اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کاهش چشمگیر نسبت ازدواج به طلاق در استان مرکزی/ زنگ خطر به صدا درآمده است

مدیر کل امور اجتماعی استانداری مرکزی گفت: نسبت ازدواج به طلاق در استان، از 8.5 به 2.6 درصد رسیده که بر این اساس، زنگ‌های خطر به صدا درآمده و هم مردم و هم مسوولان باید چاره‌اندیشی کنند.

کاهش چشمگیر نسبت ازدواج به طلاق در استان مرکزی/ زنگ خطر به صدا درآمده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سیداحمد سجادی صبح امروز در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی و سلامت و زنان استانداری مرکزی اظهار داشت: متاسفانه روند وقایع حیاتی و چهارگانه در استان مرکزی در دهه اخیر روند بسیار نگران کننده‌ای بوده، به طوری که در حوزه ازدواج و طلاق نسبت ازدواج به طلاق از 8.5 به 2.6 درصد رسیده که زنگ‌های خطر به صدا درآمده و هم مردم و هم مسوولان باید چاره‌اندیشی کنند.

وی تصریح کرد: نرخ زاد و ولد نیز در استان کاهش یافته که آینده جمعیت را تهدید می‌کند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: متاسفانه تصمیمات جزیره‌ای و صنفی نمی‌تواند مشکلاتی با چنین عظمتی را رفع کند.

تغذیه نامناسب به ویژه فست فودها نقش زیادی در بیماری‌های قلبی دارند، سوال این است چرا هر سال مجوزهای فراوانی برای راه‌اندازی فست فودها صادر می‌شود؟

سجادی با بیان اینکه بر اساس اعلام کارشناسان اولین عامل مرگ و میر در کشور و استان مرکزی بیماری‌های قلبی و عروقی است، افزود: عدم تحرک و تغذیه نامناسب دو عامل اصلی بروز این بیماری‌ها است، تغذیه نامناسب به ویژه فست فودها نقش زیادی در بیماری‌های قلبی دارند و سوال این است چرا هر سال مجوزهای فراوانی برای راه‌اندازی فست فودها صادر می‌شود این نشان می‌دهد  سیاست‌ها و برنامه‌ها و اقدامات هماهنگ نیست و هم باید اقدامات هماهنگ شود و مردم نیز برای سلامتی خود ارزش قائل شده و به درستی رفتار کنند.

وی تاکید کرد: نوع مواجه با مسائل باید تغییر کند، لازم است مسئله را درست تعریف کنیم،  تکنیک‌های حل مسئله باید اثربخش و مثمرثمر باشند تا بعد از گذشت 15 ساله همچنان آمار نگران‌کننده نباشیم، این نشان می‌دهد این همه جلسه و تصمیم هیچ اثری نداشته است که اگر داشتند باید آمارها به جای افزایش روزافزون کاهش می‌یافتند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول