اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

نسیمی جان‌فزا در حرم یار می‌آید/ «نسیم» در حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد + فیلم

پیکر شهید نسیم افغانی، صبح امروز با حضور زائران و خادمان حضرت امام رضا (ع)، در حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد.

نسیمی جان‌فزا در حرم یار می‌آید/ «نسیم» در حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد + فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، پیکر شهید نسیم افغانی رزمنده افغانستانی دفاع مقدس که طی روزهای اخیر در عملیات تفحص پیکر شهدا در منطقه عملیاتی فکه پیدا شده بود، امروز در حجره ۱۷۰ صحن آزادی حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد.

این مراسم که با حضور جمعی از زائران حرم مطهر رضوی، خدام و مسوولان استانی برگزار شد، از صبح امروز آغاز  شد و پس از طواف، پیکر این شهید در مضجع نورانی حضرت رضا(ع) به خاک سپرده شد.

زائران و خدام حرم مطهر رضوی نیز با اهدای سلام بر سالار شهیدان امام حسین(ع) و مدیحه سرایی شهید نسیم افغانی را تا بهشت بدرقه کردند.

 

 

شهدا در کنار یکدیگرند 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: شهادت این شهید پیام بزرگی دارد که شهدا در کنار هم و عامل وحدت هستند، در دوران دفاع مقدس شهدا در کنار هم زندگی کردند و علیه دشمن جنگیدند امروز که به واسطه شهادت برگشتند مرزها را در نوردیدند، یعنی امروز فرهنگ شهادت طلبی دنیا را در برگرفته است.

حجت الاسلام حسین معصومی با اشاره به غریب بودن این شهید، گفت: شهدا گرچه غریب بودند اما این شهید غریب نیست بلکه در دل مردم ایران جا دارد و امیدوارم میزبانی خراسان رضوی را پذیرفته باشد.

نسیم؛ مایه افتخار افغانستان و ایران 

یاسمین حسنات بانوی افغانستانی حاضر در این مراسم هم گفت: شهادت نسیم افغانی از اعتقاد مشترک بین ملت‌های سراسر جهان اسلام است چرا که اسلام مرز ندارد و این از نهضت امام خمینی است که انسجام و اتحاد بین مردم و اقوام مختلف ایجاد کرد که برای دفاع اسلام بپا خیزند و در میادین مختلف حاضر به دفاع از اسلام باشند.

وی فداکار این شهید را مایه افتخار برای دو کشور دانست و گفت: دو ملت ایران و افغانستان هیچ گاه از هم فاصله نمی‌گیرند بلکه برای دفاع از مظلوم درکنار یکدیگر هستند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۱/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول