اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

بهره‌گیری از ظرفیت‌های خالی راهکار تحقق جهش تولید است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معدن اراک گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های خالی راهکار تحقق جهش تولید و رفع مشکلات است که باید مورد توجه برنامه‌ریزان امر قرار گیرد.

بهره‌گیری از ظرفیت‌های خالی راهکار تحقق جهش تولید است

منوچهر توسطی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک ضمن تبریک روز صنعت و معدن به فعالان این عرصه اظهار کرد: افرادی که در حوزه تولید فعالیت دارند و برای صادرات، ارزآوری، ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری در کشور تلاش می‌کنند سربازان سنگر تولید و اقتصاد هستند که خدمتی اساسی به کشور ارائه می‌دهند و  باید زحمات آنان را قدر دانست.

وی تصریح کرد: امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده، با گذشت سه ماه از سال هنوز در حوزه برنامه ریزی و استفاده از حوزه صنعت و معدن برای اشتغال آحاد جامعه، ارزآوری و تولید اقدام اساسی صورت نگرفته است.

 

هم اکنون 40 درصد از ظرفیت بخش صنعت رها شده است، بهره‌گیری از ظرفیت‌های خالی راهکار تحقق جهش تولید و رفع مشکلات است که باید مورد توجه برنامه‌ریزان امر قرار گیرد

رئیس اتاق بازرگانی اراک افزود: اگر قرار است در سال جهش تولید تحولی رقم بخورد باید در حوزه صنعت باشد، برنامه ریزی دولتی باید از طریق پر کردن ظرفیت‌های خالی صورت بگیرد.

توسطی اظهار کرد: هم اکنون 40 درصد از ظرفیت بخش صنعت رها شده است، بهره‌گیری از ظرفیت‌های خالی راهکار تحقق جهش تولید و رفع مشکلات است که باید مورد توجه برنامه‌ریزان امر قرار گیرد.

انتظار می‌رود در شرایطی که صنعتگران و فعالان عرصه تولید با تحریم‌ها، فشارهای شدید اقتصادی، افزایش نرخ ارز، افزایش قیمت مواد اولیه مواجه هستند از سوی دولت مورد حمایت قرار گیرند 

وی ادامه داد: انتظار می‌رود در شرایطی که صنعتگران و فعالان عرصه تولید با تحریم‌ها، فشارهای شدید اقتصادی، افزایش نرخ ارز، افزایش قیمت مواد اولیه مواجه هستند از سوی دولت مورد حمایت قرار گیرند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و تولیدات آنها قابل رقابت در عرصه های داخلی و خارجی باشد، هرچند با وجود شرایط سخت فعلی تولید کنندگان همچنان در حال تکلیف به وظیفه ملی هستند و با تمام توان در مقابل سختی‌ها ایستاده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول