اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

هزاران سودانی برای «اصلاح مسیر انقلاب» تظاهرات کردند

هزاران سودانی امروز با برپایی تظاهرات گسترده تحت عنوان «اصلاح مسیر انقلاب»، تحقق مطالبات انقلاب و از جمله محاکمه چهره‌های رژیم سابق این کشور را خواستار شدند.

هزاران سودانی برای «اصلاح مسیر انقلاب» تظاهرات کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، هزاران سودانی امروز در پاسخ به فراخوان تظاهرات میلیونی تحت عنوان «اصلاح مسیر انقلاب» به خیابان‌های خارطوم، پایتخت کشورشان آمدند.

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، معترضان در حالی که پرچم‌های سودان را در دست داشتند، با سر دادن شعارهایی، قصاص و اصلاح نهادهای امنیتی، محاکمه چهره‌های رژیم سابق و انتصاب استاندارانی غیرنظامی را خواستار شدند.

این تظاهرات در پاسخ به دعوت «انجمن صاحبان مشاغل سودان» یکی از مهم‌ترین نهادهای حامی اعتراضات مردمی این کشور برای برپایی تظاهرات میلیونی در سی ام ژوئن(برابر با امروز دهم تیر) برگزار شد که تحت عنوان اصلاح مسیر و به منظور تکمیل خواسته‌های انقلاب علیه رژیم عمر البشیر در سال ۲۰۱۹ بوده است.

«عبدالله حمدوک» نخست وزیر سودان یک هفته پیش از توافق با گروه‌های معارض «إعلان الحریة والتغییر» بر سر ایجاد اصلاحاتی در کابینه و شروع فوری تشکیل مجلس قانون گذاری وانتصاب استانداران غیرنظامی در این کشور خبر داد.

این در حالی است که بر اساس جدول زمانی توافق درباره ساختار دولت انتقالی سودان قرار بود در ژانویه گذشته ۱۸ استاندار غیرنظامی برای استان‌های یمن منصوب شده و مجلس قانونگذاری سودان هم همان زمان تشکیل شده باشد.

فرماندهی ارتش سودان روز ۱۱ آوریل ۲۰۱۹ پس از برگزاری تظاهرات‌های گسترده مردمی علیه البشیر در اعتراض به نابسامانی اوضاع اقتصادی، البشیر را عزل کرد.

دوره انتقالی در سودان از ۲۱ آگوست ۲۰۱۹ آغاز شده و این دوره ۳۹ ماهه خواهد بود که با برگزاری انتخابات به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول