اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

افتتاح فاز نخست خط دوم آبرسانی به شیراز به همت قرارگاه خاتم‌

فاز نخست خط دوم آبرسانی به کلان‌شهر شیراز شامل خط انتقال، ایستگاه پمپاژ و تصفیه‌خانه بزرگ آب شیراز از پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) روز پنجشنبه (12 تیرماه) توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

افتتاح فاز نخست خط دوم آبرسانی به شیراز به همت قرارگاه خاتم‌

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با اعلام این خبر بیان کرد: طرح آبرسانی به کلان‌شهر شیراز شامل یک تلمبه‌خانه با ظرفیت 3 مترمکعب بر ثانیه و فشار 25 بار می‌باشد که آب مورد نیاز شهر شیراز را از سد درودزن منتقل و تأمین می‌کند.

وی افزود: 3 مخزن بتنی 20 هزار مترمکعبی، یک رشته تونل به طول 4421 متر و 77 کیلومتر خط انتقال از دیگر اجرای این پروژه بزرگ است که به همت هلدینگ نیروی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) و با همکاری نزدیک وزارت نیرو به صورت EPC اجرا شده است.

 

محمد اظهار داشت: تا پیش از اجرای این پروژه، 75 درصد منابع آب کلانشهر شیراز از منابع آهکی و آبرفتی تامین می‌شد که این موضوع منابع آب این شهر را با مشکل مواجه می‌کرد اما با انجام و تکمیل این پروژه تنها 25 درصد از منابع زیرزمینی آب شیراز مورد استفاده قرار می‌گیرد و کمک بزرگی به حفاظت از منابع آبی این شهر خواهد شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: در سال‌های اخیر باز مهندسی چاه‌های آب و حفر چاه‌های جدید تقریباً هر سال در شیراز انجام می‌گرفت اما این طرح به عنوان بزرگ‌ترین طرح عمرانی استان فارس دغدغه مردم این شهر را در مورد کم‌آبی تا حدود زیادی برطرف خواهد کرد.

محمد افزود: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) تاکنون در عرصه سازندگی کشور، طراحی و اجرای بیش از 6303 کیلومتر خط انتقال آب را در 15 استان کشور طبق استانداردهای فنی به اتمام رسانده است که از مهمترین آنها می‌توان به خط انتقال آبرسانی غدیر در استان خوزستان، خط انتقال آب یزد، خط انتقال آب زابل به زاهدان، خط انتقال آب شهر مقدس قم و خط انتقال آب تبریز اشاره کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول