اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مجلس برای همکاری با قوه قضاییه به دنبال تشدید مجازات مفسدین است

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون قضایی می‌تواند بیشترین نقش را در اصلاح و تبیین قوانین، قانون‌گذاری جدید، خلأهای قانونی، رفع موانع قانونی و تشدید مجازات مفسدین داشته باشد، تلاش می‌کنیم بحث مبارزه با فساد را در دستور کار خود قرار دهیم.

مجلس برای همکاری با قوه قضاییه به دنبال تشدید مجازات مفسدین است

حسینعلی حاجی دلیگانی امروز‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته قوه قضائیه، اظهار داشت: مطالبی که مقام معظم رهبری بیان می‌کنند با توجه به اشرافیتی که به مسائل کشور دارند و هم‌چنین با استفاده‌ از نظرات کارشناسی است که دریافت می‌کنند.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر این بیانات عملیاتی شود دچار مشکل نمی‌شویم ولی مسأله ما این است که دولت به موقع این رهنمودها را اجرایی نمی‌کند و چندین سال بعد می‌بینیم که مشکلاتی به وجود آمده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس یازدهم با اشاره به ۲۴ سیاست اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب در سال ۹۲ بیان کردند، تصریح کرد: اگر دولت حداقل ۵۰ درصد آن سیاست‌ها را اجرایی کرده بود، امروز وضعیت اقتصاد کشور به این شکل نبود.

وی گفت: اگر اصلاح ساختار بودجه که مقام معظم رهبری چندین سال است به آن تأکید دارند صورت گرفته بود، ما دیگر امروز با مشکلات این چنینی در خصوص بودجه در کشور مواجه نبودیم.

حاجی دلیگانی با اشاره به تأکیدات مکرر رهبری بر موضوع ارز عنوان‌ کرد: اگر به این تأکیدات توجه می‌کردیم و دولت در سال ۹۷، بیش از ۲۱ میلیارد دلارش را به‌ طور مسرفانه پراکنده نکرده بود، امروز دچار مشکل ارزی نبودیم.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر دولت بحث مبارزه با قاچاق را که رهبری در رسیدگی به آن بسیار اصرار داشتند جدی گرفته بود، امروز نباید وضعیت ما به شکلی می‌بود که دولت کره‌جنوبی به ازای ۷ میلیارد دلار ما که با فشار آمریکا بلوکه کرده است، سالیانه برای نگهداری آن درخواست ۵۰۰ هزار دلار کند و در این شرایط باید از ورود کالاهایی از کره جنوبی جلوگیری می‌کرد؛ شاید هرساله بیش از این مقداری که ما در کره‌جنوبی بلوکه‌ شده داریم، واردات انجام می‌شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس یازدهم در خصوص‌ اقدامات مجلس در زمینه مبارزه با فساد اظهار کرد: در بحث فساد نیز، روند به همین شکل است و هر سه قوه باید در این راستا عمل کنند؛ در مجلس دهم، طرح ساختار مبارزه با فساد را به کمک برخی از دوستان دیگر طراحی و آماده کردیم و به شورای نگهبان ارسال کردیم ولی به نتیجه نهایی نرسید.

وی ادامه داد: شورای‌ نگهبان اعلام کرده بود به دلیل قضایی بودن طرح، باید نظر قوه قضائیه هم خواسته شود؛ از همین طریق از آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه درخواست دارم که به این طرح کمک کنند و نقطه نظرات خود را راجع به طرح مبارزه با فساد و اعاده اموال نامشروع مسؤولان اعلام کنند تا این طرح هر چه زودتر به نتیجه برسد.

حاجی دلیگانی پیرامون برنامه مجلس یازدهم در راستای مبارزه با فساد اظهار داشت: با توجه به اینکه بنده به کمیسیون قضائی رفتم و کمیسیون قضایی می‌تواند بیشترین نقش را در اصلاح و تبیین قوانین، قانون‌گذاری جدید، خلأهای قانونی، رفع موانع قانونی و تشدید مجازات مفسدین داشته باشد، تلاش می‌کنیم بحث مبارزه با فساد را در دستور کار خود قرار دهیم.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ص۲۰/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول