اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار نماینده عراقی درباره طرح جدید آمریکا برای تداوم حضورش در عراق

نماینده ائتلاف «دوله القانون»ِ، تحریک سازمان الحشد الشعبی و هدف قرار دادن مقرهای آن را طرح جدید واشنگتن برای ابقای حضور نظامیان آمریکایی در عراق دانست.

هشدار نماینده عراقی درباره طرح جدید آمریکا برای تداوم حضورش در عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد الصیهود» از رهبران ائتلاف «دوله القانون»، امروز (سه‌شنبه - 30 ژوئن) گفت که اقدامات تحریک‌آمیز علیه الحشد الشعبی و هدف قرار دادن مقرهای آن، طرح جدید آمریکا برای بهانه‌تراشی به منظور ابقای نیروهای نظامی خود در عراق است.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: عملیات بازداشت عناصر الحشد الشعبی به منظور گرفتن نبض گروه‌های مقاومت در جریان این طرح خبیث که ایجاد بهانه برای ابقای نیروهای آمریکایی در عراق از طریق تحریک الحشد و هدف قرار دادن مقرهای آن است، صورت گرفت. 

الصیهود افزود: ما به منظور تقویت ارکان دولت و مقابله با چالش‌هایی که روند سیاسی کشور از سوی آمریکا با آن مواجه است، باید به الحشد الشعبی و مقاومت به عنوان دو گزینه اصلی غیرقابل جایگزینی پایبند باشیم .

وی تصریح کرد: پایبندی ما به الحشد و گروه‌های مقاومت اسلامی، تحرکات آمریکا و ایادی آن را که به دنبال براندازی روند سیاسی کشور هستند، ناکام خواهد گذاشت.

بامداد جمعه پیش،  نیروهای مبارزه با تروریسم عراق به تیپ ۴۵ «الحشد الشعبی» متشکل از گردان‌های حزب‌الله (کتائب حزب‌الله) عراق یورش بردند و تعدادی از اعضای الحشدالشعبی را دستگیر کردند که به دلیل عدم وجود شواهد کافی، دیروز آزاد شدند. اما این امر با واکنش شدید گرو‌ه‌های سیاسی عراق همراه شد  و آنها این اقدام را طرحی آمریکایی برای هدف قرار دادن مقاومت توصیف کردند.

انتهای پیام/م
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول