اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

اعطای تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بر ضرورت تحقق اعطای تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری تأکید کرد.

اعطای تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، نشست مجازی مسئولان صندوق نوآوری و شکوفایی با روسای پارک‌های علم و فناوری و صندوق‌های پژوهش و فناوری به منظور رفع ابهامات مربوط به فرآیند پرداخت تسهیلات شرکت‌های فناور آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا با حضور مهدی کشمیری، عضو هیئت عامل و مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، رضا قربانی، معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و مدیران ۴۳ صندوق پژوهش و فناوری و پارک علم و فناوری برگزار شد.

در ابتدای این نشست کشمیری، با اشاره به اهمیت تحقق اعطای تسهیلات صندوق نوآوری به شرکت‌های فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری، از مسئولان پارک‌ها و صندوق‌های پژوهش و فناوری همکار آنها درخواست کرد موضوع را تا نقطه انتهایی اعطای تسهیلات به شرکت‌ها پیگیری کنند.

وی تأکید کرد: علاوه بر ارزش افزوده این تسهیلات برای شرکت‌های فناور، نفس ارائه خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی به این دسته از شرکت‌ها از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که اهمیت پیگیری موضوع فوق را دو چندان می‌کند.

رضا قربانی، معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه این نشست بر سیاست شفافیت و تسهیل‌گری حداکثری برای اعطای تسهیلات به شرکت‌های آسیب دیده از کرونا تاکید کرد و گفت: سیاست صندوق، سهولت و شفافیت حداکثری در ارائه تسهیلات به شرکت‌های فناور آسیب دیده از ویروس کرونا است.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان آسیب دیده از کرونا از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی و شرکت‌های خلاق و فناور از طریق معرفی پارک‌های علم و فناوری و صندوق‌های پژوهش و فناوری از تسهیلات استفاده می‌کنند. این تسهیلات تنها شرکت‌هایی را که از شیوع ویروس کرونا دچار آسیب شده‌اند، پوشش می‌دهد و به مشکلات دیگر شرکت‌ها مربوط نمی‌شود.

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان، مرجع اعتبارسنجی و تعیین نوع تضمین شرکت‌های فناور و خلاق برای دریافت تسهیلات کرونایی را صندوق‌های پژوهش و فناوری و پارک‌های علم و فناوری اعلام کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول