اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تشریح فاز سوم بازگشایی کتابخانه‌های عمومی استان/ لزوم ورود خیرین به حوزه کتابخانه‌سازی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با تشریح فاز سوم بازگشایی کتابخانه‌های عمومی استان گفت: بازه‌ زمانی امانت منابع کتاب تا زمان عادی شدن شرایط به یک ماه افزایش یافته است و اعضا تا حد امکان به صورت غیرحضوری از خدمات استفاده کنند.

تشریح فاز سوم بازگشایی کتابخانه‌های عمومی استان/ لزوم ورود خیرین به حوزه کتابخانه‌سازی

فرهاد خلیل‌مقدم امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد، از رعایت تمامی ‌پروتکل‌های بهداشتی در کتابخانه‌های استان خبر داد و گفت: روند بازگشایی کتابخانه‌ها در فاز سوم است و تا زمان عادی شدن شرایط سیستم مخزن کتابخانه‌ها به صورت قفسه بسته اداره و از حضور اعضا در مخزن کتاب جلوگیری می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ورود به سایر بخش‌‌های فیزیکی کتابخانه شامل مخزن، بخش کودک، استان‌شناسی، کمک‌ درسی و هر فضای نگه‌‌داری منابع برای اعضا ممنوع است، افزود: از موانع حائل و میز برای اعمال محدودیت‌ها و ورود اعضا به مخزن استفاده می‌شود و بخش نشریات و روزنامه‌ها همچنان تعطیل هستند و ارائه خدمات در این بخش‌ها متوقف‌ شده است.

وی ادامه داد: در سالن‌های مطالعه چینش صندلی‌ها طوری است که فاصله صندلی‌ها حداقل دو متر باشد و الگوی چیدمان صندلی‌ها به صورت زیکزاک اعمال می‌شود تا فاصله‌ صندلی‌های کنار و رو به رو حفط شود همچنین صندلی‌های اضافی از سالن‌های مطالعه خارج می‌شوند.

خلیل‌مقدم با اشاره به مراجعه و خدمات کتابخانه‌ها توضیح داد: اعضا برای ثبت‌نام از طریق سامانه مدیریتی «سامان» کتابخانه‌ها ثبت‌نام کنند که حضور فیزیکی نداشته باشند و پیش ثبت‌نام انجام دهند.

هزینه دیرکرد منابع تحقیقاتی در زمان تعطیلی کتابخانه‌ها گرفته نمی‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هزینه دیرکرد منابع تحقیقاتی در زمان تعطیلی کتابخانه‌ها گرفته نمی‌شود، عنوان کرد: بازه‌ زمانی امانت منابع کتاب تا زمان عادی شدن شرایط به یک ماه افزایش یافته است و  اعضا سعی کنند تا حد امکان به صورت غیرحضوری از خدمات استفاده کنند.

خلیل‌مقدم با بیان اینکه ارتباط خوبی بین کتابخانه‌ها و شهرداری‌ها وجود دارد، در خصوص پرداخت نیم درصد اعتبارات شهرداری‌ها گفت: پرداخت نیم درصد اعتبارات توسط شهرداری‌ها در همان شهر مورد نظر هزینه می‌شود و انتظار می‌رود شهرداری‌‌هایی که به تعهدات خود عمل نکرده‌اند در عرصه‌ کتاب‌ و کتابخوانی وارد شوند و در انجام رسالت فرهنگی ما را یاری کنند.

وی بیان کرد: ما از خیرین نیک‌اندیش استان دعوت می‌کنیم که در امر توسعه و ترویج کتاب و کتاب‌خوانی ما را یاری کنند و کتاب و تجهیزات اهدا و کتابخانه‌سازی را در جهت رشد فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی انجام دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری در پایان اضافه کرد: از جمله کتابخانه‌هایی که به کمک خیرین بعد از سال‌ها به سرانجام رسید کتابخانه شهید جعفر زاده سامان بود که با کمک خانواده شهید صدیقی تکمیل و سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ ۶۸۰۳۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول