اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

250 طرح پژوهشی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرا شد

مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به ارائه ۳۰۰ طرح و ایده پژوهشی از سوی محققان و متخصصان با موضوع بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا به این دانشگاه گفت: ۲۵۰ طرح از این تعداد به تائید استادان ذی‌ربط رسیده و اجرایی شده‌ است.

250 طرح پژوهشی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب‌دا، دکتر سعید اسلامی اظهار کرد: انجام پژوهش، مقررات و چارچوب‌های خاص خود را دارد و فرد ایده دهنده در جهت پیشگیری، مدیریت و درمان بیماری‌های مختلف همچون کرونا طرح‌های خود را ارائه می‌دهد و برخی از آن‌ها پس از بررسی لازم از سوی متخصصان و اعضای هیأت علمی و تائید نهایی از سوی کمیته اخلاق و شورای پژوهشی وارد مرحله اجرایی می‌شود.

مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مشهد بابیان اینکه افرادی که طرح و ایده‌ای با موضوع کووید ۱۹ یا سایر موضوعات دارند می‌توانند طرح خود را به‌صورت حضوری و مکتوب یا از طریق ایمیل به آدرس ramresearch@mums.ac.ir به معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحویل دهند افزود: در این مرحله تنها ارائه طرح و ایده مکتوب کفایت می‌کند.

وی ادامه داد: طراحان در صورت نیاز، دعوت حضوری می‌شوند تا شواهد و نتایج علمی و عملی مؤثر و ثمربخش طرح و ایده خود را بیان کنند و در مرحله بعد این افراد به اعضای هیأت علمی و کارکنان مربوطه معرفی می‌شوند تا طرح و ایده به یک پروژه پژوهشی تبدیل شود و پس از طی مراحل و تائید کمیته اخلاق به مرحله اجرا درآید.

اسلامی یادآور شد: تأکید بسیار بر ارزیابی دقیق کیفیت طرح‌ها داشته‌ایم و معتقدیم که تعداد کمتر اما باکیفیت بهتر، مهم‌تر از طرح‌ و ایده بسیار باکیفیت کمتر است.

مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه در طرح و ایده ارائه‌شده باید به موضوعات امنیت، اخلاق، حقوق و سلامت توجه شود، ابراز کرد: برخی از طرح‌ها با توجه به حساسیتی که دارند در گام نخست روی حیوان اجرا می‌شود و اگر ثمربخش بود روی انسان اجرا می‌گردد اما برخی دیگر از طرح‎ها و ایده‌های پیشگیری، دارویی و درمانی به جهت آنکه از قطعیت بیشتری در فرضیات و اثربخشی برخوردار هستند پس از اخذ رضایت آگاهانه روی انسان انجام می‌شود.

انتهای پیام/ 70042

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول