اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

پیشرفته‌ترین تجهیزات صدا و سیما در داخل کشور تولید می‌شود

معاون توسعه و فناوری سازمان صداوسیما گفت: پیشرفته‌ترین تجهیزات ما هم‌اکنون در داخل کشور تولید می‌شود و با استفاده از امکانات داخلی هم به این توان رسیدیم.

پیشرفته‌ترین تجهیزات صدا و سیما در داخل کشور تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، رضاعلیدادی در سفر خود به شهرستان سیرجان ضمن بازدید از مرکز فرستنده‌های سیرجان اظهار داشت: این فرستنده موج کوتاه بسیار مهم و از ایستگاه‌های رادیویی بسیار مهم با فناوری پیشرفته است که وجهه بین‌المللی دارد و از زمره ایستگاه‌های بین‌المللی موج کوتاه دنیا است که به عنوان مهمترین ایستگاه‌های ما ثبت شده و از نظر فناوری با پیشرفته‌ترین فناوری در این ایستگاه در حال بهره‌برداری هست.

معاون توسعه و فناوری سازمان صداوسیما افزود: همچنین فرستنده‌های موج متوسط که در اینجا هستند با فناوری خلاقانه و نوآورانه مهندسین و کارشناسان ما در حال فعالیت هستند نقش مهمی را در تقویت امواج رادیویی دارند.

وی دیجیتال‌سازی در بخش تصویر و تلویزیون را از اولویت‌های سازمان عنوان کرد و گفت: پیشرفته‌ترین تجهیزات ما هم‌اکنون در داخل کشور تولید می‌شود و دیدگاه ما به سمت درون‌زایی و درون‌سازی تجهیزات است هرچند ممکن است از نظر زمانی تاثیر کمی در تولید تجهیزات داشته باشیم اما توان ساخت بهترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات مورد نیاز را داریم و با استفاده از امکانات داخلی هم به این توان رسیدیم.

علیدادی افزود: در نشستی هم که با مسئولین و نماینده مردم سیرجان داشتیم موضوعات زیرساختی، رفع مشکل تلویزیون دیجیتال و پوشش روستاهای مختلف را اولویت انجام کار در شهرستان سیرجان داریم و باید بتوانیم از ظرفیت‌های پراکنده در بخش فنی حداکثر استفاده را داشته باشیم و بهره ببریم.

معاون توسعه و فناوری سازمان صداوسیما گفت: رسانه در مسیر پیشرفت و توسعه کشور بسیار مهم و یاری‌رسان است و ضرورت دارد که زیرساخت‌های فنی رسانه ملی به‌روز و متناسب با سیاست‌های نظام باشد.

در این بازدید و نشست شهرستانی مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کرمان نیز اظهار کرد: سیرجان از جمله شهرستان‌های استان است که میانگین پوشش دیجیتال از میانگین کل استان بالاتر است و معدود روستاهای محروم در پوشش رسانه در این شهرستان هم با همکاری مسئولین تحت پوشش قرار می‌گیرند.

علیرمضانی افزود: اهمیت شهرستان سیرجان برای ما در استان خیلی مهم است و پوشش دیجیتال در این شهرستان 97.5 درصد است که 2.5 در صد باقیمانده هم مربوط به روستاها یا مناطق کم جمعیتی است که مثلا برای 700 نفر ما باید یک فرستنده طراحی و نصب کنیم که آن هم با همکاری مسئولین شهرستان قابل اجرا و انجام می‌شود.

شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس نیز گفت: امروز بیشتر از هرزمان دیگری جامعه ما نیازمند به حوزه صدا و سیما هست و با توجه به پراکندگی استان کرمان و خدمات ارزشمندی که با همه این پراکندگی گرفتیم عملکرد خوبی در این بخش رسانه داشتیم.

وی بیان داشت: مسائل و مشکلات بودجه‌ای استان را درک می‌کنیم و و خواستار عدالت در توزیع امکانات هم بوده و هستیم و امیدواریم که این عدالت‌ساری جاری شود.

انتهای پیام/80015/ق/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول