اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

عدم درج قیمت و گرانفروشی مهمترین تخلفات بخش کالا و خدمات

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی با اشاره به تخلف‌های بخش کالا و خدمات گفت: عدم درج قیمت، گرانفروشی، ندادن فاکتور، کم‌فروشی، حمل قاچاق کالا، عدم رعایت مقررات بهداشتی و نداشتن پروانه کسب مهمترین تخلفات این بخش است.

عدم درج قیمت و گرانفروشی مهمترین تخلفات بخش کالا و خدمات

به گزارش فارس از اراک، برابری ظهر امروز در نشست خبری امروز گفت: در خصوص بخش کالا و خدمات و تخلفات در سال ۹۸ حدود هست هزار و ۸۴۱ پرونده وارده به دادگستری مربوط به این بخش بود که در مقایسه با سال ۹۷ با پنج هزار و ۳۴۳ پرونده رشد قابل توجهی را شاهد هستیم.

وی افزود: در این بخش سال ۹۸ در مجموع هشت هزار و ۸۴۰ پرونده و در سال ۹۷ حدود پنج هزار و ۳۴۹ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی در خصوص بخش بهداشت و درمان و دارو اظهار کرد: هزار و ۷۲۰ پرونده مجموع پرونده های وارده در سال ۹۷ و هزار و ۷۲۰ پرونده مورد رسیدگی  ۷۲۰ پرونده و سال گذشته هزار و ۶۱۷ پرونده است و هزار و ۶۱۷ مورد، رسیدگی شده است.

برابری در رابطه با پرونده های قاچاق کالا و ارز نیز بیان کرد: حدود ۷۸۳ پرونده وارده مربوط به سال ۹۷ و در این سال تعداد ۷۹۵ پرونده مورد رسیدگی و ۳۴ پرونده باقی مانده، در سال ۹۸ نیز هزار و ۳۳۱ پرونده وارده و هزار و ۳۶۴ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته که نسبت به سال ۹۷ شاهد رشد ۷۰ درصدی در این بخش بوده ایم.

وی ادامه داد: در مجموع سال ۹۸ شاهد رشد ۵۰ درصدی پرونده های وارده نسبت به سال ۹۷ بوده ایم، در سال ۹۸ حدود ۱۳۷ مورد خودرو ضبط و توقیف و ۱۲۹ محموله یا مکشوفه معدوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی اضافه کرد: در سال ۹۸ حدود ۵۷ مورد نصب پلاکارت، پنج‌ مورد تعطیلی موقت محل کسب و ۴۰ مورد محکوم به حبس ثبت شده است.

برابری در رابطه با تخلفات در بخش بهداشت و درمان نیز تصریح کرد:  ۵۶۸ مورد عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، ۴۴۱ پرونده وارده در رابطه با عدم رعایت مقررات بهداشتی و ۱۵۴ مورد عرضه و تحویل کالاهای غیر بهداشتی ثبت شده است.

وی بیان کرد: در سال ۹۷ از حیث وصول اجرایی احکام هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون و در سال گذشته ۲۳ میلیارد تومان ثبت شده که به لحاظ کمی و اعمال جرائم اجرای احکام رشد قابل توجهی را شاهد هستیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی در خصوص مهمترین تخلف های بخش کالا و خدمات نیز گفت: عدم درج قیمت، گرانفروشی، ندادن فاکتور، کم فروشی، حمل قاچاق کالا، عدم رعایت مقررات بهداشتی و نداشتن پروانه کسب مهمترین تخلفات این بخش است.

برابری خاطرنشان کرد: سه میلیارد و ۹۹۳ میلیون ریال در بخش بهداشت و درمان در سال گذشته مربوط به مجازات معدوم شدن کالا بوده است.

وی عنوان کرد: در بخش بهداشت و درمان نیاز به بررسی های در بخش قوانین وجود دارد که با قوانین بروزتر با تخلفات برخورد شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول