اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

هزینه بخش خدمات در فصل زمستان چقدر افزایش یافت؟

مرکز آمار ایران، گزارش متوسط قیمت تولید کننده اقلام منتخب بخش‌های خدمات در ایران ـ فصل زمستان ۱۳۹۸ را ارائه کرد.

هزینه بخش خدمات در فصل زمستان چقدر افزایش یافت؟

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز آمار ایران، گزارش متوسط قیمت تولید کننده اقلام منتخب بخش‌های خدمات در ایران ـ فصل زمستان ۱۳۹۸ مشخص شد.

در بخش "اطلاعات و ارتباطات" در فصل زمستان سال ۱۳۹۸، متوسط قیمت "کارمزد دریافت صورت حساب موبایل" به ۸۴۳۸ ریال رسید که ۲۴.۴ درصد افزایش نسبت به فصل قبل را داشته است. متوسط قیمت مکالمه تلفن (ثابت) با خارج از کشور ۳۳۵۶ بوده است که ۱۳.۶ درصد کاهش نسبت به فصل قبل را در بین اقلام این بخش داشته است.

تغییرات نسبت به فصل قبل

در فصل زمستان سال ۱۳۹۸ متوسط قیمت "تعمیر استارت" ۴۷۷۷۲۶ ریال بوده است که با ۶.۱ درصد افزایش نسبت به فصل قبل، بیشترین افزایش را در بین اقلام خدمات بخش "تعمیر وسایل نقلیه موتوری و موتورسیکلت و کالاهای شخصی و خانگی" داشته است. در بین اقلام منتخب این بخش، متوسط قیمت "تعویض صفحه کلاج موتور سیکلت معمولی تک سیلندر" به ۳۶۵۰۰۰ ریال رسید که ۲.۵ درصد کاهش در متوسط قیمت در بین اقلام منتخب این بخش را داشته است.

در بخش "حمل و نقل و انبارداری" در فصل زمستان سال ۱۳۹۸، متوسط قیمت "بلیط مترو" ۱۹۳۷۵ بوده است که ۲۶ درصد افزایش نسبت به فصل قبل را داشته است. در بین اقلام منتخب این بخش، متوسط قیمت "بلیط مسافرت داخلی با هواپیما" ۳۸۰۶۰۳۳ ریال بوده است که ۱۱.۴ درصد کاهش در متوسط قیمت در بین اقلام منتخب این بخش را داشته است.

در بخش "فعالیت‌های خدماتی مربوط به تامین جا و غذا" در فصل زمستان سال ۱۳۹۸، متوسط قیمت "کرایه یک شب اقامت در هتل (غیر سه ستاره)" به ۲۰۸۷۹۸۲ ریال رسید که ۱۰.۷ درصد افزایش نسبت به فصل قبل داشته است. متوسط قیمت "کرایه یک شب اقامت در هتل سه ستاره با صبحانه" به ۲۶۸۶۲۶۴ ریال رسید که ۲.۶ درصد کاهش در متوسط قیمت اقلام این بخش داشته است.

در بخش "اطلاعات و ارتباطات" در فصل زمستان سال ۱۳۹۸، متوسط قیمت "کارمزد دریافت صورت حساب موبایل" به ۸۴۳۸ ریال رسید که ۲۴.۴ درصد افزایش نسبت به فصل قبل را داشته است. متوسط قیمت "مکالمه تلفن (ثابت) با خارج از کشور" ۳۳۵۶ بوده است که ۱۳.۶ درصد کاهش نسبت به فصل قبل را در بین اقلام این بخش داشته است.

در بخش "آموزش" در فصل زمستان سال ۱۳۹۸، متوسط قیمت "هزینه یک جلسه آموزش رانندگی" ۴۲۴۵۴۲ بوده است که ۵.۹ درصد افزایش نسبت به فصل قبل در بین اقلام منتخب این بخش داشته است. متوسط قیمت "شهریه یک واحد از دروس عمومی در دانشگاه آزاد" ۴۴۰۰۳۳ ریال بوده است که ۶.۳ درصد کاهش در متوسط قیمت در بین اقلام منتخب این بخش را داشته است.

در فصل زمستان سال ۱۳۹۸ متوسط قیمت "کرایه تختخواب در آسایشگاه روانی" به ۱۲۵۲۷۸۵۸ ریال رسید که ۳۵.۵ درصد افزایش نسبت به فصل قبل در بین اقلام منتخب بخش "فعالیت‌های مربوط به انسان و مددکاری اجتماعی" را داشته است. در بین اقلام منتخب این بخش، متوسط قیمت "هزینه نگهداری از بیمار برای یک روز در منزل" ۷۹۷۳۶۸ ریال بوده است که ۲۴.۳ درصد کاهش در متوسط قیمت نسبت به فصل قبل را در بین اقلام این بخش را داشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول