اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

اطلاع از قیمت بازار هر کالا با موتور جست‌وجوی ترب

دلار به 20 هزار تومان رسیده و کافی هست سری به پاساژ علاء‌الدین بزنید و وضعیت را ببینید. تعداد خوبی از مغازه‌ها بسته هستند و فضای آرامی بر جایی حاکم هست که زمانی یکی از شلوغ‌ترین پاساژ‌های پایتخت بود.

اطلاع از قیمت بازار هر کالا با موتور جست‌وجوی ترب

دلیل هم روشن است. می‌گویند تا قیمت دلار به ثبات نرسد و مشخص نشود که در چند توقف می‌کند، جنس خود را نمی‌فروشیم. از کجا معلوم به چه قیمتی سرجایش بگذاریم؟

طرف خریدار هم سردرگمی و ترس بیشتری حاکم هست. هر روز قیمت‌ها رشد می‌کنند و بودجه‌ای که ماه پیش برای خرید یک گوشی رده بالا کناز گذاشته بودند الان برای خرید یک گوشی میان‌رده کفاف می‌کند.

این وضعیت تقریبا دو سال هست که در فضای کشور پابرجاست.

یکی از ابزارهایی که در این مدت بین ایرانیان بسیار محبوب شده است، موتور جست‌وجوی خرید ترب هست. ترب قیمت بیش از 5 میلیون کالا از قیمت گوشی گرفته تا قیمت لوازم خانگی و سوپرمارکتی را در بین هزاران فروشگاه اینترنتی دارای اینماد از سراسر کشور یکجا مقایسه می‌کند و این امکان را فراهم می‌کند که از فروشگاه با بهترین قیمت ، خرید آنلاین انجام دهید.

در این روزها محبوبیت ترب رو به افزایش است زیرا درپی افزایش تعداد فروشگاه های آنلاین و افزایش تمایل مردم برای خریدهای اینترنتی میزان جستجوها و استفاده مردم از ترب بیشتر شده است و تاکنون این برنامه بیش از یک میلیون بار توسط کاربران مختلف دانلود شده است.

در وضعیت اقتصادی الان کشور و مشکلات پیش آمده برای اکثریت مردم و کاهش توان خرید مردم، ترب ابزار مناسبی است که مردم می توانند به وسیله آن از قیمت های منصفانه در بازار اطلاع به دست بیاورند و فروشنده های ارزان را به راحتی و بدون اتلاف زمان بشناسند. با توجه به اینکه نرخ ارز و سکه در سال های اخیر در کشورمان با نوسان های زیادی همراه بوده است.

 این نوسان باعث بالا رفتن قیمت کالاها شده است و البته تاثیر بیشتری در افزایش قیمت کالاهایی داشته است که از کشورهای دیگر وارد ایران می شدند. در این میان عده ای قیمت کالاها را چندین برابر افزایش نرخ ارز بالا برده اند تا سود بیشتری کسب کنند و این مساله باعث فریب خوردن عده زیادی می شود. ترب از به وجود آمدن این مساله بین فروشگاه های اینترنتی و آنلاین جلوگیری می کند و رقابتی که از طریق ترب بین فروشگاه ها ایجاد می شود مانع گسترش این موضوع می شود.

علاوه بر امکان جست‌وجوی قیمت بر اساس نام محصول، از طریق دسته‌بندی محصولات نیز می‌توانید قیمت محصولات مورد نظر را پیدا کنید.

برای مثال از این لینک قیمت گوشی‌های سامسونگ را در بین فروشگاه‌های ترب می‌توانید ببینید.

 

یکی از امکانات جالب ترب، نمودارهای زمانی قیمت برای هر محصول در روزها و هفته‌های گذشته هست.به کمک این نمودارها می‌توانید کمترین قیمت و متوسط قیمت هر محصولی را در ماه‌های گذشته در بازار مشاهده کنید. در ترب علاوه بر قیمت 5 میلیون کالا، قیمت سکه و ارز را نیز می‌توانید در مراجع معتبر یکجا مقایسه کنید و از چک کردن سایت‌ها و کانال‌های متعدد بی نیاز شوید.

برای مثال در این لینک نمودار قیمت گوشی‌ شیائومی را در طی روزهای اخیر در بازار می‌بینید.  مشاهده می‌کند که در چند روز اخیر چطور قیمت‌ گوشی در بازار رشد کرده است.

ممکن است کالای خریداری شده تقلبی باشد و بعد از خرید متوجه این قضیه شویم. به همین علت مردم نیز خرید از فروشگاه های معتبر اینترنتی و آنلاین بسیار استقبال می کنند و تمایل فراوانی برای خرید از این فروشگاه ها به جای مغازه ها و پاساژها دارند. علاوه براین فروشنده های اینترنتی و آنلاین کالاهای اصل و رجیستری شده را می فروشند و درصورت وجود ایراد یا نقص فنی در گوشی امکان بازگشت نیز دارند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول