اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

موسوی دیدار نماینده ایران با معاون سیاسی طالبان در قطر را تایید کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه دیدار نماینده ایران با معاون سیاسی طالبان در قطر را تایید و این دیدارها را در راستای تلاش‌ها و رایزنی‌های ایران برای انجام گفت‌وگوهای بین الافغانی عنوان کرد.

موسوی دیدار نماینده ایران با معاون سیاسی طالبان در قطر را تایید کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز (سه‌شنبه) با اعلام خبر ملاقات روز دوشنبه محمدابراهیم طاهریان‌فرد نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان با معاون سیاسی گروه طالبان در قطر افزود: آقای طاهریان فرد همچنین با نماینده ویژه دولت قطر در امور افغانستان نیز دیدار و گفت‌وگو کرده است.

 موسوی خاطرنشان کرد: این دیدارها در راستای تلاش‌ها و رایزنی‌های جمهوری اسلامی ایران برای انجام گفت‌وگوهای بین الافغانی با هدف برقراری صلح، ثبات و امنیت در جمهوری اسلامی افغانستان صورت می‌پذیرد.

به گزارش فارس، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر پیش از این مدعی شده بود که «محمد ابراهیم طاهریان فرد» نماینده ویژه وزیر امور خارجه ایران در امور افغانستان با «ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی طالبان در دوحه دیدار و گفت‌وگو کرده است.

به گفته سهیل شاهین، دو طرف در این دیدار، در خصوص مسائلی از جمله موضوعات مرزی، مشکلات پناهندگان افغان در ایران و مذاکرات صلح گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

«محمدابراهیم طاهریان‌فرد» مشاور وزیر امور خارجه و نماینده ویژه ایران در امور افغانستان و «محمد صدیق خان» نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان همچنین چهارم تیر ماه در گفت‌وگویی تلفنی آخرین تحولات افغانستان و گفت‌وگوهای صلح در این کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

محمدابراهیم طاهریان فرد نماینده ویژه ایران در امور افغانستان ۱۴ خرداد ماه نیز با خانم «لاین» نماینده جدید دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان (یونما) تلفنی گفت‌وگو کرده بود.

لازم به ذکر است در سفر اخیر حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان به تهران و در پایان این سفر بیانیه مشترکی توسط او و محمدجواد ظریف صادر شد. ایران در این بیانیه‌ ۱۵ بندی اعلام کرد که آماده است در صورت درخواست افغانستان، ظرفیت و امکانات خود را برای تسھیل روند مذاکرات بین الافغانی و میزبانی از این مذاکرات به کار گیرد.(اینجا بخوانید)

در پی اختلافات سیاسی در افغانستان پس از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، جمهوری اسلامی ایران تلاش و رایزنی‌های زیادی را در راستای حل اختلافات صورت داد از جمله با طرف‌های افغانستانی و در نهایت توافقی بین اشرف غنی و عبدالله عبدالله حاصل شد که ایران نیز از این توافق استقبال کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول