اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

شعار حقوق بشر آمریکایی تنها ابزاری برای توسعۀ سلطه‌گری و دخالت در امور دیگر کشورها است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی پیامی به مناسبت روز افشای حقوق بشر آمریکایی تاکید کرد که حقوق دان‌های اندیشمند و آزاده جهان با تشکیل کمیته قضائی به بررسی جنایات جنگی و ظلم آمریکا به ملت‌های جهان پرداخته و تا دیر نشده به سلطه ظالمانه آمریکا بر ملت‌های مظلوم جهان پایان دهند.

شعار حقوق بشر آمریکایی تنها ابزاری برای توسعۀ سلطه‌گری و دخالت در امور دیگر کشورها است

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شورای عالی  انقلاب فرهنگی، سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی پیامی به مناسبت روز افشای حقوق بشر آمریکایی تاکید کرد که حقوق دان‌های اندیشمند و آزاده جهان با تشکیل کمیته قضائی به بررسی جنایات جنگی و ظلم آمریکا به ملت‌های جهان پرداخته و تا دیر نشده به سلطه ظالمانه آمریکا بر ملت‌های مظلوم جهان پایان دهند.

مشروح این بیانیه به شرح ذیل است:

«به نام خدا

رهبر معظم انقلاب: پرچم حقوق بشر را کسانی به دست گرفته‌اند که خودشان بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشرند!

اندیشمندان و ملت شریف و گرانقدر ایران

در مقطع مهم و تعین بخش تاریخ ایران و جهان زندگی می‌کنیم و نیازمندیم که از همیشه تاریخ هوشیارتر و حساس‌تر به سرنوشت خود و ملت‌های مظلوم جهان فکر کنیم. امروز جهان استعمار و استثمار، با روش‌های نظام‌مند و پیچیده دست به تخریب و تحقیر ملت‌های جهان می‌زند. یکی از زرورق‌های نفاق جهانی به رهبری آمریکا و نظام صهیونیزم جهانی، حقوق بشر با استانداردهای متضاد است که در درون خود ضایع کردن حقوق اکثریت به نفع اقلیت کوچک نظام سلطه را تامین می‌کند.

دولت آمریکا با زورگویی، فشار و اعمال نفوذ در سازمان‌های بین‌المللی و نهادسازی‌های سیستمی همواره ساختارهای ضد بشری را نهادینه کرده و در عین حال انگشت اتهام را از سمت خود به سوی دیگران نشانه گرفته است و به جای پاسخ‌گویی به افکار مردم دنیا گستاخانه اقدامات نقض‌کننده حقوق بشری خود را توجیه می‌کند.

پیروزی انقلاب اسلامی ایران که پاسخی مردمی به اقدامات ضدبشری آمریکا مانند کودتای ۲۸ مرداد و کاپیتولاسیون بود، موجب تشدید اقدامات ضدبشری این دولت علیه مردم ایران شد. شهادت ۱۷۰۰۰ انسان بی‌‌گناه در اقدامات تروریستی توسط گروهک منافقین تحت حمایت آمریکا، شهادت بیش از ۲۰۰ هزار نفر و مجروحیت بیش از ۷۰۰ هزار نفر در جنگ تحمیلی، شهادت بیش از ۱۳۰۰۰ نفر و مجروحیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر در اثر سلاح‌های شیمیایی، شهادت بیش از ۴ هزار نفر از ماموران نیروی انتظامی و مرزی در راه مبارزه با مواد مخدر، تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی تنها بخشی از این اقدامات ضدبشری آمریکا در مقابله با مردم ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

حمایت از گروهک تروریستی نفاق که در دشمنی با مردم و انقلاب ایران از هیچ جنایتی فروگذار نکرده‌اند، پردۀ کوچک دیگری از دشمنی آمریکا با مردم ایران و حمایت از نقض‌کنندگان حقوق اولیه و قاتلان فرزندان این سرزمین است.

دولت آمریکا حقوق دیگر کشورها را نیز همواره نقض کرده است، هم‌چون بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی، جنایت‌های این کشور در جنگ ویتنام، حمایت گسترده از رژیم کودک‌کش صهیونیست در جنگ غزه و راه‌اندازی جنگ در عراق و افغانستان و حمایت گروهک‌های تروریستی ازجمله داعش.

آمریکا نه‌تنها حقوق بشر را در دیگر کشورها نقض می‌کند، بلکه در داخل ایالات متحده نیز حقوق اساسی مردم خود را به رسمیت نمی‌شناسد؛ که نقض گسترده حقوق سیاه‌پوستان توسط پلیس و نظام قضایی آمریکا، نقض حقوق زندانیان (به‌ویژه زندانیان زن و نوجوان) و شکنجه آن‌ها، نقض حقوق بومیان، نقض حریم خصوصی افراد، وضعیت کودکان کار و مهاجر، خشونت خانوادگی علیه کودکان، خشونت و آزار جنسی علیه زنان، فشار بر فعالین مدنی و اجتماعی و نقض آزادی بیان و مطبوعات، تنها بخش کوچکی از مصادیق نقض حقوق بشر در جامعه آمریکا است که مستندات آن منتشر شده و اعتراضات گسترده اخیر نیز مؤید این وضعیت بد در این کشور است.

آمریکا با ابزار قرار دادن حقوق بشر در جهان، همواره این موضوع مهم را دستاویزی برای دخالت در امور دیگر کشورها قرار داده است و کارنامه سیاه این کشور در موضوع حقوق بشر که به بخش‌هایی از آن‌ اشاره شد، نشان داده است که ایالات متحدۀ آمریکا نه‌تنها صلاحیت اظهارنظر درخصوص حقوق بشر را ندارد، بلکه خود مهم‌ترین نقض‌کنندۀ این حق انسانی در جهان بوده است و باید به افکار عمومی جهان در این زمینه پاسخ‌گو باشد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی با نام‌گذاری روز ۱۲ تیرماه که  در این روز ناو جنگی آمریکای جنایت‌کار، هواپیمای مسافربری ایران را ساقط کرد، به‌عنوان «روز افشای حقوق بشر آمریکایی» در تقویم رسمی کشور، روزی نمادین را برای برداشتن نقاب از چهره ظالمان نظام حکمرانی آمریکا را رقم زد.

در پایان لازم است بر این معنا تاکید کرد: کشوری که در مهم‌ترین کنوانسیون‌های حقوق بشری عضو نیست، با نسل‌کشی و با کشتار مردم یک سرزمین تشکیل شده است و سوابق ننگین در کشتار انسان‌ها دارد، صلاحیت اظهارنظر در زمینۀ حقوق بشر را ندارد و شعار حقوق بشر توسط سردمداران این کشور تنها ابزاری برای توسعۀ سلطه‌گری و دخالت در امور دیگر کشورها است. بر عهده حقوق دان های اندیشمند و آزاده جهان است که اقدام به تشکیل کمیته قضائی بررسی جنایات جنگی و ظلم آمریکا به ملت های جهان کند و تا دیر نشده به سلطه ظالمانه آمریکا بر ملت های مظلوم جهان پایان دهد.

به طور حتم جهان منهای مداخلات آمریکا، از آرامش، امینت و ثبات بیشتری برخوردار خواهد بود.»

سعید رضا عاملی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول