اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

پکن: در صورت لغو امتیازات ویژه هنگ‌کنگ از سوی واشنگتن، تلافی می‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه چین هشدار داده در صورتی که آمریکا امتیازات ویژه خود برای هنگ‌کنگ را لغو کند، تلافی خواهد کرد.

پکن: در صورت لغو امتیازات ویژه هنگ‌کنگ از سوی واشنگتن، تلافی می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ژائو لیجیان»، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای متعهد شد در صورتی که آمریکا امتیازات ویژه خود برای هنگ‌کنگ را لغو کند، تلافی خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، چین در حالی آمریکا را تهدید به تلافی کرده که تنش‌ها در مورد لایحه امنیت ملی هنگ‌کنگ افزایش یافته‌اند.

اسپوتنیک نوشت، لیجیان در بیانیه امروز خود جزئیاتی در مورد اقدامات احتمالی پکن در قبال آمریکا مطرح نکرد.

روزنامه «ساوت چاینا مورنینگ پست» و رادیو تلویزیون هنگ‌کنگ (آرتی‌اچ‌کی) گزارش داده‌اند که کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین، امروز (سه‌شنبه) لایحه امنیت ملی هنگ‌کنگ را با اتفاق آرا تصویب کرده است.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، دهم خرداد ماه در یک کنفرانس خبری گفته بود به دولتش دستور داده روند حذف «امتیازات ویژه» هنگ‌کنگ را آغاز کنند. 

ترامپ این اظهارات را دریک کنفرانس خبری کاخ سفید مطرح کرد و مدعی شد چین به وعده خود برای حفظ خودمختاری هنگ‌کنگ عمل نکرده است. او گفت اقدام چین علیه هنگ‌کنگ برای مردم هنگ‌کنگ، چین و دنیا تراژدی است.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «ما برای لغو امتیازات ویژه هنگ‌کنگ اقدام خواهیم کرد.» وی همچنین اضافه کرد واشنگتن تحریم‌هایی را علیه افرادی که به باور او در نفی خودمختاری هنگ‌کنگ نقش داشته‌اند، اعمال خواهد کرد.»

دولت چین می‌گوید هدف این لایحه مقابله با براندازی، تروریسم و مقابله با مداخلات خارجی در امور هنگ‌کنگ است. دولت هنگ‌کنگ نیز اعلام کرده هر تحریمی یک شمشیر دو لبه است که نه تنها به منافع هنگ‌کنگ بلکه به اقتصاد آمریکا نیز ضربه بزرگی وارد خواهد کرد. 

کشورهای غربی به رهبری آمریکا به دنبال اعمال فشار به چین برای کاهش تسلط این کشور بر هنگ کنگ هستند. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول