اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

وضعیت نگران‌کننده کرونا در خراسان ‌جنوبی/ از افزایش ۱۰ برابری آمار تا ابتلای ۳۵ نفر در یک مراسم

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از آمار نگران‌کننده بیماران کرونایی در استان خبر داد و گفت: در یک بازه‌ای آمار مبتلایان به کرونا در استان به‌صورت نسبی بود اما اکنون با قاطعیت اعلام می‌کنم آمار مبتلایان به کرونا در استان ۱۰ برابر شده است.

وضعیت نگران‌کننده کرونا در خراسان ‌جنوبی/ از افزایش ۱۰ برابری آمار تا ابتلای ۳۵  نفر در یک مراسم

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مسعود ضیائی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت بیماران کرونایی در مرکز استان، اظهار داشت: ‌متأسفانه بخش مراقبت‌های ویژه که تا ماه‌های قبل تنها یک بیمار در آن بستری بود با توجه به افزایش آمار مبتلایان تکمیل شد.

وی با بیان اینکه بخش مراقبت‌های ویژه جدید در بیمارستان ولی‌عصر(عج) بیرجند با شش تخت راه‌اندازی شد که متأسفانه این بخش هم تکمیل شد، افزود: دو بخش فعلی مراقبت‌های ویژه (ICU) بیماران مبتلا به ویروس کرونا در بیرجند پر شده و به‌دنبال راه‌اندازی و تجهیز بخش سوم هستیم.

آمار نگران‌کننده بیماران کرونایی

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از آمار نگران‌کننده بیماران کرونایی در استان خبر داد و بیان داشت: در یک بازه‌ای آمار مبتلایان به کرونا در استان به‌صورت نسبی بود اما اکنون با قاطعیت اعلام می‌کنم آمار مبتلایان به کرونا در استان ۱۰ برابر شده است.

ضیائی با بیان اینکه همچنین طی یک بازه زمانی آمار بستری‌شدگان کرونا در استان ثابت و انگشت‌شمار بود، ادامه داد: هم‌اکنون آمار بستری‌شدگان در بخش‌های ویژه و بخش عفونی استان ۱۰ برابر شده است.

روزانه ۵۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند

وی با اعلام اینکه روزانه حدود ۴۵ تا ۵۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند، عنوان کرد: از نیمه خرداد به بعد جواب آزمایش کرونای تعداد زیادی از مراجعه‌کنندگان مثبت شده و همه روزه تعداد زیادی از بیماران نیازمند بستری وارد بیمارستان می‌شوند که نیاز به خدمات دارند.

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: افزایش آمار بیماران کرونایی برای کادر درمان، خستگی می‌آورد و از سویی حجم کار زیاد حساسیت، مواظبت و مراقبت کادر درمان از خود و بیمار را کاهش می‌دهد، مراقبت نکردن و خستگی نیز سبب آلودگی پرسنل شده و موجب خواهد شد فرد حداقل به‌مدت دو هفته غیبت داشته باشد.

ضیائی اعلام کرد: مردم استان ما در تعطیلات نوروز تا نیمه خرداد خیلی خوب مراقبت کردند و توانستیم این بیماری را کنترل کنیم اما بعد از بازگشایی‌ها خیال مردم راحت شد و مراقبت‌ها را کنار گذاشتند که اکنون نیز درخواست داریم با کادر درمان همکاری کنند.

توضیح «ضیائی» در خصوص عدم ارائه آمار مبتلایان

وی در خصوص عدم اعلام آمار مبتلایان به کرونا در استان، توضیح داد: سیاست‌های کشور در حال تغییر است و یک زمانی آمار استان‌ها به تفکیک اعلام می‌شد و سپس این روند حذف شد و بعد از آن آمار تجمیعی اعلام می‌شد.

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند  ادامه داد: مدتی است براساس سیاست‌های کلان کشور آمارهای استانی برای عموم اعلام نمی‌شود و البته جدیدا تصمیم گرفته شده که هر استانی (ستاد استانی مقابله با کرونا) در خصوص ارائه آمار مبتلایان تصمیم بگیرد که آمار را اعلام کند یا خیر!

ابتلای ۳۵  نفر در یک مراسم خاکسپاری

ضیائی یکی از مهم‌ترین دلایل شیوع بالای کرونا را جدی نگرفتن مسائل بهداشتی توسط مردم عنوان کرد و گفت: یکی از مسائل مهمی که توسط مردم جدی گرفته نمی‌شود حضور در مراسم ترحیم است و یک زن ۹۰ ساله در یکی از روستاهای استان فوت کرد که افراد زیادی از شهر و روستاهای مجاور در این مراسم شرکت کردند و منجر به ابتلای بیش از ۳۵ نفر تاکنون شده که حال چند نفر آن‌ها وخیم است.

وی ادامه داد: از طرفی مراسم عروسی نیز با مجوز یا بدون مجوز در خانه‌ها و باغ‌های روستایی و شهری برگزار می‌شود که در نتیجه آن با حجم زیادی از ابتلای موارد خانوادگی مواجه شده‌ایم.

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند  متذکر شد: اگر مردم همت کنند و مانند تعطیلات نوروز بیماری کرونا را با رعایت مسائل بهداشتی، استفاده از ماسک و شستن و ضدعفونی کردن دست‌ها جدی بگیرند بار بیمارستان کم و امکانات و خدمات به بیماران بیشتر خواهد شد.

ضیائی از مردم خواست تا از اقداماتی که باعث افزایش موارد ابتلا به بیماری در این یک ماه شده مثل شرکت در مجالس عزا و عروسی، دورهمی‌ها، مسافرت و مهم‌تر از همه جدی نگرفتن بیماری و عدم رعایت نکات پیشگیری بپرهیزند.

انتهای پیام/3403/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول