اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کتائب حزب الله: حفظ وحدت عراق در گرو مقاومت برای پایان دادن به اشغالگری آمریکاست

کتائب حزب الله سلاح مقاومت را به منظور حفظ وحدت عراق و پایان دادن به اشغالگری آمریکا ضروری خواند و گفت که «این حق ملت‌هاست که اگر دولتشان برای مقابله با هر گونه اشغالگری ناتوان است، خودشان از کشورشان دفاع کنند».

کتائب حزب الله: حفظ وحدت عراق در گرو مقاومت برای پایان دادن به اشغالگری آمریکاست

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی «کتائب حزب الله» عراق در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» خط مشی مقاومت عراق را تشریح کرده و دولت عراق را به دلیل تعرض به الحشد الشعبی مورد سرزنش قرار داد.

یگان مبارزه با تروریسم عراق پنجشنبه شب گذشته به پایگاه تیپ ۴۵ سازمان الحشد الشعبی (محل استقرار گروه کتائب حزب‌الله) هجوم برده و تعدادی از نیروهای مقاومت را بازداشت کرد. در پی اعتراض گسترده محافل سیاسی و امنیتی عراق به این قضیه، سیزده نیروی بازداشت‌‌شده چهار روز پس از دستگیری در روز دوشنبه آزاد شدند.

 سخنگوی نظامی کتائب حزب الله عراق در ابتدای سخنان خود به مناسبت یکصدمین سالروز انقلاب ۱۹۲۰ ، مقاومت علیه اشغالگری آمریکا را تجدید این انقلاب دانست و گفت که نقش مرجعیت در انقلاب ۱۹۲۰ و در مقاومت علیه اشغالگری آمریکا در امروز ثابت است.

الحسینی رفتارهای ارتش آمریکا در عراق از کشتار، بمباران و اشغالگری را آشکار خواند و گفت: «هیچ کسی نمی‌تواند تصمیمی که برای اخراج نیروهای آمریکایی از کشور گرفته شده است، دستکم بگیرد».

سخنگوی کتائب گفت: «امسال سال انقلاب ۱۹۲۰ خوانده شده، زیرا سال اخراج نیروهای آمریکایی از عراق است».

وی تاکید کرد: «از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱  هم تفنگ مقاومت علیه نیروهای آمریکایی در عراق نشانه رفته بود».

مبارزه با آمریکا برای حفظ وحدت عراق

الحسینی با تاکید بر اینکه مبارزه با حضور آمریکا در عراق به منظور حفظ وحدت کشور است، گفت:«ما با حضور آمریکا مبارزه می‌کنیم تا عراق خاستگاهی برای تجاوز به کشورهای همسایه نباشد».

دبیر کل کتائب حزب الله گفت: «عراق هرگز کشوری آمریکایی یا اسرائیلی  یا در دست عرب‌های حوزه خلیج فارس نخواهد بود، بلکه یک کشور عربی-اسلامی است».

وی افزود: «آمریکایی‌ها گمان کردند پس از شهادت رهبران پیروزی بر تروریسم(شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس) مقاومت در عراق نابود خواهد شد».

الحسینی با بیان اینکه نخست وزیر عراق درصدد مقابله با الحشد الشعبی برآمده است، گفت: «الکاظمی در مطمئن کردن خاطر آمریکایی ها در قضیه مقابله با الحشد الشعبی راه اشتباهی برگزید. الحشد الشعبی هنگامی که با داعش مبارزه کرد فقط حامی حکومت عراق نبوده بلکه از کشور محافظت کرده است».

دبیر کل کتائب حزب الله با بیان اینکه گزینه نخست وزیر عراق در مقابله با الحشد الشعبی با تقابل ملت عراق روبه رو می‌شود، گفت: «اقدام نخست وزیر علیه الحشد الشعبی مقاصد او برای رویارویی با گروه‌های مقاومت و الحشد را نشان می‌دهد».

الحسینی تاکید کرد: «دولت عراق به درخواست آمریکایی‌ها در حمله به الحشد الشعبی پاسخ داد در حالی که موافقت ما با آمدن الکاظمی به شرط اخراج نیروهای آمریکایی از عراق بود».

او افزود: «الکاظمی نه تنها در مذاکرات قضیه اخراج آمریکایی‌ها را به تعویق انداخت، بلکه به مقابله با الحشد هم رفت».

دبیر کل کتائب حزب الله گفت: «سرویس مبارزه با تروریسم هم می‌گوید که نمی دانسته مقری را که به آنجا حمله کرده متعلق به الحشد الشعبی بوده است».

الحسینی با بیان اینکه برخی مشاوران نخست وزیر عراق مثل بچه رفتار می‌کنند، گفت: «الکاظمی به طور مستقیم مسئول حمله سازمان مبارزه با تروریسم به مقر الحشد الشعبی است».

او افزود: «الکاظمی نیات خود را نشان داد و در رویارویی مستقیم با الحشد الشعبی پیش رفت».

دبیر کل کتائب حزب الله گفت: «الکاظمی باید بداند که سلاح برای حفظ کشور عراق و نه تحویل آن به آمریکایی‌ها موجود است».

او گفت: «اشغالگران آمریکایی برخی ابزارها را برای نابودی هویت ملی عراق به کار گرفتند، اما پیام ما به داخل و کسانی که پروژه آمریکا را پیش می‌برند این است که سلاح باقی خواهد ماند».

گشت زنی هواپیماهای آمریکایی-صهیونیستی بر فراز عراق

الحسینی با اشاره به اینکه هواپیماهای آمریکا و اسرائیل روزانه بر فراز آسمان عراق پرواز می‌کنند، بدون اینکه به دولت عراق اطلاع بدهند، گفت:«آمریکا آسمان عراق را در سیطره خود دارند همان گونه که تلاش می‌کند خاک و تصمیم‌های سیاسی عراق را در کنترل خود بگیرد».

توقف  نقض حریم هوایی عراق با سلاح مقاومت ممکن است

سخنگوی کتائب گفت:«جنگنده‌های اسرائیل یک عملیات نظامی را در خاک عراق انجام دادند و در 24 ساعت شبانه روز هم بین 6 تا هشت هواپیمای آمریکایی در آسمان عراق گشت زنی می‌کنند و این نقض حریم هوایی عراق توسط آمریکا تنها با سلاح مقاومت متوقف می‌شود».

او افزود: «سلاح مقاومت تنها یک تفنگ نیست، بلکه عقیده مقاومت در برابر هر گونه اشغالگری است».

الحسینی افزود: «این حق ملت‌هاست که اگر دولتشان برای مقابله با هر گونه اشغالگری ناتوان است یا تعلل می‌کند، خودشان از کشورشان دفاع کنند».

تسلط آمریکایی‌ها بر دستگاه‌های امنیتی عراق

سخنگوی کتائب حزب الله گفت: «ما خطر حضور آمریکایی‌ها و تسلط آنها بر دستگاه‌های امنیتی در عراق را درک می‌کنیم».

او افزود: «مقاومت در مقابله با اشغالگران آمریکایی و اخراج آن از عراق در کنار دولت عراق خواهد بود».

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول