اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده عراقی: هدف آمریکا، درگیری سرویس مبارزه با تروریسم با گروه‌های مقاومت است

عضو ائتلاف «دولة القانون» عراق تأکید کرد، هدف آمریکا این است که به بهانه حفظ امنیت، سرویس مبارزه با تروریسم را به درگیری با گروه‌های مقاومت و الحشد الشعبی سوق دهد.

نماینده عراقی: هدف آمریکا، درگیری سرویس مبارزه با تروریسم با گروه‌های مقاومت است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد الصیهود» عضو ائتلاف «دولة القانون» عراق از توطئه جدید نظامیان تروریست آمریکایی در این کشور خبر داد.

الصهیود به پایگاه خبری المعلومه گفت که «هدف آمریکا این است که به بهانه حفظ امنیت، سرویس مبارزه با تروریسم را به درگیری با گروه‌های مقاومت و الحشد الشعبی سوق دهد».

وی تأکید کرد که «اطلاعات موثقی داریم که در راستای تمایل دولت عراق، آمریکا در تلاش است تا الحشد الشعبی را تضعیف کند».

این نماینده عراقی ادامه داد: «تعجب می‌کنیم که چگونه دولت الکاظمی و سرویس مبارزه با تروریسم بدون هیچ توجیه یا مجوز قانونی، به خواست سفارت آمریکا برای بازداشت نیروهای الحشد الشعبی پاسخ مثبت می‌دهند».

الصهیود تأکید کرد که «ما نسبت به حمله به مقرهای الحشد الشعبی ابراز انزجار می‌کنیم و این چیزی نیست که بتوان از آن چشم‌پوشی یا در برابر آن سکوت کرد».

نیروهای مبارزه با تروریسم عراق هفته گذشته به تیپ ۴۵ «الحشد الشعبی» که نیروهای کتائب حزب‌الله عراق در آن حضور داشتند یورش بردند و تعدادی از نیروهای الحشد را دستگیر کردند که البته افراد دستگیر شده نگهبانان مقر بودند و نیروهای اصلی در آن حضور نداشتند.

در همین ارتباط، «محمود الربیعی» سخنگوی دفتر سیاسی فراکسیون «صادقون» شاخه سیاسی جنبش عصائب اهل الحق دوشنبه (روز گذشته) از آزادی همه بازداشتی‌های کتائب حزب الله خبر داد.

الربیعی در توئیتر گفت:«ما به برادرانمان و طرفداران الحشد و مقاومت مژده می دهیم که برادرانتان در تیپ 45 الحشد الشعبی که چند روز پیش بازداشت شدند پس از اثبات بطلان ادعاهای مخرب علیه آنها بر اساس اقدامات قانون و قضایی آزاد شدند».

«الینا رومانوسکی» سفیر آمریکا در کویت هم روز شنبه در واکنش به بازداشت نیروهای مقاومت گفت که مشارکت نیروهای آمریکایی در حمله به پایگاه نیروهای الحشد الشعبی در بغداد به درخواست دولت عراق و سازمان مبارزه با تروریسم بوده است.

این دیپلمات آمریکایی اضافه کرد که مشارکت نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در این حمله به دعوت رسمی و بر اساس قوانین بین‌المللی صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول