اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نشست ویدئو کنفرانسی پوتین، روحانی و اردوغان درباره سوریه

شبکه الجزیره به نقل از کاخ کرملین از برگزاری نشست ویدئو کنفرانس روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه درباره بحران سوریه خبر داد.

نشست ویدئو کنفرانسی پوتین، روحانی و اردوغان درباره سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، شبکه الجزیره به نقل از کاخ کرملین از برگزاری نشست ویدئو کنفرانس روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه درباره بحران سوریه خبر داد. 

به گفته دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین، رایزنی از راه دور ولادیمیر پوتین، حسن روحانی و رجب طیب اردوغان در قالب مذاکرات آستانه و در روز چهارشنبه برگزار خواهد شد. 

براساس این گزارش، روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه قبل از شروع مذاکرات خصوصی سه جانبه به طور جداگانه یک بیانیه منتشر خواهند کرد. 

به گفته پسکوف، دستور کار مذاکرات بررسی تحولات اخیر در سوریه است.

این برای نخستین بار است که این نشست مهم به این طریق برگزار می شود. قرار بود در اسفند 1398 نشست سران سه کشور حاضر در مذاکرات موسوم به روند آستانه به میزبانی تهران برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا این نشست به تعویق افتاده بود.

مذاکرات موسوم به روند آستانه در پایتخت قزاقستان از سال ۲۰۱۵ به این سو برگزار میشود و در آن نمایندگانی از ایران، روسیه و ترکیه برای رفع هرچه زودتر بحران در سوریه تلاش دارند. اما طی سالهای اخیر مذاکرات در این چارچوب به میزبانی پایتختهای این سه کشور نیز برگزار شده است. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول