اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

یک سوم آمار مبتلایان به کرونا مربوط به خوزستان است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: یک سوم آمار مبتلایان به کرونا در کشور، مربوط به استان خوزستان است.

یک سوم آمار مبتلایان به کرونا مربوط به خوزستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید محمد علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان خوزستان روند شیوع کرونا روبه افزایش است و وضعیت قرمز در این استان طولانی شده گرچه در کل کشور و بطور ویژه‌تر در برخی از نقاط وضعیت شیوع این بیماری سیر نزولی طی کرده بود اما مجدداً سرایت آن افزایش یافته است.

وی افزود: بیش از یک‌سوم موارد مبتلا به کرونا در کشور به استان خوزستان اختصاص یافته که بی‌تفاوتی برخی از مسئولین، سیاستگذاران و مردم نسبت به خطر ابتلا در این امر دخالت دارد.

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: برگزاری مراسمات عروسی و عزاداری چند هزارنفری باعث سرایت بیشتر این بیماری می‌شود همچنین عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بخصوص عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ماسک نزدن مزید بر علت است.

وی ادامه داد: مراجعه بیش از ظرفیت بیماران و بیمارستان‌های استان خوزستان توان سیستم درمانی را به خطر انداخته و اگر وضعیت به همین صورت ادامه پیدا کند باعث خستگی مفرط پرستاران و پزشکان و آسیب به کار درمان بیمار خواهد شد.

علوی ضمن بیان آنکه کادر درمان بیش از چهار ماه است که شبانه‌روز در حال خدمت است، گفت: کمبود تخت های بیمارستانی و مراقبت های ویژه خطر افزایش مرگ‌ومیر را به دنبال دارد بنابراین از تمامی مردم تقاضا می شود پروتکل‌های بهداشتی بویژه فاصله‌گذاری اجتماعی و ماسک زدن را بیشتر رعایت کنند و از انجام فعالیت‌های غیر ضرور جداً خودداری نمایند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول