اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در تاکسی‌های شهرکرد/ مردم موارد را گزارش دهند

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد گفت: اگر فردی با عدم استفاده از ماسک و رعایت نشدن فاصله‌گذاری اجتماعی توسط راننده‌ای مواجه شد، بلافاصله کد تاکسی یا اتوبوس را به شماره تلفن 333714 و 333715 اطلاع داده تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در تاکسی‌های شهرکرد/ مردم موارد را گزارش دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، همه ما این روزها برای انجام برخی امور مجبوریم از تاکسی‌های درون‌شهری و برون‌شهری و هم‌چنین اتوبوس‌های داخل شهری استفاده و با آن‌ها تردد کنیم. بسیاری از ما شاهدیم که رانندگان تاکسی و اتوبوس از ماسک و دستکش استفاده نکرده و فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند. البته قابل ذکر است در اتوبوس‌ها از برچسب روی صندلی استفاده شده اما این مسافران هستند که روی صندلی‌های برچسب‌دار هم می‌نشینند و از رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به دورند؛ اما در مورد تاکسی‌ها باید گفت که مقصر اصلی، برخی رانندگان هستند که علاوه بر عدم استفاده از ماسک و دستکش، فاصله اجتماعی را نیز رعایت نکرده و تا تعداد کل صندلی‌ها پر از مسافر نشود، راننده اقدام به حرکت نمی‌کند؛ و این در حالی است که کرایه نیز در روزهای اخبر افزایش داشته است.  لذا به سراغ رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد رفتیم و جویای ماجرا شدیم.

مهرداد میرزاییان با اشاره به شیوع کرونا و لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از دستکش و ماسک گفت: همه رانندگان اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها ملزم به استفاده از این لوازم بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هستند در غیر این صورت با دریافت گزارش و شکایات مردمی، با آن‌ها برخورد جدی می‌شود.

وی ادامه داد: در اتوبوس‌های داخل شهری به صورت یک در میان روی صندلی‌های اتوبوس، برچسب "ممنوع" و "فاصله اجتماعی رعایت شود" درج کرده اما متأسفانه مسافران هنگام نشستن به این برچسب‌ها توجهی نمی‌کنند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد توضیح داد: همچنین به رانندگان تاکسی اعلام شده است ضمن استفاده از ماسک و دستکش، فاصله اجتماعی را رعایت کرده و از سوار کردن سه مسافر در صندلی عقب تاکسی خودداری کنند و به صورت هفتگی این اخطار به آن‌ها داده می‌شود.

میرزاییان با بیان اینکه درگیر تهیه ماسک برای رانندگان هستیم، خاطرنشان کرد: تعداد کل تاکسی‌ران‌های شهرستان شهرکرد حدود یک‌هزار و 600 نفر است و سازمان تاکسی‌رانی اعتبار لازم برای تهیه این مقدار زیاد ماسک را ندارد اما در مرحله‌ای بالغ بر 3 هزار ماسک و تعدادی دستکش بین آنها توزیع شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر گشت‎ها و بازرسی‌های میدانی از تاکسی‌های داخل شهری شهرستان شهرکرد، از طریق سامانه پیامکی نیز استفاده از دستکش و ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی (به صورت یک نفر جلو و دو نفر عقب خودرو) یادآوری می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد اضافه کرد: اگر فردی با عدم استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی توسط راننده‌ای مواجه شد، بلافاصله کد تاکسی و اتوبوس را که روی درب‌های هر خودرو درج شده‌است، به سازمان امور تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی شهرستان با شماره تلفن 333714 و 333715 اطلاع داده تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

همشهریان به خاطر سلامت خود و خانواده‌تان در صورت مشاهده هرگونه کوتاهی و قصور توسط رانندگان تاکسی و اتوبوس در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به سازمان مربوطه اطلاع دهید.

انتهای پیام/68031

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول