اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تولید یک میلیارد لارو میگو درجاسک/جاسک ۳۵درصد لارو کشور را تامین می‌کند

فرماندار جاسک از افزایش ۱۰۰ درصدی مراکز لارو میگو در این شهرستان خبر داد به طوری که جاسک با تولید یک میلیارد قطعه لارو میگو ۷۰درصد لارو مورد نیاز استان و ۳۵درصد لارو مورد نیاز کشور را تامین می‌کند.

تولید یک میلیارد لارو میگو درجاسک/جاسک  ۳۵درصد لارو  کشور را تامین می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد رادمهر در بازدید از یکی از مراکز تکثیر لارو میگو در محدوده هشدان جاسک گفت: خوشبختانه در حوزه تکثیر لارو میگو شهرستان جاسک یکی از تولیدکنندگان لاور میگو شهرستانهای استان و همچنین استانهای همجوار و حتی سراسر کشور می باشد و در این حوزه توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی درسال رونق تولید جهش خوبی خواهیم داشت.

وی افزود: طی یک‌ماه اخیر در این مراکز ۳۰۰میلیون قطعه لارو میگو تولید شده که پیش بینی می شود تا پایان سال به یک میلیارد قطعه برسد.

فرماندار جاسک بیان داشت: شهرستان جاسک علاوه بر تامین ۷۰درصدی لارو مورد نیاز استان هرمزگان  به استان‌های همجوار سیستان بلوچستان و بوشهر و همچنین برخی سایت‌های پرورش میگو کشور نیز ارسال می‌شود که ۳۵درصد لارو کشور را نیز شامل می شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان جاسک با توجه به سال رونق تولید، خاطر نشان کرد: در سال ۹۸ حدود ۸۰۰میلیون قطعه لارو میگو تولید شده است که امسال پیش‌بینی یک میلیارد از این مراکز می شود و همچنین سه مرکز جدید با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال احداث است که تا پایان سال یکی از این مراکز به بهره برداری می‌رسد و در این حوزه بیش از ۳۰۰میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.

فرماندار جاسک ابراز کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال بعنوان جهش و رونق تولید و ‌توجه ویژه دولت و استاندار هرمزگان به افزایش تولید در حوزه آبزی پروری، با برنامه‌ریزی صورت گرفته و استقبال خوب سرمایه گذاران بخش خصوصی با بهره برداری کامل سه مرکز جدید و دوبرابر شدن مراکز تکثیر، پیش بینی می‌شود در سال آینده دو میلیارد قطعه لارو میگو در جاسک تولید شود که تحقق این امر در تولید میگو سایت‌های پرورش میگو استان و حتی کشور رشد قابل ملاحظه‌ای بدنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/۸۸۰۵۵/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول