اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

ده‌زیار خاستگاه تعزیه کرمان میزبان کاروان خدام رضوی می‌شود

همزمان با میلاد با سعادت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) روستای مذهبی ده‌زیار، خاستگاه تعزیه استان کرمان میزبان کاروان خدام اعزامی از مشهد مقدس می‌شود.

ده‌زیار خاستگاه تعزیه کرمان میزبان کاروان خدام رضوی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، همه‌ساله همزمان با ایام دهه کرامت تعداد زیادی از شهرهای کشور و استان کرمان میزبان حضور خادمان امام رضا (ع) برای برگزاری جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید است.

هوشنگ انکوتی مسئول هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار از حضور کاروان خدام حرم رضوی در این روستا برای نهمین سال متوالی خبر داد و گفت: امسال نیز به برکت وجود نازنین امام رضا(ع)، روستای ده‌زیار به عنوان خاستگاه تعزیه استان کرمان شاهد حضور با برکت و معنوی خادمان امام رئوف است.

وی با بیان اینکه به‌دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه‌های جشنواره زیر سایه خورشید به صورت محدود و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود، افزود: دیدار با خانواده شهیده زهرا افضلی از شهدای حادثه تشییع سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نخستین برنامه حضور خدام حرم رضوی در روستای ده‌زیار است.

مسئول هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار با اشاره به اینکه کاروان خدام آستان قدس رضوی روز جمعه همزمان با میلاد با سعادت امام رضا(ع) به روستای ده‌زیار وارد می‌شوند، خاطرنشان کرد: افتخار بزرگی برای مردم روستا است که در روز ولادت امام هشتم میزبان خادمان آن حضرت هستیم.

وی با بیان اینکه شرکت در خطبه‌خوانی عقد یک زوج جوان از دیگر برنامه‌های خادمان حرم رضوی در ده‌زیار گفت: خادمان امام رضا(ع) در برنامه بعدی در جلسه‌ای از فعالیت اعضای گروه جهادی هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) روستای ده‌زیار که با توجه به بیماری کرونا تشکیل شد با اهدای بسته‌های تبرکی از حرم تجلیل می‌کنند.

انکوتی قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) و اهتزاز پرچم گنبد ملکوتی حرم امام رضا(ع) را از دیگر برنامه‌های این کاروان در ده‌زیار عنوان کرد و افزود: مردم زیادی از اهالی روستا درخواست حضور در برنامه‌های کاروان خدام حرم را دارند که به دلیل بیماری کرونا از حضور آنها معذوریم و امیدواریم با ریشه‌کن شدن ویروس منحوس کرونا به‌زودی شاهد برگزار یاجتماعات مذهبی در کشور باشیم.

انتهای پیام/3388/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول