اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

بدون کوچکترین اغماض، با فساد در هر جایگاهی و مقامی برخورد می‌کنیم

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: بدون کوچکترین اغماض، با فساد در هر جایگاهی برخورد می کنیم.

بدون کوچکترین اغماض، با فساد در هر جایگاهی و مقامی برخورد می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، موسی خلیل اللهی امروز در مراسم اتیان سوگند کارشناسان جدید کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی، اظهار داشت: دستگاه قضایی در بحث مبارزه با فساد هیچ نقطه ممنوعه نداشته و هر کسی در هرجایگاهی و با هر عنوانی مرتکب جرمی شود در معرض قضاوت قرار گرفته و با او برخورد خواهد شد.

وی افزود: تنها خط قرمز تشکیلات قضایی صدور قرار جلب و بازداشت بدون وجود ادله کافی است، چرا که آبروی انسان ها بسیار بالا است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم وجود نظارت همگانی، اضافه کرد: امروز نظام قضایی کشور به دنبال شفاف سازی و جلب نظارت همگانی بوده که اقدامات اخیر عملا بیانگر این امر است.

وی در ادامه با بیان اینکه امر کارشناسی شان و منزلت بوده و باید این منزلت رعایت شود، خاطرنشان کرد: در تمام مراحل باید قانون رعایت شود تا مشکلی پیش نیاید.

خلیل الهی با اشاره به نبود تناسبی بین میزان پرونده های ارجاعی دستگاه قضایی با بخشی از حوزه های کارشناسی گفت: نتیجه این عدم تناسب افزایش تراکم کاری و کاهش دقت کامل است، بر همین اساس باید باید ضمن رصد و پایش  با تقویت حوزه های پر مراجعه و حوزه های دیگر مشکل حل شود.

وی با تاکید بر لزوم به روز کردن بانک اطلاعاتی کارشناسان رسمی دادگستری گفت: گاهاً کارشناسی به دلیل مسایلی همچون مرخصی، پیری یا تعلیق توانایی اظهار نظر را ندارد بر این اساس اطلاعات مربوط به کارشناسان باید حداقل سه ماه یکبار به روز رسانی شوند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با اشاره به ارجاع غیرمتعارف به برخی کارشناسان گفت: تلاش داریم برای این امر راه حلی را آماده کنیم تا ارجاع به همه کارشناسان به شکل متعارف انجام شود.

انتهای پیام/60025/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول