اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

آزمونی بزرگ به‌نام اعتبارنامه تاجگردون برای مجلس انقلابی/ نمایندگان فارس رای خود را شفاف کنند

امید مردم به مجلس یازدهم و نمایندگان انقلابی آن است تا بتوانند با فساد و رانت در جای‌جای مملکت مقابله کنند و این مهم باید از خود مجلس و درگاه نخست در اعتبارنامه تاج گردون آغاز شود تا هفته آینده باید صبر کرد و دید که نمایندگان انقلابی مجلس به ویژه نمایندگان فارس در این آزمون چه نمره‌ای کسب می‌کنند.

آزمونی بزرگ به‌نام اعتبارنامه تاجگردون برای مجلس انقلابی/ نمایندگان فارس رای خود را شفاف کنند

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری فارس از شیراز، تائید یا رد اعتبارنامه غلامرضا تاج گردون نماینده گچساران در مجلس همچنان در هاله‌ای از ابهام است و تلاش‌ها و لابی‌گری‌های وی و اطرافیانش برای حل‌وفصل موضوع به‌صورت جدی در حال پیگیری است.

در وصیت‌نامه امام خمینی(ره) بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در مورد نمایندگان آمده که اگر فرد راه‌یافته به مجلس صلاحیت‌های لازم را نداشته باشد، اعتبارنامه وی باید توسط نمایندگان با استفاده از ابزارهای قانونی رد شود.

پرونده اعتبارنامه تاج گردون به‌عنوان اولین امتحان انقلابی گری

عمده نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از جریان انقلابی انتخاب شدند و بسیاری از مردم آخرین امیدهای خود را برای مبارزه با فساد و بهبود اوضاع اقتصادی و معیشتی کشور را به این دوره از مجلس شورای اسلامی گره‌زده‌اند و پرونده اعتبارنامه تاج گردون را به‌عنوان اولین امتحان انقلابی گری و سنجش عیار اصولگرایی یازدهمین دوره مجلس می‌دانند.

رد اعتبارنامه نماینده گچساران و باشت به یکی از موضوعات جنجالی تبدیل‌شده و اظهارنظرهای کاربران فضای مجازی در راستای وصیت‌نامه امام راحل و خواسته عمده مردم ایران برای رد کردن پرونده پر ابهام تاج گردون بسیار پررنگ و پرتعداد است که برای رسیدن به پاسخ و معلوم شدن نمره مجلس در اولین گام باید تا یکشنبه ۱۵ تیرماه صبر کرد تا پس از طرح در دستور کار جلسه علنی مجلس در خصوص آن تصمیم‌گیری شود.

اعتبارنامه تاج گردون در یک ماه گذشته

پس از قرعه‌کشی صورت گرفته، اعتبارنامه نماینده گچساران به شعبه 12 مجلس رفت و توانست رأی مثبت آن شعبه را بگیرد اما پس از طرح در صحن علنی مجلس با اخطار یک نماینده مواجه شد که نتیجه آن ارجاع این پرونده به کمیسیون تحقیق بود.

کمیسیون تحقیق پس از 15 روز و برگزاری جلسات متعدد، اعتبارنامه تاج گردون را تائید و گزارشی را به مجلس ارائه کرد.

واکنش‌ها به بررسی اعتبارنامه تاج گردون

علی‌رضا زاکانی، نماینده قم در مجلس از مخالفان سرسخت اعتبارنامه نماینده گچساران بود که در وهله نخست همراه با روح‌الله نجابت به اعتبارنامه تاج گردون اعتراض کرد، اخیرا در صفحه خود نوشت: در تائید تاج گردون، کمیسیون تحقیق مجلس در آزمونی بزرگ رفوزه شد که ان‌شاءالله رأی نمایندگان در صحن، زشتی آن را بزداید. در توسعه فساد شبکه‌ای با سوءاستفاده از ویژگی‌های کمیسیون برنامه‌وبودجه، اقدامات تاج گردون را می‌توان نمونه‌ای از نقش‌آفرینی طبری با کارکردهای قوه قضاییه دانست.

زهره الهیان، نماینده تهران نیز در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: معلوم نیست چه منافع مشترکی بین برخی وزرا و تاج گردون وجود دارد که این وزرا، زیرمجموعه خود را بسیج کرده‌اند تا با وعده‌ووعید رأی نمایندگان را بخرند.

سید مصطفی میرسلیم، رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی نیز از مخالفان اعتبارنامه تاج گردون است و در صفحه توییتر خود  نوشت: با نپذیرفتن اعتبارنامه منتخبان مسئله‌دار، مجلس اعتبار انقلابی خود را تثبیت خواهد کرد.

احمد توکلی، رئیس سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت بخشی از نشست خبری خود را به موضوع اعتبارنامه تاج گردون اختصاص داد و گفت: از مجلس معروف به اصولگرا توقع می‌رود که با غلامرضا تاج گردون منتخب گچساران برخورد کند. این در حالی است که تاج گردون از ابتدا نباید توسط شورای نگهبان تائید می‌شد درحالی‌که برخی افراد به دلایل خیلی سبک رد صلاحیت شدند هرچند وقتی به شورای نگهبان انتقاد می‌کنیم آن‌ها می‌گویند باید صلاحیت افراد احراز شود. درحالی‌که عدم احراز تاج گردون کاملاً مشخص است.

توکلی گفت: ‌پرونده و اسناد تخلفات تاج گردون وجود دارد ولی به دلیل قدرت نفوذی که وی با استفاده از ابزار بودجه برای خود فراهم کرده تاکنون از تعرض مصون مانده است.

وی بیان کرد: تاج گردون به نهادهای امنیتی، نهادهای دینی و نظارتی بودجه خوبی داده است که این بودجه از سوی مسئولین ممکن است خدمت به آن‌ها به‌حساب آید اما در حقیقت توزیع رانت است هرچند که گرفتن این بودجه ایرادی ندارد ولی نباید این بودجه را بگیرند، چراکه رانت است و می‌تواند توقع ایجاد کند.

 رئیس سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت تصریح کرد: تاج گردون در بستر خاصی کارهایش را انجام داده لذا نمی‌توانیم بگوییم همه تقصیرها گردن اوست زیرا توزیع رانتی بودجه مسبوق به سابقه است. این در حالی است که تاج گردون طبق وظیفه اصلی‌اش به‌عنوان رئیس کمیسیون تلفیق و برنامه بودجه باید دانه به دانه جداول بودجه را امضا کند و متأسفانه با آنکه برخی موضوعات در صحن علنی مجلس به تصویب نمایندگان رسیده بود اما تاج گردون ارقام جداول بودجه‌ای را بالا پایین کرده و حتی عناوین پروژه‌ها را تغییر می‌داد.

توکلی پیش‌ازاین نیز در چند نامه با یادآوری مسئولیت خطیر نمایندگی مجلس، به توضیح مشکلات و مسئله‌های پیرامون غلامرضا تاج گردون پرداخته بود.

چرا بررسی اعتبارنامه نمایندگان مهم است؟

روز گذشته نیز جمعی از نمایندگان معترض به اعتبارنامه غلامرضا تاج گردون در نشست خبری به‌صورت زنده  با عنوان «چرا بررسی اعتبارنامه نمایندگان مهم است» به بررسی چرایی اهمیت پرداختن به اعتبارنامه منتخبان مجلس و نیز پاسخگویی به سؤالات اصحاب رسانه پرداختند.

علیرضا زاکانی، علی‌اکبر کریمی، روح‌الله نجابت، علی خضریان، اقبال شاکری و مالک شریعتی در این نشست حضور داشتند.

علیرضا زاکانی نماینده مردم قم و عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در بخشی از این نشست خبری نمایندگان معترض به اعتبارنامه غلامرضا تاج گردون با عنوان «چرا بررسی اعتبارنامه نمایندگان مهم است؟»، گفت: ۹ نفر از نمایندگان مجلس نسبت به اعتبارنامه تاج گردون منتخب گچساران اعتراض گذاشتند و ما به‌عنوان وظیفه انقلابی و شرعی خود این موضوع را موردبررسی قراردادیم.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های تاج گردون این است که به هیچ حرفی پایبند نیست و مکرراً و ده‌ها بار خلاف‌گویی شنیدیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: پرونده اعتبارنامه منتخب مردم گچساران در شعبه ۱۲ رسیدگی شد که این شعبه اعتبارنامه وی را به تأیید رساند و سپس موضوع در صحن علنی مجلس مطرح شد که با اخطار قانون اساسی که در صحن مجلس داده شد، موضوع به کمیسیون تحقیق ارجاع شد و در کمیسیون تحقیق هم اعتبارنامه وی تأیید شد و قرار شد گزارش کمیسیون تحقیق هفته آینده در صحن مجلس اعلام شود.

زاکانی تصریح کرد: تأکید ما در این مسیر، رعایت قانون و توجه به وصیت‌نامه امام(ره) و تأکیدات مقام معظم رهبری و شفاف‌سازی بوده است.

وی ادامه داد: ما در این مسیر سعی کردیم هر حرفی که می‌زنیم با ارائه سند باشد اما در شعبه ۱۲ بررسی اعتبارنامه نمایندگان و همچنین کمیسیون تحقیق به‌هیچ‌وجه به اسناد ما ورود نکردند و اشکال بزرگی است چراکه ما ساعت‌ها وقت گذاشتیم اما برخی از دوستان به مسئولیت خود به‌خوبی عمل نکردند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هفته قبل جمعی از معترضان به اعتبارنامه تاج گردون، حضور آیت‌الله جنتی رفتند که در آنجا آیت‌الله جنتی تأکید کرد مجلس مبتنی بر اسناد باید به وظایف خود عمل کند اما متأسفانه می‌بینیم که در شعبه ۱۲ و کمیسیون تحقیق مجلس به‌هیچ‌وجه اسناد ما بررسی نشد.

خلاف‌گویی و مظلوم‌نمایی تاج گردون 

زاکانی گفت: تاج گردون ده‌ها بار خلاف‌گویی کرده و سعی می‌کند که با مظلوم‌نمایی با عواطف مردم بازی کند.

وی تأکید کرد: ما نسبت به همه نمایندگان احترام قائل هستیم و هیچ‌کس در مجلس نماینده‌تر نیست اما نسبت به دروغ‌گویی، خلاف‌گویی و عدم شفافیت برخی از نمایندگان ناخشنود هستیم.

این نماینده مجلس افزود: در بررسی این پرونده تأکید ما بر این بود که به منطق توجه شود و اجازه ندهیم احساسات در بررسی اعتبارنامه منتخب مردم گچساران دخیل شود و مانند یک قاضی که نباید در قضاوت احساسات خود را دخیل کند، عمل کردیم.

زاکانی بااشاره به ادعای تاج گردون مبنی بر اینکه به مادر او توهین شده است، اظهار داشت: مادر تاج گردون، مادر شهید و برای ما عزیز است و به‌هیچ‌وجه به وی توهین نشده و او دروغ می‌گوید.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ادعاهای دروغ منتخب مردم گچساران آن است که می‌گوید معترضان به اعتبارنامه وی گفته‌اند که تاج گردون با رژیم صهیونیستی ارتباط دارد که چنین ادعایی درست نیست.

نماینده مردم قم در مجلس بیان کرد: یکی دیگر از ادعاهای تاج گردون آن است که می‌گوید معترضان به اعتبارنامه وی، لر ستیز هستند که از باطن نادرست است و از دروغ بودن این حرف همین بس که بسیاری از کسانی که مخالف تاج گردون هستند، جزء لرهای غیور هستند و حتی خواستار آن هستند که در مخالفت با تاج گردون در صحن علنی مجلس حرف بزنند.

زاکانی گفت: ما مطابق با قانون و مبتنی بر اسناد و مصالح انقلاب، اعتراض خود را دنبال می‌کنیم و مواردی که از سوی تاج گردون گفته می‌شود را نادرست می‌دانیم.

وی تأکید کرد: در بررسی پرونده اعتبارنامه تاج گردون سعی ما بر این بوده که چیزی نگوییم مگر آنکه سند آن را داشته باشیم و کاملاً با سند حرف زدیم و معتقدیم که فساد به‌عنوان مادر مشکلات است و باید با آن برخورد شود که این موضوع مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است.

وی بااشاره به عدم صداقت منتخب مردم گچساران گفت: خواهر تاج گردون نکته‌ای را منتسب به رهبر معظم انقلاب کرد و گفت که طبق گفته رهبری، غلامرضا تاج گردون نمونه بارز یک رزمنده و حامی محرومان است و نسبت کذبی بود که بعدها تکذیب شد و مشخص شد که جعلی بوده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بااشاره به حمایت تاج گردون از فتنه و حضور در تحصن سال ۸۲ گفت: موضوع ما این مسائل نیست، بلکه موضوع ما دروغ‌گویی تاج گردون است، چراکه گفته است در تحصن شرکت نداشته و در فتنه نبوده است.

زاکانی بیان کرد: ادعای تاج گردون این است که در تحصن عبور می‌کردم که در این حین از من عکس گرفته شد و این در حالی است که وزارت اطلاعات اعلام کرده که تاج گردون جزو سردمداران حضور در تحصن بوده است.

عضو گروه اصل 90 مجلس شورای اسلامی بااشاره به سوءاستفاده تاج گردون از مدرک تحصیلی خود گفت: وی منکر سوءاستفاده از مدرک تحصیلی شده است و این در حالی است که به‌صورت مکرر خودش را دکتر معرفی کرده و هم در تبلیغات و هم در اسناد از عنوان دکترا استفاده کرده است.

وی گفت: تناقض در مدرک تحصیلی تاج گردون مشهود است به‌گونه‌ای که در اسناد یک‌بار گفته مدرک دکترای مدیریت و یک‌بار دیگر گفته است که مدرک دکترای اقتصاد دارد و این در حالی است که وی فوق‌لیسانس دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: دختر تاج گردون در خارج از کشور است و همچنین همسر دوم وی نیز در ترکیه است اما در ثبت‌نام انتخابات نام آنان را ذکر نکرده که خلاف قانون و نشان‌دهنده عدم صداقت او است.

وی ادامه داد: تاج گردون برای دختر خود رضایت‌نامه‌ای صادر کرده است که بتواند به سایر کشورها سفر کند و همسر دوم وی نیز در ترکیه مستقر است.

زاکانی یادآور شد: زمانی که بنده علیه مرتضوی مسائلی را مطرح کردم، وی تهمت‌هایی زد که ما این موضوع را دنبال کردیم والان وضع مرتضوی کاملاً مشخص است و تاج گردون دروغ‌های بسیار زیادی گفته است.

وی با تأکید بر اینکه ما با مواضع سیاسی و فتنه‌گری تاج گردون کاری نداریم، گفت: این موضوع مربوط به مواضع ضدانقلابی افراد است که موضوع ما نیست و اگر برای ما مسائل سیاسی مهم بود، پس چرا درباره اعتبارنامه پزشکیان که بسیار سیاسی‌تر از تاج گردون است حرف نزدیم؟

عضو گروه اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: تاج گردون اسم دختر خود را در شناسنامه‌اش وارد نکرده و به وی وکالت داده است که از ترکیه به هرجایی که می‌خواهد برود که خلاف صریح قانون است و همچنین ممکن است جنبه امنیتی داشته باشد که البته محل بحث ما نیست.

سوءاستفاده تاج گردون از موقعیت شغلی خود

زاکانی بااشاره به سوءاستفاده تاج گردون از موقعیت شغلی خود گفت: تخلفات تاج گردون به‌عنوان رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس بسیار زیاد است و بالغ‌بر ۳۹,۳۰۲ میلیارد تومان برآورد شده و وی همه سرفصل‌های بودجه را تغییر داده است.

وی ادامه داد: تاج گردون و بستگان وی حداقل در ۸۴ شرکت فعالیت می‌کنند و عضو هیئت‌مدیره هستند و مافیایی بزرگی را در صندوق سرمایه‌گذاری امید و شبکه قیر، سیمان، بانک، سنگ‌آهن، بیمه و پتروشیمی گچساران به وجود آورده‌اند.

وی اظهار داشت: تاج گردون طی نامه‌ای درخواست داده که سینما پارس گچساران به یک نفر واگذار شود که در شعبه ۱۲ و در توضیح این مسئله گفت که شخص مذکور ۵۰ سینما دارد و چون در گچساران سینما نداشته است، وی را معرفی کرده است.

زاکانی بیان کرد: درخواست تاج گردون درباره فرد مذکور آن بود که تسهیلات ویژه و خاصی برای سرمایه‌گذاری در سینما به وی داده شود که با آن‌هم موافقت شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: فردی در مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد پرونده‌ای دارد که در دفاعیات خود گفته است که بنده پول را گرفتم و به تاج گردون دادم که وی به علت اتهاماتش، به زندان رفت و دوران حبس خود را گذراند و از زندان بیرون آمده اما سربه‌نیست شده است!

وی درباره زمین‌خواری تاج گردون و بستگانش گفت: تاج گردون ادعا می‌کند که پدرش، وی را در سن دوسالگی صاحب زمین کرده این در حالی است که پدر تاج گردون، مباشر خان شهرستانشان بوده است که در دهه ۴۰ صاحب ۴۰۰ هکتار زمین خان شد.

زاکانی ادامه داد: در ابتدای انقلاب ۳۵۰ هکتار از آن زمین مصادره و به مردم واگذار شد و رأی دادگاه این بود که صرفاً چهار هکتار زمین به خانواده وی باید داده شود اما تاج گردون در شعبه ۱۲ گفت که ما ۲۰۰ هکتار زمین‌داریم اما مطابق با اسناد، باید گفت که تاج گردون و قوم‌وخویش وی ۷۷۷ هکتار زمین را تصرف کردند.

عضو گروه اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: همه حرف‌های ما مبتنی بر سند است اما تاج گردون هیچ‌گونه حرفی مطابق با اسناد و مدارک مطرح نکرده است.

وی گفت: در خدمت یکی از معاونین ستاد کل نیروهای مسلح بودم که پیغام شخص سرلشکر باقری را به من داد که خود مجلس در موضوع اعتبارنامه تاج گردون تصمیم می‌گیرد و هیچ نیروی نظامی در این موضوع دخالت ندارد و شخص رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از خبری مبنی بااینکه برخی نیروهای نظامی و امنیتی برای کسب روی برای اعتبارنامه تاج گردون تلاش می‌کنند، ناراحت است.

نماینده مردم قم در مجلس با تأکید بر اینکه در حال حاضر عمده افرادی که با آن‌ها صحبت می‌کنیم معتقدند باید با فساد مبارزه کرد، افزود: البته نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم در مورد اعتبارنامه تاج گردون چه چیزی رخ می‌دهد.

زاکانی اظهار داشت: به یاد دارم وقتی با تاج‌زاده مناظره می‌کردم، وی دائماً به شورای نگهبان اعتراض می‌کرد و استدلال غلطی داشت. تاج‌زاده می‌گفت مثل افغانستان بشویم. من به وی پاسخ دادم، بیش از ۱۲۰ نفر در افغانستان رد شدند، تاج‌زاده از عراق نام برد و من گفتم آنجا که بیش از ۳۷۰ نفر رد شدند. درنهایت تاج‌زاده گفت «انتخابات آزاد می‌خواهیم.»

وی در ادامه این نشست خبری بابیان اینکه ما اعتقادداریم که فرد نباید دچار فساد اقتصادی، سیاسی و اخلاقی باشد، اظهار داشت: تاج گردون قانون‌شکنی کرده و با شبکه‌سازی دچار فساد سیاسی و اقتصادی شده است و باید با وی برخورد شود و ما به دنبال آن هستیم. باید در گام دوم انقلاب اسلامی به دنبال سازوکاری باشیم که این موارد تکرار نشود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تأکید کرد: ما در دیدار با آیت‌الله جنتی صحبت‌هایی داشتیم و اسناد خود را نشان دادیم. شورای نگهبان برخی از اسناد ما را ندارد. خود دبیر شورای نگهبان به ما گفت که روی اسناد تأکید کنیم به همین جهت ما اسناد خود را به‌صورت مدون ارائه می‌کنیم.

زاکانی ابراز امیدواری کرد: آنچه حق و مصلحت انقلاب و منفعت مردم است، درنهایت رخ دهد.

وی با تأکید بر اینکه نباید از حق مردم گچساران گذشت، گفت: «نیک‌بین» نماینده کمیته تحقیق دو بار به گچساران سفر و اسناد را پیگیری و تائید کرد، اما کمیسیون تحقیق هیچ توجهی به اسناد ما نداشت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه دلیل پیگیری اعتبارنامه تاج گردون سیاسی نیست، افزود: ما صحبت از شبکه گسترده فساد در چند استان کردیم و ناظر بر افراد و درباره برخی افراد نفوذی صحبت می‌کنیم.

زاکانی بابیان اینکه تاج گردون صداقت ندارد و اطلاعات اشتباه داده است، گفت: تاج گردون همسر دوم و دخترشان که در خان زندگی می‌کنند را پنهان کرده و زمانی که ما این موضوع را در کمیسیون مطرح کردیم نتوانست صحبت کند، قرار بود که با من صحبت کند که صحبت نکرد، ما وظیفه‌داریم که نگذاریم افراد فاسد وارد مجلس شوند و تاج گردون باید ثابت کند که فاسد نیست.

وی درباره مسائل مطرح‌شده درباره دختر و اطرافیان خود او (زاکانی)، گفت: دختر من تحصیل‌کرده دانشگاه شریف است، بعد از تحصیل شرکتی تأسیس کرده و من هیچ اطلاعی از مکان شرکت آن‌ها ندارم، اگر تخلفی هم صورت گرفته باشد قانون باید با فرد متخلف برخورد کند.

نماینده مردم قم در مجلس با تأکید بر اینکه مبارزه با فساد را ادامه می‌دهد، تأکید کرد: ما سراغ آقای دل‌خوش و تاج گردون رفتیم که آقای دل‌خوش بسیار خوب برخورد و همکاری کردند، البته مقابله ما با فساد ادامه دارد و ما سراغ حدود ۲۰ فرد بزرگ رفتیم که فریدون و جهانگیری و طبری نمونه‌های آن هستند و این روند ادامه خواهد داشت.

زاکانی بااشاره به تلاش برخی افراد برای جمع‌آوری روی برای تاج گردون، گفت: دخالت‌ها درروند برسی این اعتبارنامه زیاد شده و دولت و سایر دستگاه‌ها سعی بر دخالت دارند؛ اما دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی درباره او نظر صریح دارند.

وی بارد مداخله دستگاه‌های امنیتی درروند بررسی این اعتبارنامه، اظهار داشت: برخی افراد و دستگاه‌ها سعی بر دخالت دارند اما طبق آیین‌نامه اعتبارنامه باید در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح و رأی‌گیری شود و اکثر نمایندگان بر این موضوع نظر دارند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: قالیباف نیز تأکید بر اجرای قانون در این زمینه دارد و طبق آیین‌نامه اعتبارنامه باید در صحن علنی مجلس مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری شود.

آدرس غلط دادن انحراف از واقعیت موضوع است

روح‌الله نجابت نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری امروز با موضوع «چرا بررسی اعتبارنامه نمایندگان مهم است؟» که به‌صورت زنده در تهران برگزار شد، اظهار کرد: باید به نامه‌ای که در ۱۰ خرداد خطاب به رئیس شعبه ۱۲ نوشتیم اشاره‌کنم. نامه ما مشخص بود. ما دلایلی چون رانت‌خواری، کسب منافع اقتصادی و اعمال‌نفوذ شبکه‌ها از طرق مختلف در دستگاه‌های دولتی، شرکت‌ها و بخش خصوصی را مطرح کردیم، پس عناوین مشخص است.

وی ادامه داد: آدرس غلط نباید به شما دهند و بگویند که مسئله سیاسی یا قومی است. این موضوعات انحراف از واقعیت موضوع است. به ادعاهای ما نه در شعبه به‌درستی رسیدگی شد و نه در کمیسیون تحقیق و من از نزدیک شاهد بودم. من خودم عضو شعبه ۱۲ بودم و دیدم.

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: اینکه چرا موضوع اعتبارنامه جدی است، باید بگویم که موضوع روال قانونی خود را طی می‌کند؛ ولی تنها اولویت مجلس یازدهم نیست. بحث خودرو، مسکن و موضوعات معیشتی مردم مورد رسیدگی نمایندگان در مجلس است.

نجابت افزود: باید ابتدای کار، دندان پوسیده را کنار بگذاریم. اگر یک بخش از بدن آلوده باشد، باقی را آلوده می‌کند. توجیه نبود منابع بهتر از تبعیض است. مردم دغدغه دارند و باید به آن پرداخت.

وی عنوان کرد: آقای کامران نامه‌ای در سال ۹۶ در مورد بودجه ۹۷ به رئیس مجلس نوشتند و بودجه را دارای ۳۲ هزار میلیارد خطا دانسته‌اند. این نامه موجود است.

نماینده مردم شیراز در مجلس ضمن اشاره به سخنان امام راحل و رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس تصریح کرد: رهبری فرمودند از هر طرف که می‌روید اگر با فساد مبارزه نشود، کار لنگ می‌ماند. نمی‌گویم که مجلس یازدهم مشکل دارد، بلکه الحمدالله مجلس یازدهم مجلس قوی و خوبی است. نگرانی ما این است که کسی که متهم به فساد است در بدنه حاضرشده و باقی نهادها را آلوده کند و به‌مانند عضو فرتوت بدن شود که کل بدن را دچار مشکل می‌کند.

نجابت تأکید کرد: ما ادعایمان این است که سینه را سپر کرده‌ایم. فرمان ۸ ماده‌ای امام خمینی (ره) و سخنان رهبری در دیدار با نمایندگان برای ما حجت است. باید با فساد مقابله کنیم. نمایندگان در مجلس این موضوعات را در نظر دارند.

وی افزود: ما باید بپذیریم که در قوای سه‌گانه عزمی برای مقابله با فساد باشد. من استناد به‌فرمان ۸ ماده‌ای امام راحل و تأکید ایشان به مبارزه به فساد می‌کنم.

این نماینده مجلس اظهار داشت: تسامح برای ما پذیرفتی نیست. اگر فردی فاسد است، باید برود. مجلسی که امید را برای مردم ایجاد و آن را زنده کرده است، نباید با حضور افرادی در آن به بی‌راهه برود.

نجابت اظهار داشت: تاج گردون در مجلس، با جنجال‌سازی کار را پیش می‌برد.

 وی گفت: تاج گردون در شعبه ۱۲ و کمیسیون تحقیق فرافکنی کرد و جواب ندادند و حالا در جمع اصحاب رسانه حاضر شدیم تا همه اسناد را ارائه بدهیم.

این نماینده مجلس افزود: در بدنه دولت و برخی وزارتخانه‌های مهم در حال تلاش برای رأی جمع‌کردن برای تاج گردون هستند و ما سراغ آن‌ها خواهیم رفت و کوتاه نمی‌آییم.

نجابت تأکید کرد: برخی وزارتخانه‌ها که پول دستشان هست در حال تلاش هستند و ما مطالبه مردم و رهبری را پیگیری می‌کنیم تا ریشه فساد کنده شود.

وظیفه شرعی و قانونی نمایندگان استان فارس برای مقابله بارانت و فساد

آزمون بزرگ اول مجلس در تاریخ یکشنبه 15 تیرماه رقم خواهد خورد و نمایندگان مجلس باید رأی خود را نسبت به پرونده اعتبارنامه تاج گردون بدهند تا سرنوشت این نماینده پرحاشیه مجلس پس از گذشت بیش از یک ماه از شروع فعالیت آن مشخص شود.

استان فارس با داشتن 18 نماینده در مجلس که غالب آن‌ها داعیه‌دار جریان انقلابی و 15 نفر از آن‌ها ماحصل لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در فارس هستند و باید دید در آزمون بزرگ 15 تیرماه از روی‌های مهم و تأثیرگذار خود چگونه استفاده خواهند کرد، آیا از این مرحله سربلند بیرون خواهند آمد و یا لابی‌ها و رانت‌های غلامرضا تاج گردون بر نمایندگان انقلابی فارس نیز چیره می‌شود؟

مجدد تأکید می‌شود که آخرین امید مردم به مجلس یازدهم و نمایندگان انقلابی آن است تا بتوانند با فساد و رانت در جای‌جای مملکت مقابله کنند و این مهم باید از خود مجلس و درگاه نخست در اعتبارنامه تاج گردون آغاز شود. تا هفته آینده باید صبر کرد و دید که چه خواهد شد.

انتهای پیام/ م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول