اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

درمان بیش از 5 هزار بیمار کرونایی در بیمارستان بقیة الله(عج)

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اینکه بیمارستان بقیة الله (عج) روش‌های مداخله نوینی را ارائه کرده است، گفت: بیش از ۵ هزار بیمار در این بیمارستان درمان شدند و این حجم بالا بسیار سرافرازانه است.

درمان بیش از 5 هزار بیمار کرونایی در بیمارستان بقیة الله(عج)

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در مراسم تکریم و معارفه فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه اللة(عج)،  اظهار کرد: خوشبختانه این دانشگاه امروز در قله خوداتکایی علمی و پیشرفت های سترگ در عرصه پزشکی کشور می درخشد و جایگاهی ممتاز و بی بدیل در سایه اهتمام محققین، عالمان و کارکنان برای این مجموعه علمی حاصل شده است.

  وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله (عج) در عرصه ملی و فراملی جایگاهی ممتاز و  برجسته دارد و در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی از رتبه‌ای مناسب برخوردار است. این دانشگاه با ۴ دانشکده علمی و نسبت مطلوب بین اساتید و دانشجو، در تمام مقاطع تحصیلی جایگاه خوبی دارد.
 
 فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشر تهران با بیان اینکه تاکنون شاهد رشد شتابان و رو به تزاید بخش‌های مختلف دانشگاه در جذب منابع مناسب آموزشی و پژوهشی بوده‌ایم، گفت: پژوهشگاه علوم پزشکی بقیة الله (عج) از روزهای ابتدایی شکل گیری در عرصه علوم پزشکی کشور ایفای وظیفه کرد. در دوران کرونا نیز در بحث‌های علمی از روزهای آغازین اپیدمی با محوریت قرار دادن مباحث علمی در زمینه پیشگیری، مداخله و درمان راه بسیار ارزنده ای را پیمود.
 
 زالی ضمن تاکید بر کسب جایگاه سوم پژوهشی در حوزه کرونا در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی، توسط دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، تصریح کرد: بیمارستان بقیه الله (عج) روش‌های مداخله نوین و ممتازی را انشا کرد و در طول روزهای سخت کرونایی خبرهای مسرت بخشی از این بیمارستان به گوش رسید؛ بیش از ۵ هزار بیمار در این بیمارستان درمان شدند و این حجم بالا بسیار سرافرازانه قابل ذکر است.
 
 وی افزود: در عرصه ملی در بحث کرونا و به طور خاص در استان تهران شاهد ممارست و مساعدت ارزنده‌ای در مجموعه سپاه بودیم و همانطور که پیش بینی می‌شد، این مجموعه با جان فشانی و رشادت پا به پای ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران حرکت کرد.
 
 فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشر تهران عنوان کرد: در ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران قرار است بخش اندکی از رشادت‌های اجتماعی و فرهنگی سپاه پاسداران در حوزه کرونا در قالب مستندنگاری به رشته تحریر درآید.
 
 به گفته  زالی، دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله (عج) را نمادی از یک دانشگاه نظامی دانست و گفت: طبق گفته مقام معظم رهبری، در یک رزمایش مستمر به سر می‌بریم؛ بنابراین جایگاهی ممتاز برای بیمارستانی که وظایف نظامی از راهبردهای اصلی آن است، تعریف می شود.
 
 وی گفت: امروز دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله (عج) علاوه بر تامین نیازهای بهداشتی و درمانی خود، در زمینه تامین لجستیک نیروی انسانی نیز بسیار موفق بوده است.
 
 سردار جلالی، فرمانده سابق دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله (عج) گزارشی از عملکرد و برنامه‌های اجرا شده در قالب برنامه تحول و تعالی در این دانشگاه، با هدف حفاظت از آرمان های انقلاب اسلامی و تربیت مدیران جهادی ارائه داد.
 
 به گفته سردار جلالی، توانمندسازی دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان، پژوهش‌های ماموریت محور، توجه به حوزه طب سنتی، ارائه خدمات پیشگیری محور، ارائه خدمات درمانی به روز و توام با تکریم، ارائه خدمات نوین پزشکی، طرح توانمندسازی پزشکان، راه اندازی کلینیک‌های عصر و شب استاد محور و تقویت طرح انطباق اسلامی به عنوان یکی از توصیه‌های دینی مقام معظم رهبری، از جمله برنامه‌های اجرا شده در دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله (عج) بوده است.
 
وی  اظهار کرد: امیدوارم این مسیر همچنان پرشتاب ادامه داشته باشد.
 
 حسن ابوالقاسمی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله و فرمانده جدید دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) با اشاره به لزوم حرکت در جهت اعتلای دانشگاه، تصریح کرد: علی رغم تلاش‌های انجام شده، راه رسیدن به کمال بسیار طولانی است.
 
 وی ادامه داد: دانشگاه‌های علوم پزشکی علاوه بر تربیت دانشجو وظیفه ارائه خدمات را هم بر عهده دارندکه وظیفه‌ای سخت است، زیرا نمی‌توان به چیزی جز سعادت مردم فکر کرد.
 
 ابوالقاسمی ضمن تاکید بر اهمیت پایبندی و تعهد به برنامه‌های تدوین شده دانشگاه، افزود: در کنار تمام ظرفیت‌های موجود، نیروی انسانی بسیار با ارزش است. باید روند همکاری نیروی انسانی فرهیخته با دانشگاه تسهیل تا بخش بهداشت و درمان سپاه تقویت شود.
 
 فرمانده جدید دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله (عج)، در خصوص جایگاه مهم سلامت معنوی در حوزه آموزش و درمان، اظهار کرد: بدون توجه به سلامت معنوی نمی‌توان ادعا کرد در حال تکامل هستیم، چراکه توانمندی در این زمینه منجر به کاهش مخاطرات و فاکتورهای خطر در زندگی خواهد شد.
 
 وی ادامه داد: سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها نیز بر سلامت معنوی تاکید دارد. در همین راستا معنویت و اخلاق باید نهادینه شود. این اقدام منجر به ایجاد امید، نشاط، فداکاری و اخلاص می شود. سلامت معنوی می تواند دین را به زبان امروزی معنا کند و این نماد وحدت حوزه و دانشگاه است.
 
  ابوالقاسمی در خصوص اهمیت گسترش فعالیت‌های دانشگاه در حوزه بین‌الملل، عنوان کرد: نمی‌توان در مقابل ظرفیت‌های موجود در کشورهای منطقه و محور مقاومت بی تفاوت بود و امیدوارم با همکاری بسیج جامعه پزشکی جذب دانشجویان از مناطق دیگر افزایش یابد.
 
 وی عنوان کرد: باید گام‌های بهتری در راستای بهبود کیفیت خدمات درمانی برداشته شود و تعاملات دانشگاهی و پژوهشی برای رونق تولید و کارآفرینی افزایش یابد.
 
ابوالقاسمی ظرفیت‌های موجود در کشور در حوزه توریسم درمانی را بسیار مطلوب اعلام کرد و افزود: توجه به طب سنتی برای بهبود سبک زندگی پاسداران در درجه اول، بسیار اهمیت دارد.
 
 وی  با تاکید بر لزوم تلاش برای حفظ و نگهداری نیروی انسانی دانشگاه و تحقق جذب حداکثری، تصریح کرد: در همین راستا باید بخش‌های مختلف دانشگاه با یکدیگر هماهنگ باشند و هیچ عاملی نباید باعث نارضایتی شود.
 
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول