اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

افزایش ظرفیت حمل ریلی بار به 20 میلیون تن با تکمیل خط دوم راه‌آهن سنگان ـ بافق

وزیر راه و شهرسازی گفت: با تکمیل خط دوم راه آهن سنگان ـ‌ تربت حیدریه ـ جندق ـ بافق در ظرفیت حمل ریلی به 20 میلیون تن افزایش می‌یابد.

افزایش ظرفیت حمل ریلی بار به 20 میلیون تن با تکمیل خط دوم راه‌آهن سنگان ـ بافق

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد اسلامی در مراسم بهره برداری از سومین مرحله تحویل ناوگان جدید ریلی و توسعه همکاری‌های اقتصادی و اجتماعی راه‌آهن با اشاره به ساخت 800 کیلومتر خط دوم ریلی با اعتبار 8 هزار میلیارد تومان اظهار داشت: این خط موجب می‌شود ظرفیت 7 میلیون تنی بار به 20 میلیون تن افزایش یابد و ظرفیت جابجایی بار از سنگان به سمت نقاط مصرف که تا هزار و 100 کیلومتر راه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طی می‌کند افزایش یابد.

وی ادامه داد: خط جدید ریلی که از چابهار به زاهدان و سپس به بیرجند و تربت حیدریه متصل می‌شود حجم بار راه‌آهن که فرض 100 میلیون تنی دارد محقق می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: با اتصال خط آهن خواف ـ هرات و متصل شدن به افغانستان از همین ذخایر بزرگ معدنی سنگان بار قابل ملاحظه وجود دارد و از نظر اقتصاد ظرفیت بزرگی است.

اسلامی اظهار داشت: با یک حرکت جهشی می‌توانیم همه کاستی‌ها را در کشور برطرف کنیم و با الگوهای جدید برای تعاملات در کسب و کارهای جهانی اقتصاد خود را در مسیری شکوفا رشد دهیم.

وی ادامه داد:‌امروز از مرکز جهادی پیشرفت و تحول راه‌آهن بازدید کردم که با حضور جوانان فعال و متخصص کاری مناسب شکل گرفته است. بازشناسی راه‌آهن، احصاء ثروت‌های راه‌اهن و ایجاد فرصت برای توسعه بهره‌وری در سرفصل‌های گوناگون راه‌آهن در دستور کار مرکز جهادی پیشرفت و تحول راه‌آهن است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در سال جهش تولید استفاده از ظرفیت ساخت داخل به سرعت آغاز شد سال گذشته 778 دستگاه انواع لکوموتیو و واگن با همکاری 11 شرکت بهره‌بردار و 9 شرکت سازنده وارد ناوگان شد.

وی افزود: سال جاری با این برنامه جهش تولید افزایش تولید 45 درصدی را هدفگذاری کرد‌ه‌ایم در این شرایط کرونایی کارخانه‌های سازنده صنعت ریلی بیکار نبودند و در سال 99 این سومین برنامه الحاق ناوگان به شبکه ریلی است.

اسلامی افزود: در توقفگاهی اطراف ساوه تعداد زیادی واگن مستعمل داشتیم که طی پیگیری‌های مدیرعامل راه‌آهن همه برای بازسازی و نوسازی به کارخانجات سازنده فرستاده شد البته ضرورت دارد تسهیلات بانکی و تسهیلات تبصره 18 به کمک کارخانجات سازنده صنعت ریلی داخل بیاید.

وی افزود: امسال ورود 2 هزار دستگاه انواع ناوگان ریلی را به شبکه محقق می کنیم که در سه ماهه نخست امسال ورود ناوگان نسبت به مدت مشابه پارسال 72 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول