اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

افزایش 6 برابری مبتلایان به بیماری کرونا در بندرماهشهر/ ظرفیت تخت‌های بیمارستانی تکمیل شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر گفت: طی 40 روز گذشته آمار مبتلایان به ویروس کرونا به بیش از 6 برابر افزایش یافته که منجر به تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در این شهرستان شده است.

افزایش 6 برابری مبتلایان به بیماری کرونا در بندرماهشهر/ ظرفیت تخت‌های بیمارستانی تکمیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرماهشهر، محمد شنبدی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان با اعلام آخرین آمار از مبتلایان به بیماری کرونا اظهار داشت: از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا تا به حال در شهرستان بندرماهشهر حدود یک هزار و 400 بیماربستری در 3 بیمارستان با علائم ناراحتی ریوی و سی تی مثبت داشتیم که از این تعداد 600 نفر تست کروناویروس آنها مثبت و یا مشکوک بودند، مجموع بهبود یافتگان نیز یک هزار و 32 نفر گزارش شده است.

وی افزود: در رابطه با انجام تست کرونا نیز 5 هزار و 500 نمونه‌گیری انجام شده است که یک هزار 300 نفر جواب تست آنها مثبت بوده است، 600 نفر آنها بستری و 700 نفر دیگر در قرنطینه خانگی هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر در ادامه از تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: مجموع تخت‌های ما در 3 بیمارستان 280 تا 300 تخت می‌باشد  که از این میان 50 درصد آن به بیماران کرونایی اختصاص داده شده که تمام ظرفیت آن تکمیل شده است و درصورت ادامه این روند، امکانات و کادر درمانی دیگر قادر به پاسخگویی و ارائه خدمات نخواهد بود.

افزایش فوتی‌ها و بیماران بدحال کرونایی در بندرماهشهر

شنبدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به افزایش آمارفوتی‌های ناشی از ابتلا به بیماری کرونا عنوان کرد: متاسفانه با افزایش آمار مبتلایان، شاهد افزایش تعداد بیماران بدحال در بندرماهشهر هستیم که به دنبال آن آمار فوتی‌های ناشی از این بیماری نیز که 80 درصد آنها دارای بیماری زمینه‌ای یا چاقی بودند، افزایش پیدا کرده است.

این مسئول در ادامه با تاکید بر توجه بیشتر شهروندان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اظهار کرد: درهمه جای استان شدیدا با بیماری کرونا درگیر هستیم، مردم زیاد به رنگ‌های اعلام شده در شهرستان‌ها توجه نکنند، ضرورت دارد همه به یک اندازه با رعایت موارد بهداشتی و به خصوص استفاده از ماسک خود را در برابر خط ابتلا به بیماری کرونا ایمن کنیم.

ابتلای 50 نفر و مرگ یک نفر از کادر درمان در بندرماهشهر

وی اضافه کرد: در 4 ماه گذشته، بیش از 50 نفرازکارکنان ما به این بیماری مبتلا شده‌اند و بخشی از آنها نیز در قرنطینه خانگی به سر می‌برند، اخیرا نیز یکی ازهمکاران ما در بیمارستان صنایع پتروشیمی در اثر ابتلا به این بیماری متاسفانه جان خود را از دست داد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندرماهشهر در ادامه از افزایش 6 برابری مبتلایان به کورنا در این شهرستان اشاره کرد و گفت: طی 40 روز گذشته به دلیل رفع محدودیت‌ها و بی‌توجهی شهروندان به موارد بهداشتی آمار مبتلایان به بیماری کرونا در این شهرستان به بیش از 6 برابر افزایش داشته است، از این رو از بزرگان و شیوخ منطقه خواهش داریم با توصیه‌های خود مردم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ترغیب کنند و کادر درمانی را برای ادامه خدمات‌رسانی یاری کنند.

شورای راهبردی هزینه های بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان نفت را متقبل می‌شود

شنبدی درپاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص دریافت هزینه از بیماران کرونایی در بیمارستان صنایع پتروشیمی عنوان کرد: بیمارستان های غیردانشگاهی مانند بیمارستان نفت بندرماهشهراجازه دریافت هزینه از بیماران مشکوک به کرونا بودند که به دنبال درخواست مردم و با توجه به مصوبه شورای راهبردی، از هیچ یک از بیماران مشکوک در این بیمارستان هزینه‌ای اخذ نشد.

وی در پایان یادآورشد: طبق ابلاغیه تنها افراد بالای 60 سال، کادر درمان مشغول در بخش کرونا بیمارستان‌ها و بیمارانی که دچار بیماری زمینه‌ای هستند قادر به انجام غربال‌گری هستند، افرادی که به مراکز خصوصی برای انجام تست آنتی بادی مراجعه می‌کنند بدانند که جواب این تست‌ها ارزش تشخیصی درمانی ندارند ودرصورت انجام هزینه آن تنها 100 هزار تومان است و بیش از آن ممنوع می‌باشد.

گفتنی است، در این شهرستان از سوی فرماندار، وضعیت فوق العاده اعلام شده است و استفاده از ماسک در ادارات و اماکن عمومی اجباری است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول