اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تظاهرات در حسکه سوریه و تأکید بر اخراج اشغالگران آمریکا و ترکیه‌

ساکنان روستای «بویر البوعاصی» در استان حسکه با برگزاری تجمع اعتراضی، خواستار اخراج نظامیان تروریست آمریکایی و نیروهای ترکیه شدند.

تظاهرات در حسکه سوریه و تأکید بر اخراج اشغالگران آمریکا و ترکیه‌

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ساکنان روستای «بویر البوعاصی» در ریف «قامشلی» در شمال شرق سوریه علیه عناصر تروریست آمریکایی و نظامیان ترکیه‌ اعتراض کردند.

خبرنگار خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از استان حسکه گزارش داد که اهالی بویر البوعاصی همچنین در جریان تجمع اعتراضی خود، قانون تحریمی آمریکا علیه مردم سوریه موسوم به قانون سزار را محکوم کردند.

قانون تحریمی سزار، مصوب کنگره آمریکا است که در تاریخ ۲۰ آذر ماه ۱۳۹۸ پس از سه سال کش‌وقوس بین دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات، به تصویب رسید.

طبق مفاد این قانون، آمریکا به خود اجازه می‌دهد، دارایی هر کسی را که با سوریه مراوده و تعامل داشته باشد توقیف و بلوکه کند

ساکنان این روستا تأکید کردند که این تحریم ظالمانه است و تحمیل آن به ملت سوریه، «نقض تمامی قوانین انسانی و حقوق بین‌الملل است».

معترضان قانون سزار را نوع دیگری از تجاوز به سوریه دانستند و ابراز اطمینان کردند که ایستادگی ملت، ارتش و سران سوریه، این تجاوز جدید را ناکام خواهد گذاشت.

ساکنان بویر البوعاصی همچنین تأکید کردند که تلاش برای محاصره اقتصادی سوریه، بخشی از طرح‌های توطئه‌آمیز صهیونیسم است تا جنگ تروریستی علیه سوریه را تکمیل کند.

معترضان گفتند که برگزاری این تجمع، برای رساندن این پیام به جهان است که سوریه با وجود تمامی تلاشهای تروریستی پیروز خواهد شد.

آنان تأکید کردند، کسانی که توانسته‌اند بیش از ده سال ایستادگی کنند و پیروزی‌های نظامی به دست آورند، خواهند توانست از سد این توطئه‌ها عبور کرده و آن را شکست دهند.

ساکنان این روستا خواستار «پایان یافتن حضور غیر قانونی نیروهای اشغالگر آمریکایی و ترکیه‌ای شدند و شعارهایی را برای خروج تمامی نیروهای اشغالگر و پایان دادن به مشکلات ملت سوریه سر دادند».

اخیرا تظاهرات در شرق و شمال شرق سوریه که محل حضور اشغالگرانه عناصر آمریکایی و شبه‌نظامیان کُرد وابسته به این کشور و نظامیان ترکیه و تروریستهای وابسته به این کشور است، شدت گرفته است.

در همین ارتباط، شهر «غرانیج» در شرق استان دیرالزور سوریه بعد از ظهر دوشنبه (روز گذشته) شاهد تظاهرات مردمی علیه شبه نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه بود. معترضان فشارهای خودسرانه این گروه‌ها و اقدامشان در ربودن شماری از اهالی را محکوم کردند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول