اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

آسیب‌شناسی صنعت خودرو توسط بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت گفت: ما پژوهش در زمینه آسیب شناسی صنعت خودرو و همچنین مطالعات درباره تولید پلتفرم و طراحی قطعات خودروی ملی را به عنوان ماموریت برای خود تعریف کرده و این کار را آغاز کرده‌ایم.

آسیب‌شناسی صنعت خودرو توسط بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمدمهدی رحمتی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در جریان بازدید فرمانده هوافضای سپاه و نائب رئیس مجلس از پژوهشکده مهندسی خودرو این دانشگاه گفت: حدود ۶۰ سال از آغاز فعالیت صنعت خودرو در کشور می‌گذرد که در این مدت با فراز و فرودهایی همراه بوده است.

وی افزود:‌ قبل از آنکه به الزامات خودروساز شدن در عرصه جهانی و سیاست ها و راهبردهای نسل به این هدف بیندیشیم؛ تا مادامی که نگاه به این صنعت؛ سیاسی و دولتی باشد نمی‌توان انتظار بهبود شاخص های اقتصادی و کیفی را از آن داشت.

وی ادامه داد: باید در وهله اول سیاست‌های اصلاحی به گونه‌ای تنظیم شود که منجر به حذف رویکرد سیاسی به صنعت شود این امر می‌تواند زمینه را برای تحقق هوشمندی در این صنعت مهیا کند.

رحمتی یادآور شد: یکی از دلایل اصلی چندان موفق نبودن این صنعت را می‌توان بی توجهی به تحقیق و توسعه در مونتاژ و تولید دانست. لازم است خودروسازان که تعدد آنها با میزان تیراژ تولیدشان توجیه اقتصادی ندارد؛ در زمینه تحقیق و توسعه به یک جمع بندی و همکاری برسند.

وی گفت: پژوهشکده تحول و ارتقای بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت پژوهش در زمینه آسیب شناسی صنعت خودرو و همچنین مطالعات پیرو تولید پلتفرم و طراحی قطعات خودروی ملی را به عنوان ماموریت برای خود تعریف کرده و این کار را آغاز کرده‌است و به حمدلله این اقدام در روزهای اخیر با استقبال مجلس شورای اسلامی و سرپرست وزارت صمت همراه شده است و امیدواریم که بتوانیم نقش خود را برای پویایی هر چه بیشتر این صنعت مادر و پیش رو ایفا کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول