اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

پذیرش 80 هزار معتاد در مراکز بازپروری آذربایجان‌شرقی/ آذربایجان‌شرقی جزو استان‌های پاک از نظر نرخ اعتیاد

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بی‌توجهی به مسئله اعتیاد و پیامدهای خانمان‌سوز آن، بسترهای آتی توسعه را به خطر می‌اندازد، گفت: اهتمام و جدیت برای مبارزه با موادمخدر باید افزایش یافته و حساسیت‌ها در این زمینه کمرنگ نشود.

پذیرش 80 هزار معتاد در مراکز بازپروری آذربایجان‌شرقی/ آذربایجان‌شرقی جزو استان‌های پاک از نظر نرخ اعتیاد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی با اشاره به گزارش دبیر این شورا مبنی‌ بر پذیرش 80 هزار معتاد در مراکز بازپروری و درمان اعتیاد در طول سال 98 اظهار داشتت: این آمار با احتساب خانواده‌های این افراد نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از جمعیت استان با مسئله اعتیاد درگیر هستند و علاوه‌بر این، بخشی از اعتبارات و امکانات دستگاه‌های مختلف نیز صرف این موضوع می‌شود که بر این اساس، اهتمام و جدیت در مبارزه با اعتیاد و موادمخدر باید روز به روز افزایش یابد.
 
وی با بیان اینکه قاچاق موادمخدر تنها محدود به بعد تجاری آن نیست، افزود: در عقبه این پدیده شوم، اضمحلال ملت‌ها و کشورها قرار دارد و در کشور ما با وجود موقعیت حساس و شرایط فرهنگی و اجتماعی آن، این موضوع باید با حساسیت ویژه‌ای مورد توجه قرار گیرد.
 
پورمحمدی با قدردانی از اقدامات خوب انجام ‌شده در استان برای پیشگیری و مبارزه با اعتیاد، متذکر شد: آذربایجان‌شرقی جزو استان‌های پاک از نظر نرخ اعتیاد است و اقداماتی مانند راه‌اندازی مرکز ماده 16 به الگوی کشوری و حتی بین‌المللی تبدیل شده است.
 
وی اضافه کرد: در عین حال باید کاستی‌ها را هم بازگو کنیم و انتظار جدیت بیشتر در رفع کمبودها و مشکلات را داشته باشیم؛ هر چند امروز از نظر منابع و امکانات در وضعیت سختی قرار داریم اما در صورت همکاری و تعامل دستگاه‌ها می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.
 
پورمحمدی با تأکید بر پیگیری جدی ایجاد مرکز ماده 16 بانوان، راه‌اندازی پاسگاه انتظامی آزادراه پیامبر اعظم (ص) و تأمین دستگاه ایکس‌ری گمرک، بر جلب مشارکت مردم در عرصه مبارزه با موادمخدر نیز تأکید کرد و یادآور شد: پدیده کرونا نشان داد که اگر مردم را پای کار بیاوریم، بسیاری از مشکلات بزرگ قابل حل است.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه خوشبختانه از نظر نرم‌افزاری کارهای خوبی انجام شده و آگاهی کافی نسبت به خطرات اعتیاد در جامعه وجود دارد، خاطرنشان کرد: پایین آمدن سن اعتیاد و شیوع اعتیاد در میان زنان، نشان می‌دهد که ریشه این پدیده شوم خشک نشده و خطر همچنان در کمین است و باید اقدامات آگاه‌سازی در جامعه افزایش یابد.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول