اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

روستای الگن چاروسا به عنوان روستای هدف گردشگری جنوب کشور معرفی می ‌شود

معاون پژوهشی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: روستای الگن چاروسا به عنوان روستای هدف گردشگری جنوب کشور معرفی می شود.

روستای الگن چاروسا به عنوان روستای هدف گردشگری جنوب کشور معرفی می ‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، آمارها نشان می‌دهد که طی دهه‌های اخیر جنگل‌های استان در خطر نابودی قرار گرفته و مشکلاتی که در سایه این نابودی در حال رشد است غیرقابل گریز است. در همین زمینه یکی از جوانان کهگیلویه ای ایده ای برای حل این معضل را در ذهن خود پرورش داده و با تاسیس یک بنیاد ملی در راه بهبود شرایط این جنگل ها گام برداشته است.

کارهای بسیار خوبی در زمینه این بنیاد برداشته شد اما حضور مسئولین کشوری،استانی و منطقه ای در روستای الگن باعث شد تا بتوانند مشکلات این روستا را بررسی کنند.

امروز معاون پژوهش وزیر میراث فرهنگی و گردشگری کشور به همراه فرماندار ائمه جمعه دهدشت، قلعه رئیسی و دیشموک و دیگر مسئولین شهرستانی و چاروسایی با حضور در روستای الگن از وضعیت کاری این بنیاد و بازدیدی از روستا را دستور کار خود قرار دادند.

مردم روستای الگن از این اقدام و تاسیس چنین بنیادی بسیار خوشحال و از مسئولین خواستند تا الگن را به عنوان پایلوت روستایی استان قرار دهند.

سعید انصاری مدیر بنیاد الگن در خصوص این بنیاد عنوان کرد: از حدود یکسالی که از تاسیس بنیاد الگن می گذرد اقدامات بسیار خوبی انجام گرفت و مهمترین هدف ما احیاء جنگل زاگرس است موضوع قرق بود که مساحتی بالغ بر هزار هکتار و هزاران بذر بلوط را کاشتیم و همچنین در این یکسال الگن را به عنوان روستای بدون زباله آماده کردیم و بافت تاریخی الگن را به عنوان خانه اشتیاق معرفی کردیم و در حال تکمیل آن هستیم.

وی افزود: فاز اول ما که سه سال است الگن را به عنوان دهکده سبز معرفی می کنیم که این روستا روستای بدون زباله و حمل نقل سبز سفر با احداث ایستگاه دوچرخه وجود خواهد داشت و هزاران بلوط جوان خواهیم داشت که این کمک شایان به جنگل های سبز زاگرس خواهد بود.

انصاری به معضل اساسی جنگل های زاگرس و آتش سوزی اخیر اشاره و بیان کرد: در این مدت با پیگیری های صورت گرفته امکاناتی را مهیا کردیم تا اگر شاهد مشکلی بودیم بتوانیم به راحتی خطر را دفع کنیم.

 

اتابک فرماندار کهگیلویه هم در این بازدید یادآور شد: امروز بازدید خوبی داشتیم از بنیاد مردم نهاد الگن که این روستا با توجه به ظرفیت خوبی که برای جذب گردشگر دارد و تاسیس چنین بنیادی که کاملا مردمی است باید حمایت و مورد توجه مسئولین قرار بگیرد.

فرماندار کهگیلویه افزود: تاسیس این بنیاد می تواند تشویقی برای دیگر روستاها و جوانان آن روستاها باشد ضمن اینکه سبب جذب گردشگر، اشتغال جوانان در روستا و سبب مهاجرت معکوس در روستا می شود.

خانم هادیان معاون پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور هم در این بازدید با بیان اینکه روستای الگن از روستای زیبا و بسیار دیدنی در کشور است یادآور شد: در راستای اهداف کلان پژوهشگاه میراث فرهنگی موضوع گردشگری است و طبق توافقنامه چهارجانبه که بین بنیاد الگن و میراث فرهنگی کشور انجام گرفت باید طبق این توافقنامه باید به این بنیاد کمک کرد تا جهت شناخت و اشتغال زایی این روستا کمک کنیم.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف این میراث همان بوم گردشگری است که باید ما تلاش کنیم تا بتوان این روستا را به عنوان روستای هدف گردگشگری در جنوب کشور معرفی کنیم و این مهم نیازمند حمایت مسئولین کشوری و استانی است و ما تمام تلاش را انجام می دهیم تا طبق توافق نامه عمل و نسبت به شناخت این روستا تمام همت را بکار ببندیم.

هادیان ادامه داد: دولت به تنهایی حافظ میراث فرهنگی نیست و این کمک مردم و توجه مردم است که همه باید همکاری کنند که این روند را ما در این روستا مشاهده می کنیم که مردم به کمک میراث فرهنگی آمدند و آینده این روستا طبق یک آینده بسیار درخشان است چرا که ظرفیت های بسیار خوبی برای معرفی این روستا وجود دارد و مهمترین ظرفیت این روستا جوانانی است که برای معرفی این روستا دست بکار شدند.

در ادامه مسئولین از این روستا و بافت تاریخی آن بازدید کردند.

انتهای پیام/82021

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول