اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

حضور در عروسی و عزا در وضعیت کرونایی به خط قرمز مردم تبدیل شود

فرماندار نهاوند با بیان اینکه مراسم عروسی و مجالس عزاداری دو عامل عمده جهش کرونا در شرایط کنونی بوده است گفت: رسانه‌ها باید با فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی حضور در مراسم عروسی و عزا در وضعیت کرونایی را به خط قرمز مردم تبدیل کنند.

حضور در عروسی و عزا در وضعیت کرونایی به خط قرمز مردم تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند مراد ناصری بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: متاسفانه به جای درک درست از مفهوم این مطلب و برداشت ناصحیح از آن، شرایط را عادی جلوه دادند که نتیجه آن وضعیت فعلی کرونا و جهش آن در سطح جامعه است.

وی فرهنگسازی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم را مهمترین عامل برای کنترل بیماری کرونا عنوان کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی تا حدی که قوانین به آنها اجازه دهد برای مقابله با کرونا تلاش می‌کنند اما لازم است مردم نیز شرایط را درک کرده و همکاری لازم را برای عدم حضور در تجمعات اعمال کنند.

فرماندار شهرستان نهاوند از رسانه‌ها به عنوان یکی از عوامل مهم در فرهنگسازی و تحقق مصوبات ستاد مقابله با کرونا یاد کرد و افزود: ما به عنوان متولیان مقابله با کرونا به تنهایی قادر نیستیم که به طور صد درصدی این بیماری را از بین ببریم بلکه لازم است رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی زمینه اجرا شدن مصوبات را فراهم سازند.

وی با بیان اینکه مراسم عروسی و مجالس عزاداری دو عامل عمده جهش کرونا در شرایط کنونی بوده است گفت: رسانه‌ها باید با فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی حضور در مراسم عروسی و عزا در وضعیت کرونایی را به خط قرمز مردم تبدیل کنند.

ناصری ادامه داد: مردم هم باید بدانند اگر می‌خواهیم وضعیت از این بدتر نشود باید از حضور در مراسم عزا و عروسی و تجمع خودداری کرده و بدانند که در هر مراسم به طور میانگین دو یا سه نفر قربانی ابتلا به کرونا وجود دارد.

وی گفت: با توجه به تصمیمات مسوولان در حال حاضر مراسم عروسی و عزا در سطح شهرستان ممنوع بوده و در صورتی که افرادی بخواهند بهداشت و سلامت جامعه را به خطر بیندازند با آنان برخورد صورت می‌گیرد.

فرماندار نهاوند با تاکید بر اینکه بازدید از طرح‌های عمرانی و نظارت بر روند اجرای آنها جزو وظایف ماست گفت: برخی انتقاد می‌کنند که چرا برنامه روستاگردی را در شرایط کنونی اجرا می‌کنید در حالی که رسیدگی به مشکلات مردم و بازدید از طرح‌ها جزء وظایف ماست اما مردم نباید تجمعی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه ادامه فعالیت برخی از اصناف باید بر اساس پروتکل‌های بهداشتی باشد افزود: آرایشگاه‌های زنانه و مردانه برای ادامه فعالیت خود ملزم هستند که پروتکل‌ها را رعایت کنند در غیر اینصورت متخلف شناخته می‌شوند.

ناصری در پایان با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در داخل تاکسی‌های بین شهری و گلایه برخی شهروندان از عدم رعایت تعدادی این اصول از سوی بعضی از رانندگان افزود: تاکسیرانی باید رانندگان را موظف کند که حتما از ماسک استفاده کرده و از سوار کردن دو نفر بیشتر در صندلی های عقب خوداری کنند که در این زمینه چنانچه کسی قانون را رعایت نکرد لازم است با او مطابق قانون برخورد شود.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول