اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

اعمال محدودیت در 5 شهرستان ایلام

استاندار ایلام، گفت: شهرستان‌های ایلام، دره‌شهر، ایوان، دهلران و آبدانان در شرایط قرمز قرار دارند و طی نامه‌ای به ستاد ملی کرونا درخواست اعمال محدودیت در این مناطق داشته‌ایم.

اعمال محدودیت در 5 شهرستان ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام در بیست هفتمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا ضمن ابراز نگرانی از وضعیت کرونا در استان هشدار داد و گفت: بارها و بارها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور نیافتن در اجتماعات و مراسمات تاکید داشته‌ایم اما این موضوع رعایت نشد و امروز برخی از شهرستان‌های استان به وضعیت قرمز رسیده و تعدادی هم در شرایط نزدیک به قرمز هستند.

وی با عنوان این مطلب که از حالت هشدار خارج شده‌ایم و ناچار به اعمال محدودیت‌ها هستیم، گفت: امروز شهرستان‌های ایلام، دره‌شهر، ایوان، دهلران و آبدانان در شرایط قرمز قرار دارند و طی نامه‌ای به ستاد ملی کرونا درخواست اعمال محدودیت در این مناطق داشته‌ایم.

استاندار ایلام در ادامه ضمن گله‌مندی از عدم اجرای پروتکل‌های بهداشتی از مردم درخواست داشت از دید و بازدیدها و مراسمات شادی و عزا به خاطر در امان ماندن از خطر مرگ کرونا دوری کنند و تاکید کرد: آمارها شرایط بسیار خطرناکی را به نمایش می‌گذارد تا جایی که اگر خدا نکرده کنترل از دست برود فاجعه اتفاق می‌افتد.

هشدار به بانیان برگزاری اجتماعات

وی در ادامه با هشدار نسبت به بانیان و مسببان برگزاری اجتماعات و گردهمایی‌ها، گفت: این افراد بدانند خواسته و یا ناخواسته مسوول به خطر انداختن جان مردم هستند.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا با وحشتناک، خواندن ضریب ابتلا به کرونا ظرف ۱۰ روز گذشته گفت: به طور میانگین هر روز ۱۵۰ نفر در استان کم جمعیتی چون ایلام مبتلا به کرونا شده است و این چند برابر میانگین ضریب ابتلا در کشور است. 

وی با اشاره به ترددها و مسافرت‌ها غیر ضرور در این شرایط گفت: مسافرت در این شرایط خطرناک کرونایی به هیچ عنوان عقلانی نیست و این افراد که علی‌رغم آگاهی از وضعیت موجود باز به مسافرت می روند را باید پیام آوران مرگ نامید چراکه ناقل و عامل شیوع این ویروس خطرناک می شوند.

سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از صحبت های خود ضمن هشدار درارتباط با ابتلای کارکنان ادارات به کرونا، گفت: آمار مبتلای کارکنان به خاطر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار بالا رفته است بطوریکه تاکنون در سیستم بانکی ۸۰ نفر مبتلا داشته ایم.

وی در ادامه خواستار اعمال محدودیت های بیشتر در ادارات شد و گفت: مدیران ادارات به تمام کارمندان که زمینه بیماری دارند، افراد مسن، خانم های باردار یا دارای بچه شیرخوار و ضعیف مرخصی بگیرند و سر کار حضور نیایند و تا حد امکان با آنان مساعدت لازم بعمل آید. 

استاندار ایلام در ادامه خواستار لغو هر گونه همایش و گردهمایی و تجمعات اداری شد و گفت: ادارات حتی المکان تا آنجا که ممکن است کارهای خود را از طریق دورکاری انجام دهند تا از تراکم جمعیت در محیط اداری کاسته شود.

وی ضمن اینکه از همه ادارات خواست اقلام بهداشتی از جمله ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی برای کارکنان تهیه و در اختیار آنان قرار دهند، افزود: از دانشگاه علوم پزشکی می خواهم که تعداد مبتلایان ادارات را به مدیران و کارکنان اعلام کنند و اگر فردی مبتلا است بایست از اقوام، اطرافیان و خانواده آن شخص تست گرفته شود و در صورت داشتن علائم قرنطینه گردند.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا در پایان مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا را لازم الاجرا دانست و گفت: یقینا با افراد و اداراتی که در این خصوص کوتاهی کنند بی ملاحظه قاطعانه برخورد خواهد شد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول