اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

مرغ به قیمت ستاد تنظیم بازار نرسید/ حرف و عمل مسؤولین با هم در تضاد است

علی‌رغم برگزاری نشست ستاد تنظیم بازار و صحبت از برخورد جدی با متخلفین و گران‌فروشان، کماکان در بازار قزوین شاهد گران‌فروشی کالاهای اساسی هستیم و برخوردی با گران‌فروشان مشاهده نمی‌شود.

مرغ به قیمت ستاد تنظیم بازار نرسید/ حرف و عمل مسؤولین با هم در تضاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، گزارش بازار این هفته به بررسی قیمت کالاهای اساسی در بازار سنتی و مرکزی قزوین می‌پردازد. لازم به‌ذکر است قیمت‌هایی که در این گزارش درج می‌شوند قیمت‌های موجود در بازار قزوین است و مغازه‌ها در سطح شهر کالاها را با قیمت‌های بالاتری به مشتریان عرضه می‌کنند.

گوشت مرغ که طی هفتهٔ گذشته به بک‌باره بیش از 40 درصد گران شد، این هفته با کاهش قیمت هزار تومانی مواجه شد و هر کیلو گوشت مرغ در بازار قزوین به قیمت 18 هزار و 50 تومان به مشتریان عرضه شد. این در حالی است که استاندار قزوین طی هفتهٔ جاری در نشست ستاد تنظیم بازار استان قزوین گفته بود اگر هر کیلو مرغ در مغازه‌های استان گران‌تر از 15 هزار تومان فروخته شود، با متخلفان به‌صورت جدی برخورد می‌شود.

هم‌چنین هر کیلو گوشت قرمز گوسفندی در بازار قزوین کماکان مانند ماه‌های گذشته به قیمت هر کیلو 125 هزار تومان و هر کیلو گوشت گوساله با قیمت 80 هزار تومان عرضه می‌شود. هر کیلو جگر گاوی 80 الی 85 هزار تومان و هر کیلو جگر گوسفندی نیز با قیمت 120 الی 150 هزار تومان به‌فروش می‌رسد. کله‌پاچهٔ پاک شده نیز با توجه به اندازهٔ آن 100 الی 130 هزار تومان است.

 

انواع مغزها در بازار قزوین

با توجه به شیوع ویروس کرونا و نیاز به تقویت سیستم ایمنی بدن افراد، از جمله خوراکی‌هایی که موجب تقویت بدن می‌شوند، انواع مغزها هستند. متأسفانه در روزهای اخیر گردو در قزوین تا حدودی نسبت به روزهای گذشته با افزایش قیمت مواجه شده است. هر کیلو گردو در بازار قزوین 80 الی 120 هزار تومان است و هر کیلو مغز گردو 130 الی 190 هزار تومان است. پیشنهاد می‌شود مغزها را با پوست خریداری کنید و در منزل اقدام به شکستن و پوست کندن آن‌ها کنید، زیرا هم از جهت بهداشتی مطمئن‌تر است و هم این‌که مغزها پس از شکستن با گذشت مدت زمانی برخی خواص خود را از دست می‌دهند. هر کیلو بادام دو پوست در بازار 8 الی 10 هزار تومان، هر کیلو بادام 40 الی 45 هزار تومان، مغز بادام 135 الی 180 هزار تومان، فندق 50 الی 55 هزار تومان و پسته 120 الی 150 هزار تومان است. ترکیب پنیر و گردو در وعدهٔ صبحانه یکی از مقوی‌ترین خوراکی‌ها است که برای کودکان در حال رشد بسیار توصیه می شود. هر کیلو پنیر سفید در بازار قزوین 15 الی 16 هزار تومان و هر کیلو پنیر لاکتیکی نیز 20 الی 22 هزار تومان است.

 

میوه‌ها در بازار قزوین

فصل فراوانی میوه‌ها در قزوین است و منطقهٔ الموت در قزوین یکی از مناطقی است که انواع میوه‌ها در آن کشت می‌شود و اکنون نیز فصل چیدن گیلاس و آلبالوهایی است که در این منطقه کشت می‌شود. قیمت میوه در بازار قزوین نسبت به هفتهٔ گذشته 1 الی 2 هزار تومان کاهش یافته است، اما کماکان قیمت انواع میوه‌ها در بازار قزوین بالا است و علی‌رغم عرضهٔ فراوان میوه، قیمت‌ها آن‌گونه که انتظار می‌رفت پایین نیامده است. قیمت هر کیلو از انواع میوه در بازار قزوین را با یک‌دیگر مرور می‌کنیم: موز 10 الی 11 هزار تومان، هلو 4 الی 8 هزار تومان، زردآلو 4 الی 25 هزار تومان، گیلاس‌صورتی 7 هزار تومان، گیلاس‌قرمز 10 الی 24 هزار تومان، شلیل 6 الی 12 هزار تومان، گلابی 25 هزار تومان، انگور یاقوتی 5 الی 20 هزار تومان، سیب‌گلاب 5 الی 14 هزار تومان، شاتوت 25 هزار تومان، توت‌فرنگی 10 الی 16 هزار تومان، انواع آلو 4 الی 10 هزار تومان، خیار 4 هزار و 500 الی 5 هزار و 500 تومان، طالبی 3 الی 5 هزار تومان، خربزه 4 هزار و 500 الی 6 هزار تومان، هندوانه 2 الی 3 هزار تومان، آلبالو 10 الی 12 هزار تومان.

 

صیفی‌جات کماکان گران هستند

طی هفته‌های اخیر انواع صیفی‌جات در استان قزوین با افزایش قیمت مواجه شده‌اند و کماکان این افزایش قیمت‌ها در بازار قزوین آزار دهنده هستند. این هفته نیز برخی صیفی‌جات از قبیل بادمجان، سیب‌زمینی و بامیه تا حدودی با افزایش قیمت مواجه شدند. قیمت انواع صیفی‌جات در بازار قزوین به‌شرح زیر است: سیب‌زمینی 3 الی 4 هزار تومان، بادمجان 4 الی 6 هزار تومان، گوجه‌فرنگی 2 الی 4 هزار تومان، سیر 15 الی 25 هزار تومان، لیموترش 12 الی 18هزار تومان، هویج 2 هزار و 200 الی 3 هزار تومان، پیاز 2 الی 2 هزار و 500 تومان، فلفل‌شیرین 15 الی 20 هزار تومان، بامیه 16 الی 20 هزار تومان، لوبیاسبز 8 الی 10 هزار تومان، باقالی 7 هزار تومان، فلفل‌دلمه 6 الی 13 هزار تومان، کدو 7 هزار تومان، برگ‌کلم 2 هزار و 500 تومان، نخود فرنگی پاک شده 38 هزار تومان.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جلسهٔ ستاد تنظیم بازار که طی هفتهٔ جاری در استانداری قزوین برگزار شد و علی‌رغم وعده‌هایی که در مبارزه با متخلفین و گران‌فروشان داده شد، اما کماکان در بازار قزوین شاهد بی‌ثباتی قیمت کالاهای اساسی هستیم و همین امر موجب ناراحتی و نگرانی مردم، علی‌الخصوص قشر ضعیف شده است و متأسفانه مسائلی که در خصوص گرانی‌ها در جلسات و مصاحبه‌ها از سوی مسؤولین مطرح می‌شود، در عمل دیده نمی‌شود. انتظار می‌رود حرف و عمل مسؤولین با هم یکی باشد و بتوانند قیمت‌ها را در بازار استان کنترل کنند تا به این گرانی‌ها دامن زده نشود.

گزارش از معصومه امینی

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول