اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

گودرزی: 116 هزار مسکن مهرفقط منتظر انشعابند / بحران مسکن نتیجه بی‌درایتی است

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: ما در حالی در کشور با مشکل تامین مسکن مواجهیم که 116 هزار مسکن مهر در کشور تنها منتظر انشعاب آب، برق و گاز هستند که این وضعیت نتیجه بی‌درایتی و سوء مدیریت است.

گودرزی: 116 هزار مسکن مهرفقط منتظر انشعابند / بحران مسکن نتیجه بی‌درایتی است

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت:‌ آشفتگی و بی سروسامانی که امروز در بازار مسکن وجود دارد نتیجه بی توجهی دولت به این حوزه طی چند سال گذشته است.

وی افزود: این بی توجهی در حالی است که اصل 31 قانون اساسی دولت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ موظف به تأمین مسکن برای همه اقشار جامعه کرده اما متأسفانه امروز روند کار به گونه‌ای شده که ما شاهد بحران در این حوزه هستیم.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: طبق نظر کارشناسان ما سالانه یک میلیون مسکن در کشور نیاز داریم و طبق آماری که معاون وزیر راه به نمایندگان داده، دولت در ساخت مسکن برای 3 میلیون و 600 هزار واحد عقب‌تر از آن میزانی است که باید باشد.

گودرزی خاطرنشان کرد: دولت باید توضیح دهد که برنامه‌اش برای مسکن چیست و اگر هم برنامه‌ای ندارد چرا مسکن مهر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تکمیل نمی‌کند و به پایان نمی‌رساند.

وی افزود: ما امروز در حالی با بحران مسکن مواجهیم که 116 هزار واحد مسکن مهر تنها منتظر انشعاب آب، برق و گاز هستند و 61 هزار واحد مسکونی دیگر در حوزه مسکن مهر نیمه‌تمام به حال خود رها شده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: با وصل شدن انشعاب 116 هزار مسکن مهر، بازار مسکن به مراتب وضعیت بهتری خواهد بود و این مسأله تأثیر مثبت بر بازار مسکن خواهد گذاشت، اما به دلیل سوءمدیریت و بی‌درایتی انشعاب این واحدها وصل نمی‌شود.

گودرزی خاطرنشان کرد: طبق نظر کارشناسان 50 تا 70 درصد هزینه مسکن مربوط به ملک است و متأسفانه ما امروز در کشور صاحب احتکار زمین هستیم.

وی افزود: برای مقابله با این وضعیت باید علاوه بر خانه‌های خالی بر زمین‌هایی که به حال خود رها شده و ساخته نمی‌شوند مالیات سنگین بر آنها وضع و یا از صاحبانشان گرفته و برای ساخت و ساز استفاده شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: بنیادها، شهرداری‌‌ها، سازمان اوقاف، ادارات دولتی و... مناسب است زمین‌هایی که در اختیار دارند برای ساخت مسکن عرضه کنند و طبیعی است که در این وضعیت قیمت مسکن ارزان‌تر و مناسب‌تر خواهد شد.

گودرزی در پایان خاطرنشان کرد: در یکی از شهرها طبق بررسی‌های انجام شده 14 میلیون مترمربع زمین در اختیار بانک‌ها و ادارات و... قرار داشته که این 14 میلیون مترمربع آن هم در یک شهر آمار بسیار بالایی است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول