اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

با انتقال آب سد طالقان، مشکل آب 14 شهر و 194 روستا حل خواهد شد

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: با انتقال آب از سد طالقان به 14 شهر و 194 روستای قزوین آب‌رسانی صورت گرفته و علاوه بر حل مشکل آب شرب مردم این مناطق، 80 درصد جمعیت استان تحت پوشش این شبکه قرار خواهند گرفت.

با انتقال آب سد طالقان، مشکل آب 14 شهر و 194 روستا حل خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی در جریان سفر به شهر آبیک، برای بررسی وضعیت آب این شهر در کارگاه خط انتقال آب قزوین در سد زیاران حاضر شد.

محمدبیگی در بازدید از تصفیه خانه آب شرب قزوین گفت: آبیک از نظر وضعیت آب در شرایط نامناسبی قرار دارد و امیدواریم فعالیت‌های انتقال آب از سد طالقان با تلاش جهادی مسؤولان و دغدغه‌های عمیق موجود ادامه پیدا کند.

نماینده قزوین، آبیک و البرز افزود: نمایندگان مردم نیز در مجلس پیگیری‌های لازم را برای به مقصد رساندن پروژه و چشاندن طعم خوش آب طالقان به مردم استان انجام خواهند داد.

وی افزود: امروز بیشتر آب شرب و لوله‌کشی استان از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود اما قطعاً با انتقال آب از سد طالقان به 14 شهر و 194 روستای قزوین آب‌رسانی صورت گرفته و علاوه بر حل مشکل آب شرب مردم این مناطق، 80 درصد جمعیت استان تحت پوشش این شبکه قرار خواهند گرفت.

این نماینده مجلس تصریح کرد: این پروژه در مقطعی به دلیل تحریم‌ها و امکاناتی که نیاز داشت و امروز هم به دلیل مشکلات تخصیص اعتبار با مشکل مواجه شده و متأسفانه تنها در حدود 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

محمدبیگی عنوان کرد: حل مشکلات آب در استان قزوین یکی از اولویت‌های مهم و زیربنایی است که باید با پیگیری و نیز همراهی دستگاه‌های استان و نمایندگان مجلس حل شود و امیدواریم بتوانیم هرچه سریعتر مشکل آب شر مردم آبیک و دیگر شهرها و روستاها را حل کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این بازدید وضعیت آب شرب شهر آبیک و راهکارهای بهبود شرایط با حضور مدیرعامل آب منطقه‌ای استان و مسؤولان استانی و شهری مورد بررسی قرار گرفت.

 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول