اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ایجاد اشتغال و شکست تحریم‌ها با حمایت از نخبگان

نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حمایت از نخبگان و طرح‌های خلاقانه، راه‌حل پیروزی در جنگ سخت اقتصادی را داشتن علم و پیشرفت فناوری دانستند.

ایجاد اشتغال و شکست تحریم‌ها با حمایت از نخبگان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدرضا احمدی امروز در نشست اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید در سالن الغدیر استانداری گیلان با بیان اینکه تمامی مسؤولین باید برای رشد علمی در این استان تلاش کنند، اظهار کرد: در گیلان جوانان نخبه و ‌متخصص بسیاری حضور دارند و اگر از آنان حمایت شود منجر به ایجاد اشتغال و اجرایی شدن شعار سال یعنی جهش تولید می‌شود.

وی نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در تحقق شعار سال را بسیار مهم دانست و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان متشکل از جوانان نخبه بوده و حمایت از این جوانان منجر به دور زدن تحریم‌ها می‌شود لذا باید از این ظرفیت به‌درستی استفاده کنیم.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توجه به ایجاد نوآوری در دانشگاه‌های کشور افزود: اگر دانشگاه‌ها در کشور به سمت مهارت‌آموزی حرکت نکنند جوانان پس از فارغ‌التحصیلی باید به دنبال کار بگردند.

احمدی با اذعان به اینکه اکوسیستم فناوری گیلان باید تقویت شود، بیان کرد: بر اساس اعلام کارشناسان، اکوسیستم فناوری گیلان باید تقویت‌شده و همچنین صندوق سرمایه‌گذاری هم به کمک‌کار آفرینان بیاید.

راه‌حل پیروزی در جنگ سخت اقتصادی داشتن علم و پیشرفت فناوری است

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه علم بزرگ‌ترین سلاح بشر در جهان امروز است، اظهار کرد: امروز وقتی صحبت از تحریم می‌کنیم مسئله جنگ اقتصادی مطرح‌شده و تنها راه‌حل برای پیروزی بر این جنگ سخت داشتن علم و پیشرفت فناوری است.

پرویز محمدنژاد با تأکید بر اینکه منابع تولید در گیلان کشاورزی بوده است، گفت: در کشور و استان گیلان به نخبگان توجه نشده و برای پیشرفت اقتصادی چاره‌ای جز استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان نداریم.

وی با اذعان به اینکه استان گیلان دارای مزیت‌های مختلف کشاورزی و علمی است، تصریح کرد: هر شهرستان در استان گیلان دارای ظرفیت‌های کشاورزی متفاوت و بسیار خوبی بوده و این‌یک مزیت بزرگ در استان است لذا باید پارک علم و فناوری و دولت توجه ویژه‌ای به این امر کرده و در هر شهرستان بنابر ظرفیتش در آن سرمایه‌گذاری شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی برابر کردن علم و فناوری بیان کرد: محصولات کشاورزی مهم‌ترین و بهترین منبع درآمدی در استان گیلان بوده ولی متأسفانه در این حوزه همیشه با پس رفت مواجه بودیم.

فلسفه اقتصاد مقاومتی تلاش برای مقاومت در حوزه تحریم است

نماینده مردم شهرستان لاهیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه گیلان به دلیل وجود سرسبزی همواره محروم بوده است، اظهار کرد: بخش اعظمی از مردم گیلان در حوزه‌هایی فعالیت دارند که همواره دیده نشده و با مشکلات عدیده‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

رسول فرخی با اشاره به تحت پوشش بودن ۱۰ هزار خانوار لاهیجان در کمیته امداد افزود: بر اساس آمار ۱۶ هزار نفر در شهرستان لاهیجان و ۵۵ درصد مردم سیاهکل تحت پوشش کمیته امداد بوده و اگر این کمیته از ایده‌های کارآفرینی آنان حمایت کرده و روی آنان سرمایه‌گذاری کنند، باعث کاهش تعداد خانوارهای تحت پوشش می‌شود ولی متأسفانه اقدامی در این خصوص تاکنون انجام‌نشده است.

وی با اذعان به اینکه در حوزه تحریم باید مقاومت صورت گیرد، بیان کرد: فلسفه اقتصاد مقاومتی تلاش برای مقاومت در حوزه تحریم بوده و این امر تنها از طریق درون‌زا بودن محقق می‌شود.

گیلان از استان‌های پیشتاز در استفاده از فناوری‌های روز است

رئیس پارک علم و فناوری گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه این پارک یکی از نهادهای نوآور در استان گیلان است، اظهار کرد: استان گیلان یکی از استان‌های برتر در حوزه نیروی انسانی بوده و پارک علم و فناوری گیلان از هیچ تلاشی برای کمک به نخبگان دریغ نخواهد کرد.

وی با اشاره به تعداد مرکز رشد موجود در استان گیلان افزود: در پارک علم و فناوری گیلان ۹ مرکز رشد، یک مرکز نوآور و سه مرکز رشد مشترک داشته و به‌زودی دانشگاه گیلان هم به این مجموعه اضافه می‌شود.

باستی با اذعان به اینکه پارک علم و فناوری در تمامی شهرستان‌های گیلان دفتر فعال دارد، گفت: در طی این مدت ۹۸۰ شرکت در پارک علم و فناوری پذیرش‌شده و این مرکز علمی در تمامی شهرستان‌های گیلان فعال است.

وی با تأکید بر عملکرد خوب پارک علم و فناوری در ایام کرونا بیان کرد: پارک علم و فناوری گیلان از زمان شیوع کرونا پای‌کار بوده و واحدهای فناور و دانش‌بنیان گیلان تجهیزات خوبی را ساخته و ارائه کردند.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان از گیلان به‌عنوان دبیرخانه دائم پارک علم و فناوری در کشورهای اسلامی نام برد و تصریح کرد: استان گیلان دبیرخانه دائم ۵۵ کشور اسلامی دارای پارک علم و فناوری بوده و این امر نشان‌دهنده ظرفیت علمی این استان در سطح کشور است.

باستی گیلان را یکی از استان‌های پیشتاز در استفاده از فناوری‌های روز معرفی کرد و گفت: بیش از ۸۰ درصد مردم گیلان از خرید آنلاین استفاده می‌کنند که این امر نشان می‌دهد مردم گیلان مردمانی بسیار به‌روز هستند.

وی با اشاره به جایگاه دومی گیلان در حوزه برنامه‌نویسی بیان کرد: استان گیلان بیشترین تعداد برنامه‌نویس و برنامه تولیدشده در کشور را داشته و در این خصوص دارای جایگاه دوم در کشور است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول