اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سمنان جزو ۳ استان دارای کمترین نرخ بیکاری طی ۱۰ سال گذشته

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: سمنان طی ۱۰ سال گذشته جزو سه استان دارای کمترین نرخ بیکاری در کشور بوده است.

سمنان جزو ۳ استان دارای کمترین نرخ بیکاری طی ۱۰ سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، اسماعیل غنیان بعدازظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان سمنان که در سالن یادگار امام (ره) استانداری برگزار شد، اظهار کرد: استان سمنان طی ۱۰ سال گذشته جزو استان‌های دارای کمترین نرخ بیکاری در کشور بوده که این مهم حاصل همت جهادی کارفرمایان، کارگران، مدیران دستگاه‌های اجرایی و مدیریت و هدایت شخص مدیر ارشد استان است.

وی اضافه کرد: در سال ۹۳ بالغ‌بر ۱۰۷ هزار بیمه شده اجباری در استان سمنان داشتیم که این میزان در سال ۹۸ با رشد بسیار مطلوب، به ۱۱۸ هزار و ۹۴۵ نفر رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان افزود: تعداد ۹ هزار و ۳۷۳ نفر در سال ۹۸ جوینده کار بودند که از این میزان دو هزار و ۶۵۹ نفر به کار گمارده شدند که ۶۸ درصد از این تعداد را مردان و ۳۲ درصد را نیز بانوان تشکیل داده‌اند.

غنیان اضافه کرد: ۶۰ درصد جویندگان و به کار گمارده‌شدگان اشتغال در سال ۹۸ دارای مدرک دیپلم و پایین‌تر و ۴۰ درصد دارای مدارک تحصیلی فوق‌دیپلم و بالاتر هستند.

وی بیان کرد: در سال ۹۸ و بر اساس خوداظهاری‌های صورت‌گرفته، ۶۸ درصد از جویندگان کار و ۵۵ درصد به کار گمارده‌شدگان اشتغال در استان سمنان فاقد مهارت بودند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: جویندگان کار در استان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، به میزان ۲۱ درصد کاهش و به کار گمارده‌شدگان با دو هزار و ۶۵۹ فرد به کار گرفته شده، یک درصد افزایش داشته است.

غنیان تصریح کرد: در سه ماه نخست سال ۹۹، به میزان ۶ درصد جویندگان کار نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته و در بحث به کار گمارده شدگان نیز به دلیل شیوع بیماری کرونا و تأثیرات این موضوع بر اشتغال و اقتصاد، ۲۳ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: ۵۶ هزار میلیون ریال اعتبار در سال ۹۸ برای مشاغل خانگی استان سمنان در نظر گرفته شده بود که در قالب ۵۰۵ طرح با تعهد اشتغال ۵۷۳ نفر به بانک‌های عامل معرفی و از این تعداد به ۴۰۵ طرح با تعهد اشتغال ۴۴۴ نفر تسهیلات پرداخت شده که ۸۸ درصد میزان پرداخت تسهیلات از اعتبارات موجود، محقق شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان تأکید کرد: در بخش اشتغال روستایی و حمایتی نیز بالغ‌بر ۲۵۶ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که از این میزان، ۲۴۳ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان با تعهد اشتغال ۲۷۷۶ نفر پرداخت شده است.

غنیان با بیان اینکه ۹۵ درصد از اعتبار در نظر گرفته شده برای مشاغل روستایی و حمایتی در استان سمنان در سال ۹۸، محقق شده است، خاطرنشان کرد: در بخش تسهیلات مشاغل آسیب‌دیده از کرونا، یک‌هزار و ۶۲۳ پرونده در سامانه مربوطه با میزان اشتغال دو هزار و ۷۴۵ نفر برای دریافت تسهیلات ثبت شده است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول