اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

امسال 22 هزار هکتار از سامانه کشاورزی گرمسیری کرمانشاه به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار کرمانشاه گفت: امسال قرار است، 22 هزار هکتار سامانه گرمسیری در استان به اتمام برسد که برای کارهایی جزئی باقی‌مانده آن، حدود 650 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

امسال 22 هزار هکتار از سامانه کشاورزی گرمسیری کرمانشاه به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هوشنگ بازوند در جمع اصحاب رسانه از طرح گرمسیری غرب کشور به عنوان بزرگترین طرح عمرانی جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و اظهار داشت: حدود 7 هزار میلیارد تومان برای این کار عمرانی هزینه شده که به‌عنوان یک کار فوق‌العاده در دنیا شناخته می‌شود.

وی احداث تونلی به طول 50 کیلومتر در عمق 450 متری زیرزمین در این پروژه را یک کار بسیار فوق‌العاده خواند و گفت: آب در این منطقه با این تونل از یک حوزه به حوزه دیگر منتقل می‌شود و یک رودخانه با 45 مترمکعب آب ایجاد می‌شود و تا ایلام ادامه دارد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه امسال قرار است 22 هزار هکتار آن در استان به اتمام برسد، افزود: برای این 22 هزار هکتار با توجه به هزینه‌های که قبلا صورت گرفته خیلی از کارها انجام شده و کارهایی جزیی باقی مانده که برای آن حدود 650 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: از این 650 میلیارد تومان تاکنون 340 میلیارد تومان پرداخت شده که به مرور پرداخت می‌شود و احتمالا تا پایان سال این پروژه با حدود 22 هزار هکتار به بهره‌برداری برسد و آبیاری مکانیزه برای این میزان انجام شود که قطعا اشتغال قابل توجهی را به همراه خواهد داشت.

بازوند اضافه کرد: یک پروژه بسیار بزرگ حدود 3 هزار میلیارد تومانی هم در این منطقه با عنوان سد هواسان تعریف شده که شاید بتوان گفت بزرگترین مخزن این طرح گرمسیری است.

وی گفت: ان‌شاءالله امسال از طریق فاینانس داخلی و بانک‌ها حدود 150 تا 200 میلیارد تومان برای آن جذب می‌کنیم تا عملیات اجرایی این سد بسیار بزرگ را آغاز و از خروج آب جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول