اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

توسعه صنایع پایین‌دستی «آلومینا» راهی برای کاهش بیکاری در خراسان شمالی است

نماینده مردم بجنورد، آلومینای جاجرم را از صنایع پیشرو این شهرستان خواند و گفت: شمش آلومینا یک محصول استراتژیک است که تلاش می‌کنیم صنایع پایین‌دستی آن را در کل استان فراگیر کنیم تا بخش عمده‌ای از مسئله بیکاری جوانان حل شود.

توسعه صنایع پایین‌دستی «آلومینا» راهی برای کاهش بیکاری در خراسان شمالی است

محمد وحیدی در گفت و گو با خبرنگار فارس در جاجرم، با اشاره به عملکرد دستگاه‌های اجرایی و تعاملات آنان با یکدیگر اظهار کرد: ظرفیت جلسات پیش‌بینی‌شده در قانون همچون شوراها اداری، فرصتی برای تعاملات و بیان مسائل و مشکلات شهرستان است.

وی با اشاره به پروژه راه میامی _جاجرم افزود: بسیاری از پروژه‌ها نیاز به اعتبارات ملی دارد، بنابراین مدیران به دنبال رایزنی برای جذب اعتبارات ملی باشند و همچنین پروژه راه میامی _جاجرم در اولویت و در دستور کار قرارگرفته  و نیازمند پیگیری جدی است.

نماینده بجنورد تاکید کرد: باید به نقطه‌ای برسیم که مدیران در تعامل با یکدیگر و آشنا به حوزه‌های مختلف از کار جزیره‌ای خودداری کنند.

وحیدی ادامه داد: با توجه به اینکه در حوزه صنعت افتخارات خوبی کسب کرده‌ایم اما نباید از بخش غیرصنعتی به ‌ویژه کشاورزی غفلت کنیم.

وی با اشاره به صنایع پیشرو در شهرستان جاجرم گفت: شمش آلومینا یک محصول استراتژیک است که تلاش می‌کنیم صنایع پایین‌دستی آن را در کل استان فراگیر کنیم تا بخش عمده‌ای از مسئله بیکاری جوانان حل شود.

وحیدی تصریح کرد: برای رسیدن به این مُهم، کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان با الگوگیری از صنایع بزرگ کشور می‌توانند صنایع پایین‌دستی را فعال کنند و ایجاد صنایع پیشینی مثل ماشین‌سازی و ساخت قطعات یک اصل است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس همچنین اظهار داشت: پروژه آموزشگاه ۹ کلاسه مجتهد جاجرمی در مهرماه افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول