اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

سئول خواستار توضیح پیونگ‌یانگ درباره منفجر کردن دفتر ارتباطات مرزی شد

مشاور ویژه رئیس‌جمهور کره جنوبی از دولت پیونگ‌یانگ خواست تا درباره اقدام چندی پیش در منهدم کردن دفتر ارتباطات و هماهنگی بین دو کره توضیح دهد.

سئول خواستار توضیح پیونگ‌یانگ درباره منفجر کردن دفتر ارتباطات مرزی شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اقدام کره شمالی در منفجر کردن دفتر ارتباطات و هماهنگی مرزی بعد از دو هفته همچنان واکنش‌هایی را در پی دارد و این بار یک مقام ارشد سئول خواستار توضیح پیونگ‌یانگ در این باره شد.

«مون چونگ‌این» مشاور ویژه رئیس‌جمهور کره جنوبی در امور امنیتی و دیپلماتیک، امروز (سه‌شنبه) با درخواست از همسایه شمالی خود برای توضیح درباره انفجار دفتر مذکور، تاکید کرد پیونگ‌یانگ باید مسیر کنونی خود را تغییر داده و به مذاکرات با سئول بازگردد.

مون طی سخنرانی در همایش صلح به میزبانی خبرگزاری «یونهاپ»، با مهم دانستن اصل وجودی دفتر هماهنگی و ارتباطات دو کره، توضیح داد: «دفتر کِیسونگ فقط ارزش مادی ۱،۴۲ میلیون دلاری نداشت. این دفتر با پول مالیات‌دهندگان کره جنوبی و به عنوان نماد صلح و مصالحه دو کره ساخته شده بود».

وی با تاکید بر لزوم توضیح هرچه سریعتر پیونگ‌یانگ به مردم کره جنوبی در این باره، تصریح کرد: «برای مردم ما سخت است که بپذیرند [دولت] شمال به صورت یکجانبه و مانند یک نمایش، آن را منفجر کرد... کارهای بسیار زیادی هست که باید بین جنوب و شمال انجام گردد».

به نوشته یونهاپ، این مقام کره جنوبی درباره قطع تمام خطوط ارتباطی از سوی پیونگ‌یانگ نیز اظهار داشت: «با قطع کردن ارتباط و مانند دشمن رفتار کردن با ما، چه حاصلی دارد؟ آنها باید خطوط ارتباطی را سریعاََ وصل کنند، درباره دفتر هماهنگی توضیح دهند و دستاوردی رو به جلو داشته باشند».

پیشتر وزرای دفاع آمریکا و کره جنوبی در بیانیه‌ای مشترک، ضمن درخواست از کره شمالی برای عمل به تعهدات خلع سلاح، بر حفظ صلح در شبه جزیره کره تاکید کردند. (جزئیات بیشتر)

به دنبال تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره بعد از افزایش فعالیت‌های تبلیغاتی ضد پیونگ یانگ در مناطق مرزی، کره شمالی هفته قبل دفتر ارتباطات هماهنگی بین دو کشور در منطقه صنعتی کیسونگ را منفجر کرد. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول