اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

هدف‌گذاری کاهش 3.2 میلیارد دلار ارزبری در سال 99

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه 2600 ردیف تعرفه کالای داخلی را کامل بستیم، گفت: کاهش 3.2 میلیارد دلار ارزبری در سال 99 را دنبال می‌کنیم.

هدف‌گذاری کاهش 3.2 میلیارد دلار ارزبری در سال 99

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مراسم بهره برداری از سومین مرحله تحویل ناوگان جدید ریلی و توسعه همکاری‌های اقتصادی و اجتماعی راه آهن با حضور وزیر راه و شهرسازی، شهردار تهران و مدیر عامل راه آهن در ساختمان راه آهن در حال برگزاری است و سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به این مراسم رساند. در این مراسم حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: وزارت صنعت برنامه گسترده‌ای برای افزایش تولید زنجیره فولاد دارد. سال گذشته 57 میلیون تن مجموعه زنجیره فولاد کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ صادر کردیم.

مدرس خیابانی افزود: در حوزه شمش فولادی ظرفیت اسمی ما از 28 میلیون تن تولید به 42 میلیون تن افزایش می‌یابد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: مهم‌ترین موضوع ما در فولاد لجستیک و حمل و نقل به دلیل پراکندگی معادن است.

وی افزود: طرح بزرگ راه‌آهن، اجرای 800 کیلومتر خط دوم ریلی است که تحول عظیمی در حمل مواد اولیه داخلی ما است و به حوزه صادرات و تجارت محصولات فولادی کمک می‌کند.

مدرس خیابانی اضافه کرد:‌ مجموعه تولید کشور همیشه نیازمند حمل و نقل است اما سهم ریلی ما در حمل کالا کم است و باید افزایش یابد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: حمل ریلی کالاهای اساسی ما از 10 درصد در سال 97 به 25 درصد در سال 98 رسید و با این طرح‌های توسعه راه‌آهن کمک شایانی در لجستیک خواهیم داشت.

وی افزود: 53 میلیارد تن مجموعه ذخایر معدنی کشور است، اما ما از 500 میلیون تن آن بهره‌برداری می‌کنیم.

مدرس خیابانی اضافه کرد: 68 نوع ماده معدنی دنیا و 2 درصد ذخایر دنیا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم، در حالی که یک درصد مساحت دنیا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار داریم.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: 500 میلیون تن مواد معدنی از طریق جاده جابجا نمی‌شود و باید سهم ریل افزایش یابد.

وی ادامه داد: کاهش 3.2 میلیارد دلاری ارزبری در سال 99 را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دنبال می‌کنیم.

مدرس خیابانی افزود: 2 هزار و 600 ردیف تعرفه کالای داخلی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کامل بستیم در راستای حمایت از تولید و منابع ارزی. وزارت صمت موافق واردات هیچ کالایی غیر از سه مورد مواد اولیه کارخانجات، قطعات اصلی و کالاهایی که در داخل تولید نمی‌شود،‌ نیست.

وی تأکید کرد: راه نجات کشور اتکا به تولید داخل است و باید به شرکت‌های دانش بنیان تکیه کرد. اگر بخواهیم تولید شکل بگیرد باید زیرساخت‌های آن ایجاد شود که همان حمل و نقل و لجستیک است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول