اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

کمبود مرکز پزشکی قانونی در استان تهران وجود ندارد/ افتتاح پزشکی قانونی شهرستان پردیس

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با بیان اینکه مرکز پزشکی قانونی شهرستان پردیس با تکمیل کادر و پذیرش روزانه مراجعان آغاز به کار کرد، گفت: با این بهره‌برداری کمبود مرکز پزشکی قانونی در استان تهران وجود ندارد.

کمبود مرکز پزشکی قانونی در استان تهران وجود ندارد/ افتتاح پزشکی قانونی شهرستان پردیس

به گزارش خبرنگار فارس از پردیس، مهدی فروزش مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران بعداز ظهر امروز در مراسم پزشکی قانونی شهرستان پردیس که در مجتمع هسا، پاساژ قائم شهر پردیس برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به جمعیت روزافزون و نزدیکی پردیس به تهران، طی چند سال اخیر درصدد راه اندازی پزشکی قانونی مستقل در این منطقه بودیم.

وی با تشکر از مسؤولان و دست اندرکاران راه اندازی مرکز پزشکی قانونی پردیس، ادامه داد: تأخیرها به دلیل محدودیت در حوزه نیروی انسانی و فضای فیزیکی افتتاح و راه‌اندازی این مرکز به تأخیر افتاد و با تلاش‌های دادستان شهرستان و پیگیری‌های انجام شده توسط امام جمعه و فرماندار مرکز پزشکی قانونی پردیس راه اندازی شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران افزود: درحال حاضر مرکز پزشکی قانونی شهرستان پردیس فقط برای معاینات سرپایی در نظر گرفته شده و صدمات فیزیکی مراجعان به صورت سرپایی انجام می‌شود.

فروزش یادآور شد: کلیه معاینات بالینی از مراجع قضایی به این مرکز ارجاع می‌شود و افراد در این مرکز مورد معاینه قرار می‌گیرند و پزشکان ما صدمات را مورد کارشناسی قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه پس از انجام معاینات، پرونده مجدداً از طریق سیستم به مراجع قضایی ارسال می‌شود، تأکید کرد: با توجه به نزدیکی شهرستان‌های استان به شهر تهران و نزدیکی آن‌ها با هم تمام مراکز پزشکی قانونی در شهرستان‌های استان فعال هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران تصریح کرد: کمبودی در خصوص مراکز پزشکی قانونی نداریم اما پردیس تنها شهری در استان که فاقد مرکز پزشکی قانونی بود و در سایر نقاط استان نیز محلی فاقد مراکز پزشکی قانونی وجود ندارد.

فروزش در خصوص خدمات ارائه شده در این مرکز پزشکی قانونی و مراجعه بیماران به مراکز تهران، گفت: لیست موجود پزشکان موقت است و متخصصان ما اقامت دائمی در شهرستان پردیس ندارند.

وی افزود: بنابراین پزشکان به صورت موقت در شهرستان پردیس حاضر می‌شوند و نیاز است این لیست تغییر پیدا کرده و به روز شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران عنوان کرد: پزشکانی که از لحاظ علمی و صلاحیت‌های فردی مورد تأیید هستند به این مراکز خدمات خواهند داد تا این مراکز از نظر کمی و کیفی بهبود پیدا کنند.

فروزش کرد: بخش‌های بالینی، کمیسیون‌ها، بخش تشریح و آزمایشگاه‌ها به صورت سیستمی و یکپارچه خواهند شد که بخش عمده‌ای از مشکلات حال حاضر را با این سیستم الکترونیک رفع خواهد شد.

وی ابراز کرد: با شروع به کار این سیستم فردی که به مرکز پزشک قانونی پردیس مراجعه کرده و صدمات آن مورد بررسی و کارشناسی قرار بگیرد، اگر بخواهد در نقطه دیگری از کشور نیز مراجعه کند تا مورد بررسی قرار بگیرد از طریق این نرم افزار شناسایی می‌شود و پذیرش صورت نمی‌گیرد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با بیان اینکه توسعه پزشکی قانونی پردیس را با توجه به وضعیت فعلی و آمار موجود در دستور کار قرار داده‌ایم، تأکید کرد: به طور میانگین در شهرستان پردیس روزانه ۱۵ تا ۲۰ نفر ویزیت می‌شوند و قطعاً در طی ماه‌ها و سال‌های آینده اگر افزایشی داشته باشیم نیروی انسانی مورد نیاز اعم از پزشکان و کادر اداری را افزایش خواهیم داد.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول