اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تشکیل گروه نظارت عالیه چرایی ساخت و ساز در باغات/ نباید یک درخت هم در همدان قطع شود

استاندار همدان با بیان اینکه یک گروه نظارت عالیه برای بررسی چرایی ساخت و ساز در باغات همدان ایجاد خواهد شد گفت: با افرادی که در مقابل ساخت و سازهای غیر قانونی ممانعت نکنند، برخورد خواهد شد.

تشکیل گروه نظارت عالیه چرایی ساخت و ساز در باغات/ نباید یک درخت هم در همدان قطع شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سید سعید شاهرخی امشب در بیست و سومین صحن شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه شورا یک اصل در قانون اساسی است که منبعث از آیات کلام‌الله مجید و نشات گرفته از روح بلند امام راحل است اظهار کرد: شورای شهر یکی از مصادیق نظام مقدس جمهوری اسلامی در کنار سایر بخش‌ها ر حوزه حق مردم نسبت اداره امور خود است.

وی با اشاره به اینکه مردم با انتخاب نخبگان در قالب شورای شهر بهترین دستورات و مقررات محلی تصویب و اجرا می‌کنند افزود: اگر این سیستم به خوبی عمل کند، شاهد اتفاقات مطلوبی که به نفع مردم است، خواهیم بود.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه دولت معتقد است که باید مردم در امور مداخله داشته باشند و ایده‌های آن‌ها در مدیریت امور پیاده شود تصریح کرد: حضور بنده در شورای شهر هم برای تقویت شورا و برنامه‌های نمایندگان مردم است.

وی با بیان اینکه نباید فراموش کنیم که ما استاندار، فرماندار یا عضو شورای شهر و استانی چون همدان هستیم و باید در تراز آن ظاهر شویم ادامه داد: همدان بدون دلیل پایتخت تاریخ و تمدن و گردشگری آسیا نشده است و از بن‌مایه لازم برخوردار است و شخصیت‌های برجسته گواه این است که همدان بسیار مهم بوده و جایگاه ویژه‌ای دارد.

شاهرخی خطاب به اعضای شورای شهر خاطرنشان کرد: شما نمایندگان مردم متدین، متمدن، با ریشه تاریخی والا و غنی هستید بنابراین باید دست به دست هم دهیم تا به مردم خدمات ارائه دهیم.

وی با تأکید بر اینکه وقتی از بیرون که نگاه می‌کنیم، در دیگر استان‌ها انتظارت از ما بیشتر است بنابراین باید در همدان کارهای بزرگ انجام شود گفت: شهردار همدان مخلص، فعال و پویا است و باید اقداماتی انجام شد که هم‌افزایی داخل شورا افزایش یافته و هرچه بیشتر همکاری دستگاه‌ها را جلب کرد بنابراین اگر دستگاهی به کمک شورا نیاید، برخلاف سیاست دولت و استان است و ما برخورد می‌کنیم.

زمان به سرعت می‌گذرد و باید کارهای ماندگار انجام داد

استاندار همدان با اشاره به اینکه زمان به سرعت می‌گذرد و باید کارهای ماندگار انجام داد اظهار کرد: کارهای روزمره کار مدیر منطقه است و نمایندگان مردم باید فکرهای بزرگ انجام دهند و از ما نیز بخواهند که به کمکشان بیاییم.

وی با بیان اینکه هنوز یک سال و نیم از عمر شورا باقی مانده است افزود: باید مانند روز اول برنامه‌ریزی کنید و کارهای نیمه‌تمام را در این مدت تمام کنیم.

شاهرخی با اشاره به اینکه فرماندار ما در همدان باتجربه و منتخب بنده است و وامدار کسی هم نیست تصریح کرد:  فرماندار همدان مستقل است، پس از توان او به خوبی استفاده کنید.

وی با بیان اینکه شیوه ما در مدیریت این است که باید امور با یک جلسه تعیین تکلیف و به نتیجه برسد ادامه داد: ما باید به شکلی تصمیم‌گیری کنیم که موجب تسهیل زندگی مردم شده و رفاه مردم را افزایش دهیم.

 شورا و شهرداری طرح‌هایی را مصوب کنند که برای شهر درآمد پایدار ایجاد کند

استاندار همدان با اشاره به اینکه انتظار داریم شورا و شهرداری طرح‌هایی را مصوب کنند که برای شهر درآمد پایدار ایجاد کند خاطرنشان کرد: ما نباید به جیب شهروندان نگاه کنیم به طوری که هر روز عوارض را افزایش دهیم چون، هر چقدر هم عوارض را بالا ببرم، مشکلات بیشتر می‌شود بنابراین شهر را باید با فکر و اندیشه پیش ببریم تا رفاه و آسایش مردم را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه باید به دنبال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هم باشیم گفت: اعضا و جوارح شهر را نباید برای ایجاد درآمد فروخت، بلکه شهر موجود زنده است و باید آن را با درایت اداره بر اساس اصول علمی و کارشناسی اداره کنیم.

شاهرخی با اشاره به اینکه شهری چون همدان باید به تئوری علمی و جامع اتکا داشته باشد تا بتوانیم سرانه‌ها را به سمت استاندارد ببریم اظهار کرد: همدان ارزش دارد که هر مقدار برای آن وقت بگذاریم و هزینه کنیم.

وی با بیان اینکه برای نجات شهر باید برای سرمایه‌گذار فرش قرمز پهن کنیم افزود: سرمایه جریان سیال است اگر به سمت ما بیاید و بر سر راه آن مانع ایجاد کردیم، برمی‌گردد پس باید مسیر را باز کنیم؛ شهرداری و شورا شریک هستند، در این میان دستگاه نظارتی هم مانع نمی‌شود و در این راه کمک‌کننده است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه ۲۴۰ هکتار زمین به شهرداری واگذار شده تا مطالعات لازم برای سرمایه‌گذاری را انجام داده و تا شهریورماه آن را تعیین تکلیف کند تصریح کرد: اگر شهرداری نمی‌تواند به یک دستگاه دیگر واگذار کنیم که شهردار همدان قبول کردند آن را به سرانجام برسانند.

باغ میوه را باید مطابق سایت بین‌المللی گردشگری طراحی کنیم

وی با بیان اینکه در غار علیصدر هم زمینی برای احداث یک مجتمع بزرگ در نظر گرفته شده است ادامه داد: این اتفاق باعث می‌شود که میزان ماندگاری مردم در غار علیصدر افزایش یابد و تنها به بازدید از غار ختم نشود.

شاهرخی با بیان اینکه باغ میوه را باید مطابق سایت بین‌المللی گردشگری طراحی کنیم خاطرنشان کرد: نباید آن را بخش بخش کرد و بی‌هدف پیش برد، بلکه باید به شکلی برنامه‌ریزی کرد که چند سرمایه‌گذار توانمند ورود کنند.

وی با بیان اینکه با مسائل نباید هیجانی برخورد کرد گفت: درباره کوه الوند هم باید بگوییم که رفتار غیر قانونی را در هیچ نقطه به ویژه دامنه شمالی الوند نمی پذیریم اما این دلیل نمی‌شود که هیچ کاری نکنیم، باید کارها علمی و زیر نظر مراجع ذیصلاح و منطبق بر اصول و قوانین زیست‌محیطی انجام شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه دستگاه‌های متولی چون محیط زیست و منابع طبیعی باید حساس باشند اظهار کرد: دامنه شمالی الوند نعمت خدادادی بی‌بدیل است که کمتر در ایران دیده می‌شود، اما اجازه دخل و تصرف سلیقه‌ای نخواهیم داد به طوری که به میراث فرهنگی ماموریت دادیم که طرح جامعی ایجاد کنند و اقدامات لازم را انجام دهند.

بسیاری از انتظارات مردم در محلات شهر همدان هزینه چندانی ندارد

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از انتظارات مردم در محلات شهر همدان هزینه چندانی ندارد و این موضوعات به سادگی قابل رفع است افزود: مردم توقعات کمی دارند و باید به آن‌ها به ویژه در مناطق توانمندسازی توجه ویژه کرد.

شاهرخی درباره مسأله مسکن نیز تصریح کرد: موضوع مسکن خاص همدان نیست و باید بر اساس آمار مستند و دقیق پیش برویم و اقدامات لازم را در هر منطقه با توجه به شرایط آن انجام دهیم.

 وی با تأکید بر اینکه ما با فکر کار کنیم در همدان می‌توانیم ثروت ایجاد کنیم ادامه داد: زمین با ارزش بالا را نباید به سه طبقه تراکم بسنده کرد و در همه جای دنیا شهروندان برای داشتن خانه لوکس به برج‌ها روی می‌آورند، ما نیز می‌توانیم در همدان به سمت برج‌سازی پیش برویم البته در مناطقی که شرایط آن را دارند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه آمادگی دارم هر طرحی را که شورا برای مسکن دارد، ارائه دهد تا انجام دهیم خاطرنشان کرد:  اگر امکان ندارد، ما مشاور بگیریم و در هر منطقه با توجه شرایط تراکم را در نظر بگیریم و اگر لازم بود در برخی از مناطق در ضوابط تجدید نظر کنیم.

وی با بیان اینکه اگر از شورا طرح می‌خواهیم به معنای سلب مسئولیت از خود نیست گفت: نقطه آغاز این طرح از شورا باشد و مدیران بخش‌های مختلف نیز وظایف خود را به خوبی انجام دهند، طرح را به فوریت تصویب می‌کنیم.

فرآیند دریافت پروانه ساختمانی باید تسهیل شود

شاهرخی با بیان اینکه فرآیندها را باید حل کنیم اظهار کرد: مردم در مراجعه به سازمان نظام مهندسی در کمترین زمان ممکن باید تکلیف خود را بدانند و تعیین مهندسان زمان‌بر نباشد، مردم در فضای مجازی با من در تماس هستند و از مشکلات در این حوزه می‌گویند که بررسی‌های ما نشان می‌دهد که گلایه‌های آن‌ها صحیح است.

وی با بیان اینکه سازنده و مصرف‌کننده هر دو باید برنده فرایند ساخت و ساز باشند افزود: فرآیند دریافت پروانه ساختمانی باید تسهیل شود به طوری که انبوه‌ساز در کنار سود منطقی باید ترغیب شود تا با ساخت و عرضه بیشتر مسکن باعث ایجاد تعادل در بازار شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه کشور با تدبیر اداره می شود و مردم هم امید دارند که همراهی می‌کنند تصریح کرد: در حال حاضر به کشور فشار سختی وارد می‌شود که در تاریخ بی‌سابقه است، مشکلات تورم هم وجود دارد اما باید عاقلانه رفتار کنیم.

وی با بیان اینکه یک گروه نظارت عالیه برای بررسی چرایی ساخت و ساز در باغات همدان ایجاد خواهد شد ادامه داد: با افرادی که در مقابل ساخت و سازهای غیر قانونی ممانعت به عمل نیاوردند، برخورد خواهد شد.

از این پس یک درخت هم در شهر نباید قطع شود

شاهرخی با اشاره به اینکه با تمام عوامل در این حوزه از جمله نماینده استاندار در کمیسیون ماده ۱۰۰ برخورد می‌کنم خاطرنشان کرد: این باغات برای همدان دیگر ایجاد نمی‌شود و نباید به خاطر دریافت پول حکم تخریب قانونی را در کمیسیون ماده ۱۰۰ به جریمه تبدیل کرد، من یک ریال از آن را که مغایر با قوانین شهری است، قبول نخواهم کرد.

وی با تأکید بر اینکه تیم را تشکیل می‌دهیم و کاری با پلیس ساختمان شهری نداریم گفت: ۲۰ یا ۳۰ نقطه را نشان می‌دهیم و به بررسی خواهیم پرداخت به طوری که از این پس یک درخت هم در شهر نباید قطع شود و عملیات ساختمانی برخلاف طرح جامع ساخته نشود چراکه خوش آب و هوا بودن همدان به دلیل دامنه شمالی الوند و باغات آن است که باید آن را حفظ کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه در این حوزه از شهرداری رضایت ندارم اظهار کرد: به عنوان متخصص شهرسازی می‌گویم، مشکلاتی که در حوزه باغات ایجاد شده که جبران آن سخت است و باید مواظب باشیم که بیشتر نشود بنابراین هیچ طرحی برای ساخت و ساز و تغییر کاربری را امضا نمی‌کنم.

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باید شهر دوستدار کودک را به همه دستگاه‌هایی که باید  همکاری کنند ابلاغ کنیم تأکید کرد: اگر نمی‌توانیم همدان را مدیریت کنیم، باید برویم افراد دیگر بیایند.

طرح تفضیلی و جامع شهر همدان در مراحل پایان قرار دارد

وی با اشاره به اینکه در همدان در حوزه قطار شهری اقدامات خوبی شده و آقای حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان در مجلس کار بزرگی انجام داده است افزود: ما هم دنبال کردیم تا بودجه‌های لازم را کسب کنیم.

شاهرخی با تأکید بر اینکه من مدیری هستم که اعتقاد به کار کارشناسی، برنامه‌ای و با پشتیبانی علمی دارم تصریح کرد:  اگر طرحی کارشناسی و مورد تأیید مجاری قانونی باشد محکم بر اجرای آن اصرار می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه در اجرای شهر «حورا» کارشناسان به جمع‌بندی نرسیدند و پیشنهادات در حال بررسی است ادامه داد: ما باید کاری کنیم تا ابد خدا بیامرزی بگویند، باید برای باغ ویلا پشتیبانی علمی لازم ارائه شود.

استاندار همدان با بیان اینکه طرح تفضیلی و جامع شهر همدان در مراحل پایان قرار دارد و باید مورد بررسی قرار گیرد تا نهایی شود خاطرنشان کرد: وسواس داریم که محصول تصویب نهایی طرح جامع و تفضیلی، رفاه و سرمایه مردم و تسهیل در زندگی همدان شود.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان اکباتان ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان پول می خواهد که حتما تکمیل می‌شود گفت: فاز اول مرکز سرطان هم که خیرین برای ساخت آن مشارکت دارد تا پایان سال انجام می‌شود.

افرادی که سلامت عمومی را به خطر بیندازد، به دستگاه قضا معرفی می‌شوند

استاندار همدان با بیان اینکه ما ردیفی گرفتیم که بیمارستان بین‌المللی در همدان ایجاد شود اظهار کرد: این بیمارستان می‌تواند همدان را به قطب منطقه تبدیل کند و اتفاقات بزرگی را برای همدان از لحاظ گردشگری سلامت و حضور متخصصین برجسته رقم خواهد زد.

وی در ادامه سخنانش تأکید کرد: از شورا و شهردار تشکر می‌کنم که ۱۰ هکتار زمین رایگان دادند که این بیمارستان در همدان احداث شود.

شاهرخی در بخش دیگری با بیان اینکه رئیس شورای شهر در ستاد مبارزه با کرونا حضور داشته باشد خاطرنشان کرد: کشور ما در برخورد با کرونا به خوبی عمل کرده و در همدان نیز به بهترین شکل ممکن مدیریت شده است و مشکلات دیگر استان‌ها در همدان وجود ندارد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: افرادی که سلامت عمومی را به خطر بیندازد، به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/89040/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول