اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر صهیونیست: واشنگتن هنوز برای طرح اشغال چراغ سبز نداده است

وزیر هم‌حزبی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به عدم دریافت چراغ سبز از واشنگتن برای طرح اشغال کرانه باختری، احتمال اجرای گسترده آن در روز یکم جولای را رد کرد.

وزیر صهیونیست: واشنگتن هنوز برای طرح اشغال چراغ سبز نداده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «زئیو اِلکین» وزیر منابع آبی و آموزش عالی رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) احتمال اجرای بخش اعظم طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری در ابتدای ماه آینده میلادی (یکم جولای) را رد کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، اِلکین در یک مصاحبه رادیویی گفت اسرائیل هنوز چراغ سبزی که می‌خواهد را از واشنگتن برای اجرای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری و همچنین مناطقی که فلسطینیان برای دولت آتی خود در نظر دارند، دریافت نکرده است.

بر این اساس، وی توضیح داد: «هر کسی که تصویری را ترسیم می‌کند که در یکم جولای همه چیز تمام می‌شود، این کار را باید با مسئولیت خود انجام دهد. از فردا شمارش [برای اجرای طرح] آغاز خواهد شد».

به نوشته رویترز، تا این لحظه هیچ برنامه‌ای برای جلسه کابینه رژیم صهیونیستی در روز چهارشنبه مصادف با یکم جولای اعلام نشده است.

این در حالی است که شبکه «کان‌نیوز» بامداد امروز  مدعی شد نتانیاهو در گفت‌وگو با اعضای حزب لیکود تلویحاََ اشاره کرده که طرح اشغال کرانه باختری از ابتلای ماه آینده میلادی (فردا) اجرا نخواهد شد. (جزئیات بیشتر)

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت آمریکا، سی درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

از سوی دیگر «بنی گانتز» وزیر جنگ و نخست‌وزیر چرخشی توافق کابینه ائتلافی تل‌آویو امروز مجدداََ گفت تاریخ یکم جولای، روز مقدسی نیست و با روزهای دیگر برای اجرای طرح اشغال فرقی ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول