انعکاس چنین موفقیتی واکنش نشان دادند و آن را پیش پا افتاده قلمداد کرده و قابل توصیف ندانستند.

در همین خصوص با سید مسعود پرهیزگار رئیس بسیح دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص چند و چون این موفقیت‌ها و همچنین اوضاع و احوال کنونی دانشگاه یاسوج به عنوان دانشگاه مادر در استان به گفت‌وگو نشستیم.

پرهیزگار دانشگاه یاسوج ظرف دو سال اخیر رویکرد خوبی در پیش گرفت علم محوری و مبنای اصلی که علم محوری و تربیت استاد و دانشجو بود در سال‌های قبل این فراموش شده بود و سیاسی بازی و جناح بازی مانع رشد علمی شد و دانشگاه حیاط خلوت جریان‌ها و افراد شده بود.

این مدیر تشکل دانشجویی خاطرنشان کرد: روحیه علم‌محوری و پرهیز از سیاسی کاری به دانشگاه برگشت و دیگر حیات خلوت نشد و در انتخابات اخیر ورود عاقلانه کرد و اجازه به فرد و جریان و جناج سیاسی خاصی نداد تا از فضای دانشگاه به نفع خود سوء استفاده کنند. 

وی گفت: همین جراحی و اقدامات موثر بود که ثمره آن را دیدیم و اکنون جز دانشگاه‌های برتر قاره آسیا شده‌ایم و موفقیت بزرگی است و امیدواریم با این رویکرد آینده بهتری داشته باشیم و امید علمی استان ما در حال حاضر به دانشگاه یاسوج است و باید از دکتر عریان و مجموعه اساتید و دانشجویان دانشگاه یاسوج انتظار داشته باشیم روند کنونی در دانشگاه یاسوج بماند و فضا دیگر به سمت سیاسی بازی نرود.

وی در پاسخ به این سوال که برخی منتقد دانشگاه هستند و می‌گویند که موفقیت‌ها چشمگیر نبوده و قصد سوء استفاده از این فضا را دارند تصریح کرد: اگر من و شما و رئیس دانشگاه بگوییم که دانشگاه یاسوج اول است یک حرف، اما یک مرجع رسمی علمی بین‌المللی این آمار را داده و بر اساس مستندات آمار ارائه می‌دهد. 

پرهیزگار افزود: مرجع معرفی دانشگاه یاسوج به عنوان دانشگاه برتر در این استان و حتی در کشور نیست که چنین ادعایی داشته باشیم و چنین شک و شبه‌ای پذیرفتنی نیست.

وی در خصوص چشم‌انداز دانشگاه یاسوج گفت: انتظار داریم استانی که از نظر زیر ساخت‌های صنعتی ضعیف است با این رتبه و روند رو به رشد علمی در پیشرفت استان اثرگذار باشد؛ دکتر عریان و مجموعه وی کارهای خوبی انجام می‌دهند اما هنوز مطلوب نیست انتظارات از دانشگاه بالا رفته و دانشگاه باید محور توسعه شود.

رئیس بسیج دانشجویی استان در خصوص فعالیت تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه و میزان تسهیل‌گری دانشگاه گفت: دانشجویان در عرصه‌های مختلف فعالیت‌های خوبی داشته‌اند و دانشگاه در بحث فعالیت تشکل‌های دانشگاهی به مانند سابق هیچ سنگ اندازی نداشته اما انتظار ما بسیتر زیاد است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول